Als er een hoop geld geboden wordt voor je pony..

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 19 jul 2006, 12:19

Ik zou Imka niet weg doen ook niet voor dat geld! Maar gelukkig sta ik ook niet voor die beslissing :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ellebel

Bericht door Ellebel » wo 19 jul 2006, 12:22

Voor dat bedrag zou Tim denk ik wel weggaan, maar is in mijn geval compleet irreeel ;)

Mijn buurman heeft zijn allerliefste, allerbeste Fries verkocht aan stel Amerikanen voor een bedrag van Kelly x2. Mensen zijn er super goed voor en tevreden mee. Toch moet hij nog steeds slikken als foto's ontvangt, maar anderzijds heeft hij ook leuke dingen kunnen doen van het geld...

Ik zou het helemaal niet zo vreemd vinden hoor :)
yvette

Bericht door yvette » wo 19 jul 2006, 12:30

Kel, ik heb een hele leuke uitdaging voor je op stal. Moet je alleen nog een jaartje op 3.5 op wachten :D
Hoef je Taco niet voor te verkopen ...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 19 jul 2006, 12:44

Het is echt een heleboel geld hoor. Mijn gevoel zegt toch nee, maar ik zou er denk ik toch wel heel goed over na gaan denken. Maar ja dat hoef ik toch niet want dat krijg ik toch nooit voor RB.

Er is me laatst wel 1500 euro geboden, maar ik heb toch nee gezegd hoor. Hij mag lekker bij mij blijven.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Daphne

Bericht door Daphne » wo 19 jul 2006, 13:04

Ligt eraan, ik heb nog nooit een paard gehad waar ik zo ontzettend veel aan gehecht was dat ik m niet zou kunnen missen. Dit hoeft niet iedereens mening te zijn, maar in principe is alles vervangbaar (behalve mijn familie), hoe bot het misschien ook klinkt. En hoe moeilijk het misschien ook wel is.

Voor dat geld kun je een hele kudde fjorden kopen waar vast ook wel weer een leuke tussen zit :+

Ik heb vrij veel kwpn-vriendinnetjes die dit ook al vaak meegemaakt hebben. Eén heeft een goed springpaard, daar is al meerdere malen meer dan een halve ton (in euro's) op geboden door een paar bekende namen, maar die verkoopt hem ook niet. Ze wil eerst zelf alles uit hem gereden hebben en dan zien ze wel verder. Een andere vriendin had laatst een onderling wedstrijdje, staat er een kerel aan de kant, biedt ie zo €20.000 voor haar 9-jarige M1 merrie... Haha... Heeft ze ook maar niet gedaan, eerst zelf tot zover mogelijk doorrijden.

Maar ik kan me voorstellen, dat als een paard 'op de top van zijn kunnen' zit, zoiets best heel aantrekkelijk kan zijn. Ik zou het iig geen schande vinden om er op in te gaan.
Mir

Bericht door Mir » wo 19 jul 2006, 13:25

Ik kan me wel voorstellen dat je er even over hebt nagedacht. Taac is natuurlijk met jou in de dressuur wat wedstrijden betreft bijna aan de max en jullie zijn alletwee ambitieus. Als je er altijd vanuit gaat dat je paard het bij een ander slechter heeft ben je natuurlijk niet reeel en tuurlijk hou je van je paard, maar dat betekent niet dat je slecht voor hem bent als je hem verkoopt. Taco is gezien leeftijd, conditie, africhting, een interessant paard om te verkopen. Ook al zijn we allemaal beetje penny-meisjes, je moet wel reeel blijven.
Mijn oude instructrice heeft haar zelf afgerichte ZZ paard ook naar Amerika verkocht en heeft nu weer een jong, fris ding om op te leiden en ver mee te komen. Het is maar net waar jij denkt dat je het meest geluk kunt vinden.
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 19 jul 2006, 13:57

Als het om Nina zou gaan (die nog nooit een wedstrijdring van binnen heeft gezien) zou ik het nog niet doen. Het is een bult geld, maar als ik het op de weegschaal zou leggen met daarnaast haar karakter dan slaat het ding toch door naar de kant van haar karakter. Ze gaat voor geen goud hier weg.

Als ik in jouw schoenen stond, had ik het bedrag inderdaad goed overwogen, maar als ik dan gehoord had waar hij heen ging, had ik absoluut nee gezegt. Nederland of Duitsland had ik het misschien wel gedaan (afhankelijk van wat je nog met hem wilt bereiken), maar hij zou in de buurt moeten blijven zodat je er een oogje op kunt houden.

Wij verkopen regelmatig shetlandveulentjes. Ik heb er een paar heel dicht in de buurt verkocht, waarvan ik het speciaalste veulen van 45 jaar fokken nog regelmatig zie. Dit geeft mij een heel goed gevoel. Veel veulens worden ook wat verder weg het land in verkocht. Hier heb ik ook niet erg veel moeite mee. Ik had een tijdje terug iemand uit GB aan de telefoon en die wilde er wel een kopen. Hij had er omgerekent in euro's ong. 200 voor over (hengstje, vos zonder papier). Dat is dus dik betaalt. Ik heb het niet gedaan omdat mijn gevoel nee zei.

Ik denk dat het komt omdat Nederland voor mij staat voor veiligheid en andere landen niet. Duitsland heb ik als buitenland nog de minste moeite mee. Heel vreemd eigelijk.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 19 jul 2006, 14:01

Ik zou voor dit geld niet eens twijfelen, Voor dit geld mogen ze Bo zó meenemen :j.
Klinkt hard, maar het is gewoon veel geld.

In jou geval zou ik het niet weten, je hebt veel bereikt, mee gemaakt met Taco. :=
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 19 jul 2006, 14:05

Wat Paula betreft: absoluut nee!!! Ik heb haar al zo lang en ze heeft voor mij gewoon heel veel 'emotionele waarde', die niet in geld uit te drukken is. Klinkt sentimenteel, maar ze is gewoon echt MIJN beestje om zo maar te zeggen.
Maar inderdaad wel gaaf als ze zoveel geld geboden hebben!!!
Suzanna

Bericht door Suzanna » wo 19 jul 2006, 14:10

Ik denk dat Ofke wel weg zou mogen voor dit geld, mits ze het goed krijgt.
Odinn is een toppaard!!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 19 jul 2006, 14:58

Sjee, pittig...zou er in ieder geval een paar nachten wakker van liggen, want tja...dat het veel geld is is 1 ding wat zeker is. Sas zou ik lastig vinden, daar zit ik nu in de twijfelfase, denk dat ik daar nu toch het meest aan gehecht ben momenteel. Maar kan een aantal anderen bedenken die denk ik dichter bij de ja zouden zitten dan de nee (onder het mom: Veel geld en je kan niet alles willen).

Kan me helemaal voorstellen dat je bij Taco nee gezegd hebt, daar leef je al te lang mee om m 'zomaar' weg te doen.

Daarnaast betalen Amerikanen echt gigabedragen soms. Als ik ook zag hoe die friezen daar als zoete koekjes over de toonbank gingen, zogezegd. (die werden hier verkocht voor 10.000/15.000 euro (soms incl. soms excl. exportkosten) en werden vervolgens voor minimaal 23.000 dollar weer verkocht...en dat soms binnen een week, vanaf een handje vol fotos)

De voorwaarde: Goed tehuis, gaat bij op voor elk te koop staande paard. En degene waar ik iets meer mee doe, heb ik dat dan dus ook extra.
Geluk is de vrucht van intens werk
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » wo 19 jul 2006, 15:01

Als ze dit bedrag voor Wodan zouden bieden is hij weg. Ik ben helemaal weg van hem, geniet van elke dag dat we samen iets ondernemen, maar tegen zulke bedragen zeg ik geen nee.
Maar dat komt ook, omdat ik net wat Claudia en Marije al zeiden je uiteindelijk een nieuwe uitdaging zoekt.
Ik heb nog genoeg uitdaging, maar als het moment daar dat we bereikt hebben wat we kunnen, tja dat zal ik voor zo'n bedrag geen nee zeggen.
Wodan en ik M1+10
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 19 jul 2006, 15:04

Nou ik kan heel makkelijk zijn over dat antwoord, het is gewoon een vette NEE!! Aike is mijn eerste en hopelijk laatste paardje, er komt er geen een bij en ik ruil hem ook niet in voor iets wat beter is ofzo. Het is een levend wezentje waar ik met heel mijn hart van hou, net zoals alle andere dieren die ik heb :L . Ik begin ergens aan en het zal tot het einde aan toe bij mij mogen blijven. Al ben ik wel zo, dat mocht een van mijn dieren iets gaan mankeren waaronder ze lijden, ik dan zeker niet een leven zou gaan rekken puur voor mijn plezier. Maar als ooit zou blijken dat ik bv. niet met Aike zou kunnen rijden om het een of ander, en hij heeft zelf geen pijn o.i.d. dan zou ik hem er niet voor wegdoen.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 19 jul 2006, 15:14

Ook een punt ja, wat ik nu wel weer ondervonden heb: Er zijn meerdere persoonlijke toppers ;)!! (Maar denk dat je voor dit punt, ja of nee, ook een bepaald handelsgevoel moet hebben. Geld net even dat beetje meer perspectief bied dan de emotionele waarde. Afbeelding )
Geluk is de vrucht van intens werk
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 19 jul 2006, 15:32

San gaat never nooit meer bij ons weg. We hebben haar geerfd, dus de emotionele waarde is heel groot.
Ik zou als ik in jouw schoenen zou staan er ook over moeten nadenken, vooral omdat je toe bent aan een nieuwe uitdaging (zoals al eerder gezegd).
Krista

Bericht door Krista » wo 19 jul 2006, 16:11

Tsja ik kan me heel goed voorstellen dat je nee gezegd hebt. Maar ook dat je een nieuwe uitdaging zoekt! Ik zelf zou Oos nooit verkopen, voor geen geld en goederen. Maar ja ik heb makkelijk praten ik heb het geld niet nodig en als ik een ander paard erbij zou willen dan kopen we dat...
Verder is bij ons wel alles te koop hoor, mijn man is heel makkelijk. Als er zo na een paar koersen een goed bod voor Love me komt dat vliegt ie de deur uit vrees ik..... en ik heb daar wel moeite mee.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » wo 19 jul 2006, 17:29

Dreeke schreef:
JoyceNan schreef: Waarom zou ze niet goedgekeurd worden dan? Ze heeft toch geen blijvende blessuren oid voor zover ik me kan herinneren?
Nou ja behalve dr bolspat, piephakken, maaibeen zal ze misschien wel
goedgekeurd worden O:) (dus niet zulk best beenwerk!)

joh?! wist ik niet. ik dacht al 8)7
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 19 jul 2006, 18:09

Vera doe ik ook voor geen goud weg, net als Thessa zegt is zij mijn eerste eigen paard en die blijft bij mij tot haar dood
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Vera

Bericht door Vera » wo 19 jul 2006, 18:21

ik zou het zo net nog niet weten. Op dit moment zou ik het niet doen, maar een jaar geleden hoefde ik er niet zo lang over na te denken.....

Het zou dus wel van veel dingen afhangen bij mij.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
lientje

Bericht door lientje » wo 19 jul 2006, 20:05

bij mij is het dikke vette nee :D MAArja ik heb alle paarden al van kleins af aan en als het me om het geld zou gaan hadden flash en Sharon al lang weggeweest :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Plaats reactie