dj te koop, voor hoeveel?
Als je ervoor kiest om Tricolor weg te doen valt er misschien wel wat van je schouders.. Ik vond het ook een moeilijke keuze, maar ben toch ook van een KWPN naar een fjord gegaan, gewoon omdat ze makkelijker zijn om eens te laten staan, het móét allemaal niet zo!!
Ik zou het even van me af zetten en pas de beslissing nemen als het weer kalm is in je hoofd.. Ik heb een heleboel van dit soort periodes gehad, vraag maar eens na hoe vaak ik hier op het forum heb gezet dat ik Jennefer weg wilde doen.. Als je erg moe bent zie je dingen niet meer in perspectief.
Ik vind de kleintjes erbij ook heerlijk!! Lekker wat mee om klieren als ik daar energie voor heb..
Ik zou het even van me af zetten en pas de beslissing nemen als het weer kalm is in je hoofd.. Ik heb een heleboel van dit soort periodes gehad, vraag maar eens na hoe vaak ik hier op het forum heb gezet dat ik Jennefer weg wilde doen.. Als je erg moe bent zie je dingen niet meer in perspectief.
Ik vind de kleintjes erbij ook heerlijk!! Lekker wat mee om klieren als ik daar energie voor heb..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
hier precies hetzelfde!Esther schreef:Als je ervoor kiest om Tricolor weg te doen valt er misschien wel wat van je schouders.. Ik vond het ook een moeilijke keuze, maar ben toch ook van een KWPN naar een fjord gegaan, gewoon omdat ze makkelijker zijn om eens te laten staan, het móét allemaal niet zo!!
..
nooit spijt van gehad.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ik ga met Esther en Wikke mee. Ik ben door mijn HMS van een Russisch volbloed arabier overgestapt naar een fjord..... Geen moment spijt van gehad. En mijn lijf is me dankbaar
Doordat je nu je hoofd vol hebt, zal je lichaam daar naar alle waarschijnlijkheid ook op reageren (is bij mij wel het geval), zodra je een keuze hebt gemaakt zul je wellicht meer rust krijgen en je ook beter voelen. Alles zo gelezen hebbende zou ik voor Tricolor kiezen....

Doordat je nu je hoofd vol hebt, zal je lichaam daar naar alle waarschijnlijkheid ook op reageren (is bij mij wel het geval), zodra je een keuze hebt gemaakt zul je wellicht meer rust krijgen en je ook beter voelen. Alles zo gelezen hebbende zou ik voor Tricolor kiezen....
* Pien is Pretty in Pink *
-onze eerste wedstrijdkilometers zijn een feit...-
-onze eerste wedstrijdkilometers zijn een feit...-
- Cindy+Uniek
ja mijn lichaam reageert hier ook zeker op.......*Pien* schreef:Ik ga met Esther en Wikke mee. Ik ben door mijn HMS van een Russisch volbloed arabier overgestapt naar een fjord..... Geen moment spijt van gehad. En mijn lijf is me dankbaar![]()
heb het er net weer met mijn vriend over gehad......
als ik dj houd wil ik hem wel hengst houden en dat zal me dan misschien net zoveel energie gaan kosten als die bonte nu..... en ik weet niet hoe ik over 3 jaar ben zeg maar.....
dan zou het alleen tijdelijk anders zijn....
mijn vriend denkt dat dj eerder kans heeft op een goed leven dan dat tricolor nog kan krijgen...... en ergens ben ik het daar wel mee eens..... als zij weer een verkeerde treft......
en hij vind dat als ik gewoon het dressuurrijden op een laag pitje zet, die bonte ook waarschijnlijk wel meer vertrouwen in mij zal krijgen en dat het 'knokken' in de dressuur ook minder zal worden.......
hij blijft volgens mij toch liever bij het plan 'dj verkopen' al vind hij die ook ontzettend leuk en was hij er ook al toen we de keuze maakte om uniek een keertje te laten dekken, maar hij weet ook hoe lang ik al zeurde dat ik graag een keer met een paard verder wilde komen.......
hij zegt ook altijd dat ik vanzelf wel weer op ga knappen als ik eenmaal weer in het goede ritme zit..... werken, paardje, eten, slapen, etc......
althans dit zeggen ze dus ook op de ME-poli..... daar houdt hij stug aan vol

vind het gewoon ontzettend moeilijk........
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Oké, ik hoop dat je dit niet verkeerd op gaat vatten, want ik bedoel het goed en misschien heb je er iets aan...
Ik vind eigenlijk dat je je niet steeds zo moet verschuilen achter het feit dat er een stickertje met ME op je is geplakt. Ik heb ook klachten die vergelijkbaar zijn met ME, alleen is de oorzaak tot nu toe niet vastgesteld. Ik doe alle mogelijke moeite om te blijven werken en doe daarnaast Saar en de rest van de dingen die ik wil doen. Mijn werk staat op nummer één, als ik een slechte dag heb dan werk ik wel en dan doe ik niks met Saar, die heeft dan een dagje vrij of krijgt een rondje stapmolen.
Het stoort mij persoonlijk een beetje dat je steeds met de ME "strooit". Kan me een topic herinneren dat je niet meer dan halve dagen wil werken omdat je daarnaast de paarden wil verzorgen. Uiteraard je eigen keuze en als je die mogelijkheid hebt, dan zeker doen. Maar als je zo beperkt wordt door je klachten dan zou je je misschien eens moeten afvragen of twee paarden niet te veel energie kosten op den duur. Misschien moet je er dan wel voor kiezen om alleen Uniek te houden.
En dan nog iets over het hoger rijden dan Z2, als ik jou zo hoor en me de filmpjes van een tijdje geleden kan herinneren, denk ik dat je met Tricolor nog een lange weg te gaan hebt. Het klinkt mij alsof het eigenlijk helemaal niet zo klikt met dat paard.
Wat is er zo belangrijk aan? Waarom wil je zo hoog rijden? Als je met je eigen fokprodukt tot aan de Z2 kan komen moet toch minstens een zo'n grote kick geven?! En wie weet is tegen die tijd de hoogte-grens wel weer aangepast.
Ik vind eigenlijk dat je je niet steeds zo moet verschuilen achter het feit dat er een stickertje met ME op je is geplakt. Ik heb ook klachten die vergelijkbaar zijn met ME, alleen is de oorzaak tot nu toe niet vastgesteld. Ik doe alle mogelijke moeite om te blijven werken en doe daarnaast Saar en de rest van de dingen die ik wil doen. Mijn werk staat op nummer één, als ik een slechte dag heb dan werk ik wel en dan doe ik niks met Saar, die heeft dan een dagje vrij of krijgt een rondje stapmolen.
Het stoort mij persoonlijk een beetje dat je steeds met de ME "strooit". Kan me een topic herinneren dat je niet meer dan halve dagen wil werken omdat je daarnaast de paarden wil verzorgen. Uiteraard je eigen keuze en als je die mogelijkheid hebt, dan zeker doen. Maar als je zo beperkt wordt door je klachten dan zou je je misschien eens moeten afvragen of twee paarden niet te veel energie kosten op den duur. Misschien moet je er dan wel voor kiezen om alleen Uniek te houden.
En dan nog iets over het hoger rijden dan Z2, als ik jou zo hoor en me de filmpjes van een tijdje geleden kan herinneren, denk ik dat je met Tricolor nog een lange weg te gaan hebt. Het klinkt mij alsof het eigenlijk helemaal niet zo klikt met dat paard.
Wat is er zo belangrijk aan? Waarom wil je zo hoog rijden? Als je met je eigen fokprodukt tot aan de Z2 kan komen moet toch minstens een zo'n grote kick geven?! En wie weet is tegen die tijd de hoogte-grens wel weer aangepast.
...You can't know me in the way I do...
Officieel benoemd tot OpperKneus van FW 

t blijft een moeilijke beslissing, maar ik zou toch vooral doen wat je er zelf van denkt....en niet teveel af gaan op de meningen van anderen. Dat je zo 'weinig' voor DJ zou krijgen is inderdaad niet leuk, maar waar heb je het bedrag van 450 euro (dat je dacht te krijgen) dan op gebaseerd? Ik denk dat 300 euro een goeie prijs is, misschien dat je er bij een liefhebber nog 50 euro bij op kan krijgen.
Succes met je beslissing en met de verkoop (welke van de 2 paarden het dan ook is)!
Succes met je beslissing en met de verkoop (welke van de 2 paarden het dan ook is)!
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Nou wil ik jou niet voor het hoofd stoten, maar bij het lezen van het topic, vroeg ik me af in hoeverre je je hebt verdiept in het hele fokgebeuren, voordat je hieraan begon. Want dan had je geweten dat het verkopen van een (hengst)veulen lastig is, en zeker weinig opbrengt. Want het was toch al gelijk de bedoeling dat je DJ zou verkopen?
Verder wil ik je wel veel succes wensen met het maken van een beslissing.
Verder wil ik je wel veel succes wensen met het maken van een beslissing.

- Cindy+Uniek
@ saar ik begrijp je niet verkeerd hoor en het zeggen van 'ME' is makkelijk dan continue uit te leggen dat ik vaak en veel onverklaarbare klachten heb....... hier loop ik ook al minsten 5 a 6 jaar mee.......
ik héb idd de moglijkheid halve dagen te werken en uniek heeft natuurlijk ook een verzorgster....... dit kan ik altijd uitbreiden of een erbij zoeken als 2 echt niet meer gaat, of zelfs dán nog eventueel het 2e paard verkopen..... zolang dat niet nodig is, zie ik niet in waarom ik dat zou doen.....
ook bij mij is het pas een klein jaar geleden 'vastgesteld' maar wel een hele hoop opluchting na 4/5 jaar zoeken en dat je gezegd wordt : het zit tussen je oren, komt door alles wat je al hebt mee gemaakt' maar als ik al 19 jarige meid een keertje op zaterdag én zondag (thuis!!) startte bleef ik 3 dagen thuis van school en sliep 16 uur per nacht..... is niet helemaal meer normaal dacht ik zo......
@ Yoline nee ik heb me in alles verdiept om het fokken goed te proberen en JA het was voor mij ook de eerste keer, dan weet/doe je niet alles perfect....... en nee ik heb dus niet gekeken naar wat iets op zou brengen, waarschijnlijk had ik dan toch gedacht 'oh okee dan weet ik dat' het is nu meer emotionele waarde zeg maar dat ik even een flinke schok kreeg dat het máár 300 / 350 euro is.........
de rest ook bedankt voor het helpen / meedenken.......
aangezien dj nog steeds op MP staat is er op dit moment één meisje die serieus wil komen kijken....... ze mailde een goed verhaal (om makkelijk te zeggen) dus die wil ik dan wel even afwachten of ik daar echt een goed gevoel bij heb (in levende lijve).............
dus ben benieuwd
oh edit: mijn gevoel zegt 'ik wil ze alledrie
' maar dat gaat echt niet..... ik vind ze echt alletwee zonder gein leuk..........
en nog even over tricolor de band met haar is juíst wel goed alleen zitten we qua dressuur nog niet helemaal op één lijn
ik was vroeger wat meer van 'je hoort zo te lopen dus zo doe je het ook' en uniek was daarheel makkelijk in, met dit paard moet ík wat meer mijn best doen om een samenwerking te vinden..... met lessen gaat het super.... alleen kan ik nog wel eens ontploffen zeg maar....... ga ik springen of buitencrossen staan die oortjes erop en gaan met de banaan...... vind ze prachtig en ik ook.........
en een lange weg heeft iedereen volgens mij wel te gaan als je de intentie heb om hogerop te willen komen.... ik zeg ook niet dat het lukt, maar tricolor beweegt erg goed en makkelijk alleen moet ik er nog op de juiste manier op blijven zitten
ik zie dat ook als een uitdaging......
ze had hiervoor nog nooit iets gedaan, was weinig bereden door angst van vorige eigenaar en binnen een half jaar heb ik haar al L2 + 2 ....... zo'n lange weg vind ik dat niet
ik ben daar ook heel trots op.... zonder mijn huidige instructrice was het ook zeker niet gelukt en was ze misschien toentertijd wel weer verkocht......... maar dankzij haar leer ik beetje bij beetje meer met haar samenwerken en als het dan lukt voelt het ook helemaal top........
ik héb idd de moglijkheid halve dagen te werken en uniek heeft natuurlijk ook een verzorgster....... dit kan ik altijd uitbreiden of een erbij zoeken als 2 echt niet meer gaat, of zelfs dán nog eventueel het 2e paard verkopen..... zolang dat niet nodig is, zie ik niet in waarom ik dat zou doen.....
ook bij mij is het pas een klein jaar geleden 'vastgesteld' maar wel een hele hoop opluchting na 4/5 jaar zoeken en dat je gezegd wordt : het zit tussen je oren, komt door alles wat je al hebt mee gemaakt' maar als ik al 19 jarige meid een keertje op zaterdag én zondag (thuis!!) startte bleef ik 3 dagen thuis van school en sliep 16 uur per nacht..... is niet helemaal meer normaal dacht ik zo......

@ Yoline nee ik heb me in alles verdiept om het fokken goed te proberen en JA het was voor mij ook de eerste keer, dan weet/doe je niet alles perfect....... en nee ik heb dus niet gekeken naar wat iets op zou brengen, waarschijnlijk had ik dan toch gedacht 'oh okee dan weet ik dat' het is nu meer emotionele waarde zeg maar dat ik even een flinke schok kreeg dat het máár 300 / 350 euro is.........
de rest ook bedankt voor het helpen / meedenken.......
aangezien dj nog steeds op MP staat is er op dit moment één meisje die serieus wil komen kijken....... ze mailde een goed verhaal (om makkelijk te zeggen) dus die wil ik dan wel even afwachten of ik daar echt een goed gevoel bij heb (in levende lijve).............
dus ben benieuwd

oh edit: mijn gevoel zegt 'ik wil ze alledrie

en nog even over tricolor de band met haar is juíst wel goed alleen zitten we qua dressuur nog niet helemaal op één lijn

en een lange weg heeft iedereen volgens mij wel te gaan als je de intentie heb om hogerop te willen komen.... ik zeg ook niet dat het lukt, maar tricolor beweegt erg goed en makkelijk alleen moet ik er nog op de juiste manier op blijven zitten

ze had hiervoor nog nooit iets gedaan, was weinig bereden door angst van vorige eigenaar en binnen een half jaar heb ik haar al L2 + 2 ....... zo'n lange weg vind ik dat niet

Ik heb je hele topic gelezen en wil toch even reageren. Ik ben het namelijk eigenlijk wel grotendeels met Marije eens...
Heb er respect voor dat je ondanks je ziekte nog zoveel wil en kan ondernemen, maar je richt je eigen leven in met de keuzes die je zelf maakt. Je wil een nieuw huis, logisch, iets opbouwen, aan je toekomst werken maar ook 3 paarden om om voor die paarden te zorgen wil je niet full time werken. Allemaal leuk en aardig maar dan moet je daar ook de consequenties van overzien!
Ik zal je zeggen dat als ik de middagen bij de paarden zou doorbrengen en voor halve dagen in een winkel zou gaan werken ipv mijn huidige baan wij er ook minstens 1 kunnen opruimen.. en waarschijnlijk ook 1 van de (dure) auto's. Maar daar kies ik dan toch voor? (ja, dus niet in de praktijk
) Paarden houden kost geld! En dat krijg je niet bij elkaar met een part time baantje voor 3 stuks!
Het verzorgen en onderhouden van 3 paarden is een behoorlijke taak. Ik mankeer dan wel niets maar heb er naast mn full time drukke baan mn handen aan vol kan ik je vertellen. Juist daarom, gezien je gezondheid, snap ik niet dat je en wil werken en 3 paarden wil houden en er 1 in de sport uit wil brengen en dan ook nog aangeeft dat het niet gaat en dat je je niet fit voelt.
Mijn advies aan jou is: investeer in je toekomst voor jezelf en je partner. Ga naar dat nieuwe huis, zoek een baan waar je wat mee kan of waar je bij kan doorleren en hou gewoon lekker 1 paardje om mee te rijden. Net als vrijwel iedereen in paardrijdend Nederland. Ik denk dat dat je gezondheid meer ten goede komt dan dit getob en half werk op alle fronten. Succes met je beslissing.
Heb er respect voor dat je ondanks je ziekte nog zoveel wil en kan ondernemen, maar je richt je eigen leven in met de keuzes die je zelf maakt. Je wil een nieuw huis, logisch, iets opbouwen, aan je toekomst werken maar ook 3 paarden om om voor die paarden te zorgen wil je niet full time werken. Allemaal leuk en aardig maar dan moet je daar ook de consequenties van overzien!
Ik zal je zeggen dat als ik de middagen bij de paarden zou doorbrengen en voor halve dagen in een winkel zou gaan werken ipv mijn huidige baan wij er ook minstens 1 kunnen opruimen.. en waarschijnlijk ook 1 van de (dure) auto's. Maar daar kies ik dan toch voor? (ja, dus niet in de praktijk

Het verzorgen en onderhouden van 3 paarden is een behoorlijke taak. Ik mankeer dan wel niets maar heb er naast mn full time drukke baan mn handen aan vol kan ik je vertellen. Juist daarom, gezien je gezondheid, snap ik niet dat je en wil werken en 3 paarden wil houden en er 1 in de sport uit wil brengen en dan ook nog aangeeft dat het niet gaat en dat je je niet fit voelt.
Mijn advies aan jou is: investeer in je toekomst voor jezelf en je partner. Ga naar dat nieuwe huis, zoek een baan waar je wat mee kan of waar je bij kan doorleren en hou gewoon lekker 1 paardje om mee te rijden. Net als vrijwel iedereen in paardrijdend Nederland. Ik denk dat dat je gezondheid meer ten goede komt dan dit getob en half werk op alle fronten. Succes met je beslissing.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Misschien wil je wel te veel.
Je hebt maar 1 lichaam waar je het mee kan
doen dus wees er ook een beetje zuinig op!
Ik begrijp dat het moeilijk is om afstand doen
van dieren die je lief heb moeilijk is.
Maar als ik het zo lees ,zou ik misschien eens nadenken om het
inderdaad wat Krista zegt het bij 1 paard te houden.
Dan valt er misschien een grote last van je al,
zowel lichamelijk als geestelijk.
Je hebt maar 1 lichaam waar je het mee kan
doen dus wees er ook een beetje zuinig op!
Ik begrijp dat het moeilijk is om afstand doen
van dieren die je lief heb moeilijk is.
Maar als ik het zo lees ,zou ik misschien eens nadenken om het
inderdaad wat Krista zegt het bij 1 paard te houden.
Dan valt er misschien een grote last van je al,
zowel lichamelijk als geestelijk.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Goed verwoord, niets aan toe te voegen.Krista schreef:
- Cindy+Uniek
nee krista je leest niet goed, ik zou graag alledrie willen houden, maar dat gaat gewoonweg niet dus er moet er één uit.....
uniek wordt verzorgt
dus er blijft er één over......
ik heb al meerdere malen gezegd dat als ik dj zou houden ik uniek blijf rijden en als ik tricolor houdt mijn verzorgster vaker laat komen.... dit is geen probleem namelijk......
dus dat verhaal over 3 paarden de hele tijd is absoluut niet waar........
ik werk 20/24 uur in week op dit moment gewoon bij de lidl, maar verdient erg goed....
ik heb een vriend die paarden ook leuk vind en het helemaal niet erg vind dat ze wat kosten......
ons huis hebben we allang gekocht dus dat krijgen we zowiezo... dat wordt na de bouwvak 2008 opgeleverd.......
het gaat ook verder helemaal niet om wat voor werk ik doe / hoe lang ik het doe / wat ik ervoor verdien
het ging mij alleen om de keuze Dj of Tricolor.....
triciolor kost me nu soms wat meer energie dan een gewoon paard, maar heb ik er graag voor over en als ik dj houd wil ik hem hengst houden en zal daar hetzelfde voor gelden denk ik.......
dat ik daardoor halve dagen werk vind ik prima en mijn vriend ook....... we hebben een goede relatie en praten overal veel over....
als hij zou willen dat ik dj én tricolor verkoop vanwege mijn gezondheid of het geld zou ik dat zo doen.......
want wat ben je dan met marije eens? dat ik met ME 'strooi' sorry dat het nou eenmaal zo heet en dat ik me misschien soms verkeerd uit, maar denk dat de mensen die op hun 19e al mee hadden gemaakt wat ik allemaal heb meegemaakt snappen waarom het er soms anders of verkeerd uitkomt......... (en nee dit heeft er verder niks mee te maken, maar dat is wel de reden waaorm ik soms dingen doe of zeg....alleen kom ik door mijn grote mond en drukke persoontje vaak verkeerd over op mensen.... helaas)
het is echt niet zo alsof ik blij met die ziekte ben, ik was alleen blij toen het na jaren zoeken werd vastgesteld ipv het ongeloof van velen......
en ja dat is dan wel de reden dat ik maar halve dagen kan en wil werken.... ik heb geen behoefte om mijn hobby op te moeten geven om per se fulltime te gaan werken terwijl dit niet nodig is?!?!?!?!
uniek wordt verzorgt
dus er blijft er één over......
ik heb al meerdere malen gezegd dat als ik dj zou houden ik uniek blijf rijden en als ik tricolor houdt mijn verzorgster vaker laat komen.... dit is geen probleem namelijk......
dus dat verhaal over 3 paarden de hele tijd is absoluut niet waar........
ik werk 20/24 uur in week op dit moment gewoon bij de lidl, maar verdient erg goed....
ik heb een vriend die paarden ook leuk vind en het helemaal niet erg vind dat ze wat kosten......
ons huis hebben we allang gekocht dus dat krijgen we zowiezo... dat wordt na de bouwvak 2008 opgeleverd.......
het gaat ook verder helemaal niet om wat voor werk ik doe / hoe lang ik het doe / wat ik ervoor verdien
het ging mij alleen om de keuze Dj of Tricolor.....
triciolor kost me nu soms wat meer energie dan een gewoon paard, maar heb ik er graag voor over en als ik dj houd wil ik hem hengst houden en zal daar hetzelfde voor gelden denk ik.......
dat ik daardoor halve dagen werk vind ik prima en mijn vriend ook....... we hebben een goede relatie en praten overal veel over....
als hij zou willen dat ik dj én tricolor verkoop vanwege mijn gezondheid of het geld zou ik dat zo doen.......
want wat ben je dan met marije eens? dat ik met ME 'strooi' sorry dat het nou eenmaal zo heet en dat ik me misschien soms verkeerd uit, maar denk dat de mensen die op hun 19e al mee hadden gemaakt wat ik allemaal heb meegemaakt snappen waarom het er soms anders of verkeerd uitkomt......... (en nee dit heeft er verder niks mee te maken, maar dat is wel de reden waaorm ik soms dingen doe of zeg....alleen kom ik door mijn grote mond en drukke persoontje vaak verkeerd over op mensen.... helaas)
het is echt niet zo alsof ik blij met die ziekte ben, ik was alleen blij toen het na jaren zoeken werd vastgesteld ipv het ongeloof van velen......
en ja dat is dan wel de reden dat ik maar halve dagen kan en wil werken.... ik heb geen behoefte om mijn hobby op te moeten geven om per se fulltime te gaan werken terwijl dit niet nodig is?!?!?!?!
als ik jo uwas zou ik DJ verkopen, maar er gewoon goed de tijd voor nemen.
ik denk dat je zoals de markt nu is max 300 eur ervoor kan krijgen. 350 lijkt me al echt aan de hoge kant.
225-250 is denk ik het meest realistische. zo vreemd vond ik dat bod van 200 wat je gekregen hebt niet. als ik jou was had ik gereageerd en een tegenbod gedaan. wie weet was het een harstikke tof persoon aan wie je je veulen graag zou willen toevertrouwen.
en dat lijkt me belangrijker dan een paar centjes.
ik denk dat je zoals de markt nu is max 300 eur ervoor kan krijgen. 350 lijkt me al echt aan de hoge kant.
225-250 is denk ik het meest realistische. zo vreemd vond ik dat bod van 200 wat je gekregen hebt niet. als ik jou was had ik gereageerd en een tegenbod gedaan. wie weet was het een harstikke tof persoon aan wie je je veulen graag zou willen toevertrouwen.
- Cindy+Uniek
ja das waar.... helaas had ik me er toen nog niet zo in verdiept en dacht echt 'ja daaaaaag'fjordido schreef:als ik jo uwas zou ik DJ verkopen, maar er gewoon goed de tijd voor nemen.
maar goed zij had natuurlijk ook eerst wat meer info en foto's kunnen vragen dan zo een bod te doen... vind ik meestal als je een paard wilt gaan kopen....
bij dat andere meisje heb ik over de mail al wel een goed gevoel... ze heeft zelf een fjord: niek van 14 woont in alphen a/d rijn misschien kent iemand haar?
maar ze gaat dit weekend eerst bij 2 andere kijken............
dus ben benieuwd
Cindy ik ben het met Marije eens dat je zelf je keuzes maakt om part time te werken en om de paarden te willen doen. Dat heeft financiele consequenties. Je gaf zelf aan dat mede vanwege de financien je niet alle paarden aan kan houden, toch? en dan geef je aan Uniek wordt verzorgd. Nou mooi, maar wat als die persoon er mee stopt? Of Uniek wordt ernstig ziek? Dan is alles jouw probleem.. en dat moet je dan wel kunnen handelen.
Ik ben het met Marije eens in de zin van zij geeft zelf aan mn werk is prioriteit want ik heb geld nodig om van te leven, ondanks gebrek aan energie is de rest voor haar niet nummer 1.
Bij jou heb ik het gevoel dat je ondanks je beperkingen alles op nr 1 wil, je toekomstige huis, je werk, je paarden, de bonte in de sport uitbrengen... dat bedoelde ik uiteindelijk met mijn advies.. maak een keuze. En leg je neer bij de consequenties die dat met zich meebrengt. Je kunt niet alles hebben, zeker niet als je je beperkingen in acht neemt schat ik zo in. Zal je rust geven.
Ik ben het met Marije eens in de zin van zij geeft zelf aan mn werk is prioriteit want ik heb geld nodig om van te leven, ondanks gebrek aan energie is de rest voor haar niet nummer 1.
Bij jou heb ik het gevoel dat je ondanks je beperkingen alles op nr 1 wil, je toekomstige huis, je werk, je paarden, de bonte in de sport uitbrengen... dat bedoelde ik uiteindelijk met mijn advies.. maak een keuze. En leg je neer bij de consequenties die dat met zich meebrengt. Je kunt niet alles hebben, zeker niet als je je beperkingen in acht neemt schat ik zo in. Zal je rust geven.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart

Waarom zet je tricolor én DJ niet te koop en ga je gewoon kijken naar wie het eerst de beste klik kan krijgen?
Moet gevoelsmatig natuurlijk wel kunnen, maar als DJ en Tricolor allebei even veel (misschien op een andere manier) voor je betekenen is het dan niet eerlijker om ze allebei een goede kans op een nieuw huisje te gunnen en zo de beslissing aan de kopers van een van beide over te laten?
Jij bent vooralsnog eigenaar van alledrie en kunt maar moeilijk een keuze maken (wat heel begrijpelijk is), maar je kunt wel een toekomstige eigenaar uitkiezen.
Als er met 1 een goede klik blijkt te zijn haal je het andere dier uit de verkoop, maar misschien denk ik nu wel te gemakkelijk?
Moet gevoelsmatig natuurlijk wel kunnen, maar als DJ en Tricolor allebei even veel (misschien op een andere manier) voor je betekenen is het dan niet eerlijker om ze allebei een goede kans op een nieuw huisje te gunnen en zo de beslissing aan de kopers van een van beide over te laten?
Jij bent vooralsnog eigenaar van alledrie en kunt maar moeilijk een keuze maken (wat heel begrijpelijk is), maar je kunt wel een toekomstige eigenaar uitkiezen.
Als er met 1 een goede klik blijkt te zijn haal je het andere dier uit de verkoop, maar misschien denk ik nu wel te gemakkelijk?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Ook een idee, laat het 'lot' beslissen.nina1993 schreef:Waarom zet je tricolor én DJ niet te koop en ga je gewoon kijken naar wie het eerst de beste klik kan krijgen?
Verder vind ik 300/350 een hele degelijke prijs voor een hengstveulen. Het is en blijft toch wat de gek er voor geeft. (en bij een hoger bedrag ben je wel iets meer verzekerd van een goed thuis

Probeer de zaak ook inderdaad zo realistisch mogelijk te bekijken:
Wat wil ik en wat is er voor nodig om dat voor elkaar te krijgen. En als je dan harde besluiten (voor jezelf) moeten nemen, ala slik een keer en zet door, maar dan ben je wel eerlijk, want op den duur kom je jezelf een keer tegen!!
In ieder geval sterkte & succes!
Geluk is de vrucht van intens werk