dj te koop, voor hoeveel?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 11 sep 2007, 10:02

Ik denk dat je uit je laatste post min of meer al een beslissing hebt gemaakt. Als die bonte jouw zoveel energie kost vanwege je ME en je straks ook nog moet gaan werken lijkt het me voor jouw gezondheid beter de bonte weg te doen.

DJ zal je echt de hoofdprijs niet voor krijgen, het klinkt l*llig maar fjordenhengstjes zijn nou eenmaal geen ene drol waard. Dat is dus ook de reden waarom ik Dakota niet verkoop.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 sep 2007, 10:11

Dreeke schreef:Ik denk dat je uit je laatste post min of meer al een beslissing hebt gemaakt. Als die bonte jouw zoveel energie kost vanwege je ME en je straks ook nog moet gaan werken lijkt het me voor jouw gezondheid beter de bonte weg te doen.

DJ zal je echt de hoofdprijs niet voor krijgen, het klinkt l*llig maar fjordenhengstjes zijn nou eenmaal geen ene drol waard. Dat is dus ook de reden waarom ik Dakota niet verkoop.
ja dat klopt, maar wat esther zegt zit ook wat in, straks gaat het weer beter en krijg ik spijt............

ik weet het gewoon echt niet...... dit overkomt me echt niet vaak......

dj:
is leuk, lief, mooi, hengst (wat ik toen graag wilde) wie weet wat hij in de toekomst kan bereiken, mijn eigen fokproductje, fijn beestje wat ik graag wilde

tricolor:
mooi, lief, wantrouwend en verdiend een eerlijke kans met mensen, kan wat bereiken in de sport wat ik graag wilde, maar kost een hoop geduld en moeite vanwege haar wantrouwen uit het verleden, maar daardoor ook weer moeilijk om te moeten verkopen omdat ik dan weer zo bang ben dat ze wéér ee nverkeerde treft

tegens dj:
zal nooit bewegen als een paard en als hij 1.48 niet haalt ook niet hoger komen dan Z2, maar wil ik dat over een paar jaar nog wel?!

tegens tricolor:
op dit moment erg vermoeiend voor mij en ik weet niet of mijn ziekte zal verbeteren of verslechteren als ik zometeen werke en paarden moet doen en weer moet mesten.........

:( :( :( waarom heb ik geen schoudermannetje die zegt 'dit moet je doen'
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Tanja

Bericht door Tanja » di 11 sep 2007, 10:28

Je moet doen wat je gevoel zegt.
Het belangrijkste lijkt mij dat DJ een goed tehuis krijgt,
dat is belangrijker dan die 100 euro meer.

Is er geen goedkope opfok in de buurt dat je nog even de tijd heb om
er rustig over na te denken?
Ik heb zón idee dat je nu een beslissen.

Als je ME heb is drie paarden wel wat veel misschien.
Je moet natuurlijk wel plezier in je hobby houden!
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Vera

Bericht door Vera » di 11 sep 2007, 10:36

ik denk echt dat je niet meer dan rond de 300 euro kan vangen voor DJ.
Het is nou eenmaal zo dat als je een hengstje teelt je blij mag zijn dat je de kosten eruit hebt en bij een merrietje (mits een A premie) win je er een klein beetje op.
Maar ook dat is niet altijd zo. Het vorige veulen van Muis. (A premie met 37 punten) heeft uiteindelijk 600 euro opgebracht. Dus als je dan 300 kan vangen voor een hengstje mag je niet klagen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
yvette

Bericht door yvette » di 11 sep 2007, 10:45

Cindy+Uniek schreef:ik heb toen niet voor niks hier gevraagd wie ik het beste kon verkopen en ja ik had voor mezelf zoiets van 'beter dj' maar ik twijfel gewoon........ straks doe ik dj weg en wordt het van de winter weer alleen maar erger met die bonte en kan ik het niet opbrengen om die volledig te kunnen trainen wat wel de bedoeling was.......
ik had hiervoor geen werk en dat komt er nu wel ook bij.....

vandaar.....
Je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden hoor, ik probeer je alleen te helpen helder te krijgen wat er nu veranderd is.
Cindy+Uniek schreef: :( :( :( waarom heb ik geen schoudermannetje die zegt 'dit moet je doen'
Die heb je wel, maar het is nu even zo druk in je hoofd dat je die niet hoort. Probeer er even niet aan te denken (ik weet: dat is lastig), dan komt de oplossing vanzelf.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Brittlover

Bericht door Brittlover » di 11 sep 2007, 10:48

Je had toch geen haast met de verkoop? Ala ik jouw was zou ik het allemaal nog even goed op een rijtje zetten. en wie weet komt er vanzelf iets op je pad bijv een goede en leuke koper voor de bonte of voor dj.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Viv

Bericht door Viv » di 11 sep 2007, 10:56

Cindy+Uniek schreef:[nou ik had toch wel op z'n minst 450 verwacht :D
300 hoef ik het zowat niet voor te doen zeg maar.......
Dan zou ik zeggen dream on. Dat vang je nog niet eens voor een merrieveulen wat kampioen is geweest op de keuring. Hengstveulens gaan voor rond de 300 weg en boven de 300 alleen als ze goeie papieren en punten hebben. Maar dan moet je wel een potentiele topper in huis hebben of toekomstige dekhengst.

Neem aan dat je DJ wegdoet voor het feit dat je weinig tijd voor hem hebt en weinig potentie ziet voor later en niet voor het geld. Ik volg het ff niet meer hoor, vind je niet erg he?
Laatst gewijzigd door Viv op di 11 sep 2007, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 11 sep 2007, 10:59

Ik ga mee met de rest, 300 is een mooi prijsje, dat is ook wat ik voor Aike heb betaald bijna drie jaar geleden.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Viv

Bericht door Viv » di 11 sep 2007, 11:04

Cindy+Uniek schreef:[ik heb toen niet voor niks hier gevraagd wie ik het beste kon verkopen en ja ik had voor mezelf zoiets van 'beter dj' maar ik twijfel gewoon........ ....
Nog even en wij hebben het gedaan hahahahaa :D
Ik denk dat je ze het beste even aan kunt houden allebei en op je gemakje de komende maanden na moet gaan denken. Gaat nu allemaal beetje overhaast denk ik. De oplossing dient zich vanzelf aan.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » di 11 sep 2007, 11:15

Ik heb ooit eens een hengstveulen voor €500 verkocht, maar toen was er een liefhebber.. Denk idd dat je niet zoveel gaat vangen voor Dj. Als je mazzel hebt haal je de €400 misschien.

Eigenlijk heb je lijkt mij gewoon niet het ideale paard gevonden. Tricolor past niet bij je omdat die niet een (paar) dagje(s) stil kan staan als jij last hebt van je ME, Dj kan je voorlopig niks mee en zal waarschijnlijk niet hoger dan 1.48 worden en dan kan je niet hoger dan Z2 met hem rijden.
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Amber_

Bericht door Amber_ » di 11 sep 2007, 11:20

_*iDj*_ schreef:Ik heb ooit eens een hengstveulen voor €500 verkocht, maar toen was er een liefhebber.. Denk idd dat je niet zoveel gaat vangen voor Dj. Als je mazzel hebt haal je de €400 misschien.
Maar dat is nog veel vind ik, ik heb voor Toot na de beekbergen keuring (36punten) 320 euro betaalt :j.
Hij was toen toch al flink aan de maat, en ook goede ouders.

Fjordenveulens, en dan vooral hengstjes, brengen 'bijna' niks op.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Charret

Bericht door Charret » di 11 sep 2007, 12:14

Ik zou de bonte verkopen. Maar dan alleen aan iemand die haar aan kan en het leuk vind om een paard te hebben waar veel tijd een aandacht in gestoken moet worden. Vooral om een band mee te krijgen. Die mensen zijn er echt genoeg. Zij is niet het enige paard met een 'moeilijk' karakter.

Ik zou DJ houden en hem lekker in de opfok doen. Scheelt geld en je hebt op het moment meer tijd voor Uniek om dier eventueel door te starten e.d.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
maroes

Bericht door maroes » di 11 sep 2007, 12:44

Moeilijke beslissing zeg.
Wij kunnen je alleen advies geven en de enige die de juiste beslessing kan nemen ben jezelf.

Mijn advies zal zijn,Dj in een opfok zetten en er dan nog eens goed over denken of je Tricolor niet zal verkopen. 2 paarden rijden is zwaar,ik denk te zwaar.met je Me.Dj kan 3jaar ravotten en heb je plezier aan hem,zonder dat het jezelf te veel energie kost ivm je Me.
Het is moeilijk,maar beslis niet te overhaast,je kan het nooit meer terug draaien.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 sep 2007, 13:04

haha viv nee jullie hebben het niet gedaan hoor!!!!
en yvette ik probeer me ook niet te verantwoorden het voelt gewoon *verdomde* verrot om niet te weten wat ik moet doen.....

nog even voor viv dan:D: nee het gaat niet om het geld, wie wat opbrengt of 100 meer of 100 minder
ik schrok alleen toen ik merkte dat de prijzen zo laag liggen om mijn knapperd daarvoor te moeten verkopen en daarom opnieuw brainstorm...

kijk ik heb wel een verzorgster voor uniek zowiezo 3 dagen en die kan vaker als nodig is......
tricolor vind ik een machtig paard en haar karakter spreekt me erg aan alleen was t makkelijk geweest als ik niet ziek was :D maar die keuze heb ik helaas ook niet.....

oh man jullie moetsten eens weten.... ik kan echt nergens anders aan denken....

heb in principe nog wel even de tijd, maar dat is onhandig want als het dan dj wordt, is hij echt in zo'n tussenfase en heb ik al een jaar betaald voor niks dan
en als het die bonte wordt is in een jaar de band waarschijnlijk alleen nog maar verbeterd en wordt het nóg moeilijker om te kiezen......

tis allemaal net niks........
Viv

Bericht door Viv » di 11 sep 2007, 13:18

Tsja of je band met tri color verslechtert, kan ook nog, en DJ brengt als hij groter is natuurlijk ook meer op dus je haalt je kosten er zowizo wel weer uit (maar de hoofdprijs zal hij niet opbrengen voorlopig).
En een goede keuze maken is ook wat waard, met spijt koop je niks.
Afbeelding
Ydel

Bericht door Ydel » di 11 sep 2007, 13:44

Ik heb toen Caya inderdaad verkocht voor 400 euro..
Was inderdaad reserve-kampioen van de veulens in Wijk...

Maar over het algemeen gaan ze inderdaad voor 300 euro weg.
Tis dat ik meerdere gegadigden had O:)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 11 sep 2007, 14:13

Cindy+Uniek schreef: als ik naar de komende 3 jaar kijk:
-dj kost weinig, kan ik niks mee, maar heb uniek ook nog
-tricolor kost 200, kan ik wel wat mee, maar is erg uitputtend voor mij...
als ik het verhaal zo lees,zou ikzelf ook voor de bonte gaan
Zoals je al schreef is tricolor best uitputtend voor je en je moet
toch ook aan je eigen lichaam denken en kijken of je het wel allemaal aankan
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 11 sep 2007, 14:14

Ik denk dat je de kosten van de opfok er niet uithaalt als je 'm een jaar laat staan + de andere kosten die je aan hem hebt...
Ydel

Bericht door Ydel » di 11 sep 2007, 14:18

Naisven schreef:Ik denk dat je de kosten van de opfok er niet uithaalt als je 'm een jaar laat staan + de andere kosten die je aan hem hebt...
nee, daar ben ik het zeker mee eens ;)
kijk maar, je had het over 100 euro per maand.
en voor een jaarlingHENGST krijg je als je geluk hebt 100-200 euro meer dan een veulen..

dan zou je m moeten laten ruinen, maar dat kost ook geld...
lastig hoor Cindy...
succes ermee ;)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 sep 2007, 15:17

ja tis echt moeilijk....... vandaag weer een paar op stal gesproken....
die vinden dj allemaal wel leuk, maar vinden toch dat ik meer aan tricolor heb....... wat ik daar op het moment allemaal mee doe en zeggen dan 'gewoon wat minder dresuuren dan is het voor je moeheid ook beter te doen' en daar zit ook wel weer wat in............
grrrrrr
Plaats reactie