Wat doen jullie tegen de vliegen?
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Re: Wat doen jullie tegen de vliegen?
Dakota heeft ook een vliegenmasker (zonder oren), vorigjaar voor het eerst bij hem mee begonnen en hij vind het wel oke, heeft hem nog nooit afgekregen o.i.d.
Vorigjaar had hij een M, nu heeft hij het vliegenmasker van Vinga om, een L en die zit prima. Alleen als het heel warm is zweet hij wel wat achter zn oren.
Vorigjaar had hij een M, nu heeft hij het vliegenmasker van Vinga om, een L en die zit prima. Alleen als het heel warm is zweet hij wel wat achter zn oren.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Op het moment gebruik ik ech van alles.
Butox op mijn paard, vliegenvangers in de stal en een bakje met gele korrels(een soort middel wat vliegen aantrekt en ook dood laat gaan)
Blauwe lamp en de muren en dak ingesmeert met het gele goedje.
En nog zijn er vliegen. Ik zou er haast met een vliegenmepper naast gaan zitten.
Butox op mijn paard, vliegenvangers in de stal en een bakje met gele korrels(een soort middel wat vliegen aantrekt en ook dood laat gaan)
Blauwe lamp en de muren en dak ingesmeert met het gele goedje.
En nog zijn er vliegen. Ik zou er haast met een vliegenmepper naast gaan zitten.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik gebruik helemaal niks, op de een of andere manier heb ik nergens last van! Van het weekend het Mastbos in, dan neem ik wel een busje spray mee. Overigens hangen bij ons in de stallen in de volle lengte van die kleeflijnen aan het plafond.
Ellebel schreef:Ik gebruik helemaal niks, op de een of andere manier heb ik nergens last van! Van het weekend het Mastbos in, dan neem ik wel een busje spray mee. Overigens hangen bij ons in de stallen in de volle lengte van die kleeflijnen aan het plafond.
Die zijn leuk om er in het najaar van af te moeten halen

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Het is zeg maar zo'n oprolsysteem en dan kun je de gebruikte lijnen afknippen. Die hangen aan een paar ogen in het plafond. Maar een paar plastic handschoenen kunnen geen kwaadclaudia schreef:Ellebel schreef:Ik gebruik helemaal niks, op de een of andere manier heb ik nergens last van! Van het weekend het Mastbos in, dan neem ik wel een busje spray mee. Overigens hangen bij ons in de stallen in de volle lengte van die kleeflijnen aan het plafond.
Die zijn leuk om er in het najaar van af te moeten halen(echt alles kleeft daar aan)

Ik heb gister een goedje gemaakt en vandaag waar D&E proefkonijn. Het stonk lekker en zag daarna geen vliegen of dazen meer. Alleen op Ekdal want die vond de plantenspuit vandaag wel weer eng..en gister was er niks aan het handje
Morris heeft nu ook zo'n masker, maar die heeft ie al twee keer afgekregen en de ogen bleven tranen. Nu traant hij niet meer dus het masker maar weer af.
Vliegensprays helpen maar even, zo gauw ze zweten is het weer raak.
Ik heb nu een heel smerige spray, maar alles helpt even goed of slecht, dus ga weer over op azijn met citronella, lekker goedkoop.
Tip: met rijden de manen, staart en benen inspuiten, want die zweten niet.
Vliegensprays helpen maar even, zo gauw ze zweten is het weer raak.
Ik heb nu een heel smerige spray, maar alles helpt even goed of slecht, dus ga weer over op azijn met citronella, lekker goedkoop.
Tip: met rijden de manen, staart en benen inspuiten, want die zweten niet.
Morris, mijn superfjord!