Welke deken, pasvorm goed.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
janna
Contacteer:

Re: Welke deken, pasvorm goed.

Bericht door janna » vr 31 jan 2014, 18:06

De pessoa die Esther noemt is ook mooi stevig en sterk! Daarnaast ligt hij Dieter erg netjes, heb hem op de borst wel iets langer moeten maken door een extra haakje eraan te hangen. Maar dieter heeft wel echt front, dus bij een paard met wat minder zal hij wel prima op de normale stand passen.
Het is een 300 gram, heb hem wel op gedaan toen het wat kouder werd. Dus hij heeft hem pas sinds December op, daarvoor had ik hem een zomerdekentje op. Maar daar is het mooie najaar meer verantwoordelijk voor.

Zelf heb ik nog een Baseline liggen, prima dekens voor een hele degelijke prijs! Kan er ook heel goed tegen als er een ander paard aan, achter of bovenop hangt. Die heb ik in 200 gram geloof ik......
Die heeft de hals iets langer naar boven doorlopen zodat je niet zo'n schoftplek krijgt, punt is wel bij de fjord dat de achterste 10 cm van de manen plat gaan liggen. Zeker voor meerdere winters te gebruiken, zelfs als ze op serieuze smeerkonten of slopers gelegen hebben...... (Alm deed zeker zijn best groen te worden en Dieter a.k.a. mister poephoofd test de vlek bestendigheid van de dekens altijd zeer goed uit. Daarnaast zijn jonge ruinen zeer goed in spelen, Bink en Dieter geven elkaar nog wel eens een fysio behandeling zodat alle rugwervels weer goed liggen). :=
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 31 jan 2014, 18:16

http://webshop.vanderbijldiervoeders.nl ... ACK-COFFEE

Highneck is er ook in 200 gr. Ligt thuis dus bestaat echt :D
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 31 jan 2014, 18:33

Ik heb ook weatherbeeta dekens. Gebruik ze nu dan wel niet meer, die van Raika is ook te koop. Ik heb geen ervaring met andere dekens. Deze zijn gewoon heel goed.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Joram

Bericht door Joram » vr 31 jan 2014, 19:24

Dank voor tips.

Het is uiteindelijk de HH Thor 185 geworden. De Amigo heb ik er nog naast gehad. Maar gat voor de hals is net zo groot, alleen Amigo heeft geen bontje en de HH wel.
(Highneck 200 gram was uitverkocht).
(En de deken was 60 euro in de aanbieding)

Op stal aangekomen was Tobbe nu niet aan bibberen, maar heb toch voor zekerheid de 200gram op gegooid. Pas vorm is vrij goed, behalve dan gat voor zijn nek, de opening zou nog iets veder door mogen lopen aan de onderkant bij zij nek. Maar opzich valt wel mee dat deken trekt wanneer hij met zijn neus over de grond gaat.
Dus hij maar voorlopig op deze deken, en anders moet misschien toch maar keer wat dieper in mijn portemonnee tasten om een rhino deken aan te schaffen.

Van manenen, Tobbe heeft mooie lange manen waardoor hij niet zo last heeft van plat gedrukt. En moet zeggen dat eigenlijk helemaal niet zo ijdel met hem ben, lief karakter vind ik veel belangrijker :)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 31 jan 2014, 20:21

Dat plat drukken zal mij ook een worst zijn. Vind de druk op de schoft minder prettig
Fran

Bericht door Fran » vr 31 jan 2014, 21:04

Harry's horse is hier ook te smal. Weaterbeeta ligt het beste, en gaat al heel lang mee, je betaalt dan wel wat maar is het zeker waard!
EJ huismerk ligt ook goed maar kwaliteit is minder, maar is ook andere prijsklasse. Alles maat 185.
Pagony (divoza) is ook prima is prijs/kwaliteit verhouding.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 31 jan 2014, 21:15

HH was hier ook te smal maar hangt denk ik heel erg van de Fjord af. Anka heeft een dusdanig model schoft/zware hals dat ik die dus niet in iets krijg waar iets van hals aan zit. Heel maf. Volbloed van stal heeft volgens mij ook de HH high neck en bij haar wil het best.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 01 feb 2014, 06:22

Apart dat ze dan bij djimm en karev beide goed liggen. Zijn ook niet de ranksten..
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 01 feb 2014, 08:29

Anka heeft de hals heel anders dan Nisko valt mij altijd op. Anka heeft de hals er meer op staan en is wat rechter gebouwd, meer rechthoeksmodel. Nisko staat zoals veel fjorden meer op de voorhand en heeft de hals meer naar voren staan ipv opwaarts. Misschien dat dat het is? Kweet het ook niet. Na het vliegendeken debacle heb ik het maar opgegeven met die halsdingen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jilly

Bericht door Jilly » za 01 feb 2014, 17:43

Joram schreef:Het is uiteindelijk de HH Thor 185 geworden. De Amigo heb ik er nog naast gehad. Maar gat voor de hals is net zo groot, alleen Amigo heeft geen bontje en de HH wel.
Horseware dekens zitten niet precies op de schoft. Ze komen iets hoger, waardoor een bontje dus ook overbodig zou zijn. Maar even ter info ;)

Maar hopelijk ben je nu gewoon gesteld met de HH!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 01 feb 2014, 18:17

En ik wil juist geen bontje, omdat Yessie daar ooit een ontsteking aan over heeft gehouden op haar schoft!
De horseware dekens sluiten iets hoger ja :j.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 02 feb 2014, 07:59

Kwam dat van het bontje of van een knellende deken?
Plaats reactie