Ervaring met zijwanden en bodem trailer vervangen?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
lientje

Re: Ervaring met zijwanden en bodem trailer vervangen?

Bericht door lientje » vr 13 apr 2012, 21:26

Helemaal eens krista, ik zal er dan ook nooit op bezuinigen als het vervangen moet. Ik rijd met mijn auto niet voor niets ook met banden van ruim 200 euro per stuk. Maar het heeft gewoon met veel factoren te maken, weer gebruik, spanning belading remgedrag en noem maar op. Ik zal nooit bezuinigen op mijn paarde veiligheid, heb destijds nietvoor niets een nieuwe trailer gekocht.

We zijn er trouwens uit, trailer wordt volledig opnieuw opgebouwd, kosten 1500 EUR aan materiaal. Mijn schoonvader maakt hem. Dus dat scheelt enorm. :)
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
monne

Re: Ervaring met zijwanden en bodem trailer vervangen?

Bericht door monne » di 17 apr 2012, 09:37

Snap je vraag wel, maar lijkt net of er staat of iemand een alternatief weet zodat je er geen nieuw rubber onder hoeft te zetten ;)
ik hoopte op een fjordenliefhebber die veel verstand van prijzen heeft en/of bandenbedrijf heeft. Laat ik het anders formuleren en vervolgens zelf verder zoeken naar het antwoord.
*Ik weet dat er tweedehandsbanden voor nieuwe verkocht worden. Dit zal mij niet overkomen want ik kan het nummer inmiddels terugvinden en herleiden.
*Er is een groot prijs/kwaliteitsverschil tussen banden. Dit hangt samen met de hoeveelheid banden die er in een specifieke maat geproduceerd zijn door een specifiek merk. ?? Weet jij toevallig welk merk? Dat kan wel een een honderd euro uitmaken terwijl dit onafhankelijk is van kwaliteit.
*Banden zijn gelaagd en ze zijn niet allemaal evenveel gelaagd dat hangt ook met de prijs samen.
Ik wil banden die voldoen aan de specificaties die benodigd zijn voor een paardentrailer dat lijkt me duidelijk.
Plaats reactie