krullerige vacht
Re: krullerige vacht
ja, al geborsteld, krijg het niet weg. Het ziet er exact zo uit als bij Diëgo, alleen dan kortere krullen, maar de vahct is ook veel korter. Zal zo de foto's uploaden, al is het moeiljik te zien, ze zijn met flitser gemaakt.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
zo ziet het er bij Fatoush uit
Hier zit nu toevallig wel een natte plek van het liggen, maar meestal is het droog

Voorbeen

Acheterbeen

Hier zit nu toevallig wel een natte plek van het liggen, maar meestal is het droog

Voorbeen

Acheterbeen

Baranna 13-5-2006
Kan het misschien van schuren zijn?
Bij mij hebben ze soms wel een zo'n streep van schuren langs een randje, op de laatste foto lijkt het ook wel trapsgewijs te zijn, vandaar dat ik daar aan dacht.
Ik hoop voor je dat je snel uit alle onzeker heden bent over je lieverd, niet leuk, je wilt blij zijn met je paard, niet er een knoop van in je maag hebben.
Sterkte!
Bij mij hebben ze soms wel een zo'n streep van schuren langs een randje, op de laatste foto lijkt het ook wel trapsgewijs te zijn, vandaar dat ik daar aan dacht.
Ik hoop voor je dat je snel uit alle onzeker heden bent over je lieverd, niet leuk, je wilt blij zijn met je paard, niet er een knoop van in je maag hebben.
Sterkte!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
denk het niet. Het zit op dezelfde plek als bij Diëgo, rond de knie (achter) en op zijn voorbeen tussen knie en schouder. Denk wel door het liggen hoor, maar toch kan ik het niet uit mijn kop zetten dat het er abnormaal uitziet
Baranna 13-5-2006
Zo heb ik Olaf ook wel eens gezien, vooral alsie in zijn dromen ´savonds denkt dat hij een varken is dan komt hij die ochtend zo uit de stal.
Als je je echt echt zorgen maakt gewoon even bloedprikken of iets, want je moet er ook niet ´s nachts van wakker liggen.
Als je je echt echt zorgen maakt gewoon even bloedprikken of iets, want je moet er ook niet ´s nachts van wakker liggen.
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Ik denk dat het de combi liggen en nat haar is. Maar als het je niet lekker zit zou ik bloed prikken, dat kan nooit kwaad! Laat je het gelijk op andere dingen testen toch?
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Dat heeft Benthe ook wel eens hoor, is gewoon van het liggen ja! Nu met die dikke wintervacht moet dat haar natuurlijk ergens heen. Ik zou me niet te druk maken als ik jou was. Maar inderdaad, mocht je het echt zeker willen weten dan laat je er even een dierenarts bij komen. Helemaal omdat jij natuurlijk angst hebt dat hetzelfde bij Fatoush gebeurt als bij Diëgo.
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ik hoorde ooit van een paard van 8 met Cushing, dat was al extreem jong, dus een jaar zal wel niet kunnen. Hij heeft verder ook geen verschijnselen, maar de schrik zit er gewoon in bij mij. Ga zoals het nu lijkt tussen kerst en oude en nieuw met hem naar de kliniek voor zijn knieën, dan zal ik eens vragen
Baranna 13-5-2006
Ohjoohhhh dit is gewoon van het liggen en gekruld opgedroogd, pfjewwww. Bij Diëgo zie je duidelijk verschil, dat zijn échte krullen.
Zo ziet het er bij Norka ook uit, en dan zelfs haar hele hals en zijkant van dr lijf
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Zero en Dorinn hebben ook wel eens een beetje ruwe haartjes bij hun achterhand. Zo aan de zijkant net waar de bil begint.Bij hun komt het door het liggen. Dit zijn dan niet echt krullen maar meer een soort out of bed-achtig door de war look. Niet echt een mooi gezicht en ook niet goed plat te borstelen.
Zero heeft het ook een keer gehad in het voorjaar maar dan net voor zijn flanken, waar hij ook wel met z'n tanden aan het krabben was. Na een flinke wormkuur was dat weg. Dat waren dan wormen denk ik dan... Kan Fatoush hier misschien ook last van hebben? Wat Kelly zegt, medicijnen, kan natuurlijk ook.
Zero heeft het ook een keer gehad in het voorjaar maar dan net voor zijn flanken, waar hij ook wel met z'n tanden aan het krabben was. Na een flinke wormkuur was dat weg. Dat waren dan wormen denk ik dan... Kan Fatoush hier misschien ook last van hebben? Wat Kelly zegt, medicijnen, kan natuurlijk ook.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Denk dat je je niet druk hoeft te maken hoor Yvonne,dit komt gewoon van het liggen.
Buiten dat is zijn leeftijd erg jong,ik wilde toen ook een test laten doen bij Hosta en die was toen 6 jaar.3 dierenartsen verklaarde mee zo'n beetje voor gek omdat het vanwege de leeftijd alleen al niet zou kunnen.Je haalt van alles in je hoofd als je al een paardje hebt met pech ik ken het gevoel.Maar dit lijkt mij gewoon van het liggen.En dat doet hij waarschijnlijk erg veel nu met die zere beentjes,dan krijg je nattigheid en een mischien al wat slechtere kwaliteit vacht dit soort krulletjes.
Buiten dat is zijn leeftijd erg jong,ik wilde toen ook een test laten doen bij Hosta en die was toen 6 jaar.3 dierenartsen verklaarde mee zo'n beetje voor gek omdat het vanwege de leeftijd alleen al niet zou kunnen.Je haalt van alles in je hoofd als je al een paardje hebt met pech ik ken het gevoel.Maar dit lijkt mij gewoon van het liggen.En dat doet hij waarschijnlijk erg veel nu met die zere beentjes,dan krijg je nattigheid en een mischien al wat slechtere kwaliteit vacht dit soort krulletjes.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Ik ga hierin mee. Ik zie wel degelijk verschil tussen die twee foto's. Maar als je het zeker wilt weten zul je een DA moeten bellen.Viv schreef:Ohjoohhhh dit is gewoon van het liggen en gekruld opgedroogd, pfjewwww. Bij Diëgo zie je duidelijk verschil, dat zijn échte krullen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Jamie heeft dat ook vaak op de bil waar ze op geslapenn heeft als de ondergrond iets vochtig was. Verdwijnt meestal later weer. Niets aan de hand. Heb het nu ook alweer een tijdje niet gezien.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Ik zie ook duidelijk verschil tussen beide foto's. Wat Fatoush heeft heeft Nisko ook elke dag. Ik zou me geen zorgen maken maar als je het niet vertrouwd gewoon laten checken als je rond Kerst toch voor foto's gaat.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
ben nu wel gerustgesteld, maar ik heb nog best veel last van het feit dat we bij Diëgo pas na jaren doorhadden dat de krullen niet van het liggen kwamen, maar van de Cushing. Hij is in 2008 overleden, was pas een half jaar echt ziek. maar als ik foto's bekijk van 5 jaar geleden, toen had hij al krullen.
Baranna 13-5-2006
Deze krullen lijken niet op die van Diego hoor, deze hebben mijn kwpner en Cyra ook beide wel is, dus niet te druk over maken

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
- Cindy+Uniek
de een heeft het ook erger dan de ander denk ik 
glamour had ook een hele krullerige vacht
die is zelfs niet eens echt verhaard, maar gelijk naar wintervachtje gegaan
en anders laat je er toch gewoon even naar kijken voor je eigen gemoedsrust?

glamour had ook een hele krullerige vacht
die is zelfs niet eens echt verhaard, maar gelijk naar wintervachtje gegaan
en anders laat je er toch gewoon even naar kijken voor je eigen gemoedsrust?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
De krullen zijn inderdaad heel anders. Denk dat het ook te maken kan hebben met dat Diëgo misschien minder rolt (gezien de pijn in de knieën). Paarden gaan vaak na het zweten/vies worden rollen om zich schoon te maken, zodat de vacht weer optimaal kan functioneren als warmteregelaar. Als een paard minder vaak gaat rollen, blijft zweet (zout) en vuil langer zitten, waardoor de haren in zo'n krullerige vorm blijven (als je je eigen haar een week lang in een hoge staart doet, blijft het als je het los doet eerst ook omhoog staan vanuit de haarwortels).
Harma heeft dit ook altijd en als je dat soort plekken dan met water schoonmaakt en borstelt, is het weg (ook zodra het opgedroogd is). Ik kan me voorstellen dat als je paard echt cushing heeft, de krullen meteen weer terug komen.
Harma heeft dit ook altijd en als je dat soort plekken dan met water schoonmaakt en borstelt, is het weg (ook zodra het opgedroogd is). Ik kan me voorstellen dat als je paard echt cushing heeft, de krullen meteen weer terug komen.

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Ik zou me niet zo druk maken hoor Ivonne, de krullen zien er toch anders uit dan bij Diego, ik denk dat het gewoon van het liggen komt.
Misschien ligt hij veel te draaien en draait hij zelf zo de krullen erin.
Het zou wel heel abnormaal zijn als hij cushing zou hebben dan komt hij ook meteen in de recordboeken geloof ik.
Misschien ligt hij veel te draaien en draait hij zelf zo de krullen erin.

Het zou wel heel abnormaal zijn als hij cushing zou hebben dan komt hij ook meteen in de recordboeken geloof ik.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails