Wanneer doe je je paard nou een vliegendeken op?
Re: Wanneer doe je je paard nou een vliegendeken op?
grote nadeel van dekens is, dat ze niet zitten waar de vliegen het meest zitten, zie fotot van sjol. Ik heb gister een oud halster van bink gesloopt, keel riem eraf gesneden en een vliegensliertjes eraan gehangen. DE keelriem heb ik er af gehaald omdat vroeger een vz pony zicg heeft opgehangen aan een halster. Dat beeld ben ik nog nooit kwijt geraakt. dan maar zonder keelriem. zn gezicht zat vol met dazen. Heb 2 dekens liggen, maar eigenlijk nog nooit gebruikt.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
De foto van sjol had hjala gister ook bij haar uier.....
Hier ook erg veel dazen en andere steekbeesten, maarja een deken vind ik ook niks. Uier blijft toch ook bloot dus dat maakt niet uit. Ze heeft alleen soms de vliegenkap voor dr ogen op, omdat die erg aan het tranen waren. Sprayen doe ik soms, maar of dat nou echt helpt?
Hier ook erg veel dazen en andere steekbeesten, maarja een deken vind ik ook niks. Uier blijft toch ook bloot dus dat maakt niet uit. Ze heeft alleen soms de vliegenkap voor dr ogen op, omdat die erg aan het tranen waren. Sprayen doe ik soms, maar of dat nou echt helpt?
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Sinds dat ik verhuisd ben naar de Achterhoek staat Bjorn onder een deken. Hij wordt zo opgevreten door die rot beesten! Houd zijn hals goed in de gaten anders gaat de hals ook aan de deken. Momenteel staan ze 's nachts buiten en overdag in een heerlijk koele stal. Hij heeft deze jurk http://www.horze.nl/Anti-vliegendeken-m ... NL,pd.html
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Wood staat ook al een tijd met vliegendeken. Hij wordt er anders ook gek van.
Bij komend voordeel is dat mijn Amigo deken ook nog eens UV werend is. Erg prettig met deze warmte.
Bij komend voordeel is dat mijn Amigo deken ook nog eens UV werend is. Erg prettig met deze warmte.
Wodan en ik M1+10
Ik heb Det onder een Rambo sweet itch staan, Pablo een exceemdeken en Prisca heeft sinds gister de sweet itch eigen merk epplejeck op.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Dreams staat onder een vliegendeken ivm de jeuk en ik zie bij haar ook wel wat meer rust dan bij Geke omdat Geke echt wel last van de dazen heeft. Maar Geke ga ik niet onder een deken zetten, ze maken dankbaar gebruik van de schuilstal en passen hun eetmomenten dus zelf wel aan aan de momenten dat het beter te doen is qua vliegen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Maar als ze een deken op hebben, hebben ze ook minder last van de dazen. Dat is dan toch ook fijn voor Geke?
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ik smeer nu de uiers dik in met sudocreme, dan zijn ze wit, schijnt redelijk te helpen, trekt net iets minder dazen aan.
En vandaag lijkt het ook hier wat rustiger met dazen, gisteren was het echt extreem!!
En vandaag lijkt het ook hier wat rustiger met dazen, gisteren was het echt extreem!!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
-
Ik vandaag erg enthousiast de vliegenkappen bij de grote fjorden aan gedaan. Hikari kreeg van die sliertjes om haar halster. Wilde ik bij Hjirre ook doen, maar die liet zich niet pakken. Die had net van te voren op zijn donder gekregen, omdat hij een vliegenkap van 1 van de groten af wilde trekken!
Nou ja, lang duurde het niet, voordat ik alle vliegenmaskers weer op kon halen uit de wei..... Vonden ze niet prettig blijkbaar aan hun hoofden.... Tja, dan maar niet hoor.
Nou ja, lang duurde het niet, voordat ik alle vliegenmaskers weer op kon halen uit de wei..... Vonden ze niet prettig blijkbaar aan hun hoofden.... Tja, dan maar niet hoor.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Je goede actie niet begrepen..
Hier vinden de paarden de makers wel oke, zeker met die vele vliegen.
In begin vonden ze het ook raar, maar nu snappen ze blijkbaar dat het soort van beestjes weg houdt.
In begin vonden ze het ook raar, maar nu snappen ze blijkbaar dat het soort van beestjes weg houdt.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
-
Nee idd, en ik heb het al verschillende keren geprobeerd.... Mss zelf er maar eens mee rond lopen...Sjolvir schreef:Je goede actie niet begrepen..
Ik heb echte maskers om zonder halster. Ze komen er gewoon speciaal voor naar voren, die hebben ze al jaren.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
-
Ik heb ook geen halsters om, maar dat geeft Hjirre dus wel de kans om ze eraf te halen.Roosjuh schreef:Ik heb echte maskers om zonder halster. Ze komen er gewoon speciaal voor naar voren, die hebben ze al jaren.
Hier is het gelukkig ook niet zo heel erg. Ziggy heeft weinig last van de dazen, hij staat wel eens met zijn staart te zwiepen, maar daarom zou ik ook nog geen deken op doen. Ik denk dat ik Ziggy daar ook geen plezier mee doe..
Mijn ander paard zit er daarentegen wel helemaal onder. Ik heb voor haar wel een vliegendeken, maar die kan ik na een uur ook uit de wei gaan halen. Ga deze week even aan andere halen met een stevigere sluiting vooraan. De deken die ik nu heb, heb ik omgetoverd tot 'rij-vliegendeken'. Heeft ze in het bos echt profijt van!
Mijn ander paard zit er daarentegen wel helemaal onder. Ik heb voor haar wel een vliegendeken, maar die kan ik na een uur ook uit de wei gaan halen. Ga deze week even aan andere halen met een stevigere sluiting vooraan. De deken die ik nu heb, heb ik omgetoverd tot 'rij-vliegendeken'. Heeft ze in het bos echt profijt van!

Ziggy ♥ (v. Lenngard) 24-06-2003
sinds 21-01-12 ♥
sinds 21-01-12 ♥
Op de huidige stal hebben we niet zoveel last van vliegen en dazen, maar Hay staat wel onder deken. Vooral voor z'n jeuk, maar dat hij geen last heeft van het vliegend gespuis is mooi meegenomen.
Hier staan ze trouwens 24/7 buiten. Ze hebben altijd toegang tot de schuilstal en ik merk dat ze er deze periode wel het meest gebruik van maken.
Zolang ze er zelf niet gek van worden zou ik ze gewoon zonder laten staan.
Hier staan ze trouwens 24/7 buiten. Ze hebben altijd toegang tot de schuilstal en ik merk dat ze er deze periode wel het meest gebruik van maken.
Zolang ze er zelf niet gek van worden zou ik ze gewoon zonder laten staan.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Misschien wel, maar zolang ze zelf de mogelijkheid hebben om beschutting op te zoeken dan laat ik de natuur lekker zijn eigen gang gaan. Ze passen hun eetmomenten zelf wel aan, trekken vaker de wei even in om wat te eten en om dan weer vervolgens even binnen te gaan staan.Pablo schreef:Maar als ze een deken op hebben, hebben ze ook minder last van de dazen. Dat is dan toch ook fijn voor Geke?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
-
Die van mij krijgen iedere ochtend de vliegenkap op, als ze aan huis staan kunnen ze in de schuilstal. Nu staan ze op andere wei en ga ik 3 keer per dag eventueel kappen terug op doen. Lajke heeft maar een oog en dat ontsteekt met die vliegen. Ben extra zuinig op dat ene oog. Mette heeft een sport en dat is het vliegenmasker in de draad of waar dan ook ophangen, dat van hem heeft dus oortjes met scheuren. Vliegendeken heb ik vorig jaar geprobeerd maar die doen ze uit.....
Ze staan zonder halster, als ze wel halster om hebben, zitten daar van die koeienflappen aan tegen de vliegen.
Ze staan zonder halster, als ze wel halster om hebben, zitten daar van die koeienflappen aan tegen de vliegen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Heb hier meet de vliegendeken maar weer af gedaan.
Dankzij natte weer en de wind zie ik hier op moment geen dazen meer in de wei
Daarnaast wordt de deken ook erg vies wanneer paard na een regenbui in de modder gaat rollen waardoor die daarna veel minder goed adment.
En arme Sjol, zo lek geprikt. Misschien wordt tijd om voordat gedeelte van paard ook een deken te ontwikkel
Dankzij natte weer en de wind zie ik hier op moment geen dazen meer in de wei

Daarnaast wordt de deken ook erg vies wanneer paard na een regenbui in de modder gaat rollen waardoor die daarna veel minder goed adment.
En arme Sjol, zo lek geprikt. Misschien wordt tijd om voordat gedeelte van paard ook een deken te ontwikkel