Bijrijder
Re: Bijrijder
Bij ons is dat eigenlijk ook heel normaal een bijdrage. Misschien omdat verzorgpony's hier moeilijk te vinden zijn.
Ik weet dat er bij ons het heel normaal is om een bedrag van 80 tot 100 euro in de maand te betalen. Tenminste dat wordt vaak gevraagd (stallingprijzen zijn bij ons tegen de 300 aan).
Misschien dat het per omgeving ook weer anders is.
Verder heb ik er zelf niet echt ervaring mee.
Sterkte met je moeder..
Ik weet dat er bij ons het heel normaal is om een bedrag van 80 tot 100 euro in de maand te betalen. Tenminste dat wordt vaak gevraagd (stallingprijzen zijn bij ons tegen de 300 aan).
Misschien dat het per omgeving ook weer anders is.
Verder heb ik er zelf niet echt ervaring mee.
Sterkte met je moeder..
♥ Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
In de tijd dat Fieke Taco 3x per week reed betaalde ze €75.-
Voor het "idee" want voor 3 dagen is het niet kosten dekkend.
Nu reden we haar ook altijd naar wedstrijden e.d. en was Taco echt een leerpony.
Eerder daarvoor betaalde ze eigenlijk nooit.
Voor het "idee" want voor 3 dagen is het niet kosten dekkend.
Nu reden we haar ook altijd naar wedstrijden e.d. en was Taco echt een leerpony.
Eerder daarvoor betaalde ze eigenlijk nooit.

Ik vraag niks aan Mariska, zij reed 2 / 3x per week.
Verder waren alle les en wedstrijd kosten voor haar. Zij wilde graag wedstrijden rijden met Fjordy. Ik reed ze overal heen, maar wel met hun eigen auto
.
Verder waren alle les en wedstrijd kosten voor haar. Zij wilde graag wedstrijden rijden met Fjordy. Ik reed ze overal heen, maar wel met hun eigen auto

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- nadinefjorden
1 Dag in de week 25 euro per maand
2 dagen in de week 50euro per maand enz
2 dagen in de week 50euro per maand enz
- mevrouwsanne
Sterkte met je moeder!
Ik heb zelf ook een bijrijdster maar vraag hier niks voor. Ik vind het leuk dat zij mijn paardje wil verzorgen en rijden enz. Mijn paard staat in volpension dus uitmesten hoeft niet. Ik geef haar zelfs afentoe zelf een privéles! Als ze extra gereden heeft als ik echt niet kan ofzo!
Ik denk niet dat ze nog m nog verder wil verzorgen als ik er geld voor ga vragen
.. Heb dat zelf vroeger ook nooit gedaan/ hoeven doen. Bij mij in de buurt hoor ik het eigenlijk nooit dat je moet betalen voor een verzorgpaard..
Ik heb zelf ook een bijrijdster maar vraag hier niks voor. Ik vind het leuk dat zij mijn paardje wil verzorgen en rijden enz. Mijn paard staat in volpension dus uitmesten hoeft niet. Ik geef haar zelfs afentoe zelf een privéles! Als ze extra gereden heeft als ik echt niet kan ofzo!

SCHUMMIE <3 Let the good times rule!
Ik vind het toch apart dat veel mensen het 'not-done' vinden om een bijrijdster te laten betalen. Mijn bijrijdster betaalt 60 euro per maand en doet hem drie dagen per week. Haar moeder rijdt ook één dag, dat deed zij al eerder en daar betaalde ze niet voor. Morris is verhuisd naar een plaats met bak voor mijn bijrijdster. Die plek is duurder, hij staat nu op ijzers, spullen slijten. Heel normaal dat ze dan mee betaalt hoor. Zij betaalt wel altijd minder dan de helft. Ik heb een contract gemaakt met afspraken. Juist fijner, want nu kan ik ook dingen 'eisen' en het contract opzeggen als het niet goed gaat. Mocht iemand het contract willen zien, stuur maar een pb.
Morris, mijn superfjord!
-
Ik vind het lief aangeboden dat ze mee wil betalen, maar inderdaad in overleg met haar
ouders. Het is zo ook duidelijk voor haar dat een paard geld kost!
Ik bekijk het ook altijd van twee kanten als ik zoiets hoor;
- de eigenaar heeft geen tijd genoeg voor het paard (de paarden) en "verhuurt" hem dus eigenlijk een
paar dagen in de week.
- de eigenaar heeft geen tijd genoeg voor het paard (de paarden) en is blij als iemand anders er tijd
in wilt steken.
Voor allebei is wat te zeggen, al denk ik bij sommigen wel in het eerste geval, moet je er dan wel aan
beginnen? Soms loopt het in de jaren zo en is het niet anders, maar als jij een eigen paard wilt terwijl
je er maar twee keer in de week echt wat mee doet, kan je dan niet beter zelf een verzorgpaard zoeken?
Ik ben gelukkig een verzorgster van de tweede optie.. Ik mag rijden wanneer ik wil en als ik tijd heb.. Ze
zijn blij dat ik er mee rijd, mag er eigenlijk wel alles mee doen wat ik wil.. Misschien moet ik het dan als
wederdienst zien dat ik regelmatig op hun kinderen pas een avondje??
Ik ben blij met deze oplossing al jaren en hoop dat het nog jaren zo door kan gaan..
Ben er in elk geval ook al jaren niet treurig om dat ik nooit een eigen paard of pony mocht van mn ouders!!
ouders. Het is zo ook duidelijk voor haar dat een paard geld kost!
Ik bekijk het ook altijd van twee kanten als ik zoiets hoor;
- de eigenaar heeft geen tijd genoeg voor het paard (de paarden) en "verhuurt" hem dus eigenlijk een
paar dagen in de week.
- de eigenaar heeft geen tijd genoeg voor het paard (de paarden) en is blij als iemand anders er tijd
in wilt steken.
Voor allebei is wat te zeggen, al denk ik bij sommigen wel in het eerste geval, moet je er dan wel aan
beginnen? Soms loopt het in de jaren zo en is het niet anders, maar als jij een eigen paard wilt terwijl
je er maar twee keer in de week echt wat mee doet, kan je dan niet beter zelf een verzorgpaard zoeken?
Ik ben gelukkig een verzorgster van de tweede optie.. Ik mag rijden wanneer ik wil en als ik tijd heb.. Ze
zijn blij dat ik er mee rijd, mag er eigenlijk wel alles mee doen wat ik wil.. Misschien moet ik het dan als
wederdienst zien dat ik regelmatig op hun kinderen pas een avondje??

Ik ben blij met deze oplossing al jaren en hoop dat het nog jaren zo door kan gaan..
Ben er in elk geval ook al jaren niet treurig om dat ik nooit een eigen paard of pony mocht van mn ouders!!