Verharen, nu??
Re: Verharen, nu??
ik zeg ook alleen maar wat ik lees,hihi
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Het heeft wel degelijk te maken met het licht.
Daarom zijn bij mij op stal ook overdag de lichten aan en gaans ze pas laat in de avond uit(rond 22.30)
De lengte van dagen heeft echt wel invloed op het ruien. Maar de kou heeft er ook wel mee te maken.
Daarom zijn bij mij op stal ook overdag de lichten aan en gaans ze pas laat in de avond uit(rond 22.30)
De lengte van dagen heeft echt wel invloed op het ruien. Maar de kou heeft er ook wel mee te maken.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik had vandaag ook weer voor het eerst haren aan mijn das hangen hihi
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- ukoldaatje
Kan me niet heugen dat Uk ook al in deze tijd dr jasje uit trok..Maar misschien dat ik beter op Gandhi let omdat hij nog een baby is he
Lag genoeg wol op de grond vanmorgen na een poetsbeurtje!

Lag genoeg wol op de grond vanmorgen na een poetsbeurtje!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Vita verhaart ook al een aantal dagen. Maar niet heel erg nog. Gewoon tijdens het poetsen. En er liggen wat losse haren op de rug.
Ben blij als het voorjaar er weer aan komt en ze de wintervacht weer kwijt zijn. Maar moet ik nog even geduld voor hebben
.
Ben blij als het voorjaar er weer aan komt en ze de wintervacht weer kwijt zijn. Maar moet ik nog even geduld voor hebben

mijn ruin 2 jarige fjord haart nog helemaal niet.
begin haast te denken dat ed ziek is als ik verhalen van jullie lees!
begin haast te denken dat ed ziek is als ik verhalen van jullie lees!
Die van mij is sinds een paar dagen ook wat begonnen. Zal al de hoes voor m'n autozetel al maar terug gaan zoeken haha
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- kristelhans
Hier ook een die al is begonnen..nog niet idioot veel maar duidelijk volle borstels na het poetsen en haar op mijn kleren..heb ik niet gemist! 

Gjendra laat ook al voorzichtig wat haren los. Nisko laat al best wat haar los. zo moeder zo dochter zal dan wel he? 

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- Senna&Cajra
Senna begint nu ook met verharen en Cajra houd d'r jasje nog even aan.
Coen is nu ook goed bezig en zelfs Nono de shet laat los.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
die van mij zijn ook begonnen, ook ik dacht dat het kwam omdat ze nu meer binnen staan, normaal staan ze natuurlijk 24/7 buiten en nu staan ze ook op stal.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

hier nog weinig haren, ietsje misschien.
Karev had ik vrijdag even lekker zonder deken gezet, in de zon. toen ik hem weer op wilde doen was ze een beetje boos. Happen op de deken.
Ze staat nu ook lekker zonder, twijffeel heel erg om hem af te laten..
Karev had ik vrijdag even lekker zonder deken gezet, in de zon. toen ik hem weer op wilde doen was ze een beetje boos. Happen op de deken.
Ze staat nu ook lekker zonder, twijffeel heel erg om hem af te laten..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Jeskim is er ook al druk mee!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Grappig het viel mij vandaag ook op, bij Armani en Vivaldi beginnen ook voorzichtig wat in de rui te komen!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Sylvy al heel erg, yessie nog niet echt!
Zo erg koud is het ook niet meer.
Zo erg koud is het ook niet meer.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Mijn ervaring met mijn pantoffel is dat als hij nu al verhaart dat de winter heel kort is en de lente snel komt.
Had er gister ook weer halve fjord naast liggen
Vorig jaar ging pas in maart zn haar eraf.
Had er gister ook weer halve fjord naast liggen

Vorig jaar ging pas in maart zn haar eraf.
Hier ook, maar wat wil je, de temp gaat naar +10 en die vachtjes dienen voor -10. Ze staan al bijna te zweten in de wei, zonder iets te doen. Als het kouder wordt stopt dat wel weer.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Bailey houdt z'n winterjas nog even aan geloof ik, nog geen los haartje kunnen betrappen hier
Orlinde is ook begonnen met verharen een paar dagen geleden. Nog niet veel, maar toch.
Ik heb altijd geleerd dat het aanmaken van de wintervacht (en het loslaten) aan de daglengte gekoppeld is, en dat je de dikte (en snelheid?) van de vacht kunt beinvloeden met een deken. Dus met een deken op in het najaar verharen ze wel, krijgen ze wel een wintervachtje (wat meer dons, sommige paarden iets andere kleur), maar wordt de vacht veel minder dik dan met deken.
Orlinde begint elk jaar na kerst of rond oud&nieuw met verharen, alle 7 jaren dat ik haar nu heb. Hoe snel het gaat is wel verschillend.
Ik heb altijd geleerd dat het aanmaken van de wintervacht (en het loslaten) aan de daglengte gekoppeld is, en dat je de dikte (en snelheid?) van de vacht kunt beinvloeden met een deken. Dus met een deken op in het najaar verharen ze wel, krijgen ze wel een wintervachtje (wat meer dons, sommige paarden iets andere kleur), maar wordt de vacht veel minder dik dan met deken.
Orlinde begint elk jaar na kerst of rond oud&nieuw met verharen, alle 7 jaren dat ik haar nu heb. Hoe snel het gaat is wel verschillend.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.