zadel passen midden limburg

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
stalone2

zadel passen midden limburg

Bericht door stalone2 » di 21 sep 2010, 10:43

Voor mijn nieuwe paardje zoek ik ook een ander zadel. Maar ik kan bij ons in de omgeving geen zadelpasservice of aanbieder van (tweedehands) zadels vinden.
Weet iemand een zadelpasser/zadelmaker die in Midden Limburg aan huis komt met zadels om te passen? :?
VERMIST CYNTHIA VAN DER HEIDE
Yvette_Minouk

Re: zadel passen midden limburg

Bericht door Yvette_Minouk » di 21 sep 2010, 10:47

Bij hypoweert kun je zadels passen.
En in Beringen is een hele goeie zadelpasser & zadelmaker, Linda Hagenstaan van Hoeve de Regenboog (MSFC gediplomeerd).
Ze kan je ook helpen of een tweedehandszadel goed past op je paard.

Als je nog een zadel zoekt, we hebben thuis nog een dressuurzadel te koop.
Ik woon in Heythuysen, dat is niet zo ver weg. Mocht je belangstelling hebben kun je ook altijd een berichtje sturen :)
stalone2

Bericht door stalone2 » di 21 sep 2010, 12:44

Ik zoek een vzh zadel, ik heb nog een dressuur liggen. Die heeft hj nu op, maar die past niet goed . En ik wilde toch ook al overgaan op vzh. Maar bedankt voor je aanbod.
Van Hippoweert kan ik op internet niks vinden, maar ik kan ze wel bellen of ze ook aan huis komen. En hoeveel zadels ze mee willen- kunnen nemen.

De zadelmaakter heeft alleen nieuwe, vrij prijzige merken. :o Ik koop dan liever een tweedehandse die goed aangepast wordt.
stalone2

Bericht door stalone2 » di 21 sep 2010, 13:22

Ik heb hypoweert gevonden, ga er donderdag naar toe. Bedankt!
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 21 sep 2010, 13:38

De zadelmaakster verkoopt idd ook nieuwe zadels, van een bepaald merk.
Maar je kunt bij haar ook terecht voor een tweedehandszadel te passen, zij komt ook aan huis. Als je dan zelf een zadel vindt in de omgeving bijv. dan kan ze ook komen kijken & passen. Voor Gaby hebben we een goedkoop vgz gekocht, en dat bleek na wat opvullen goed te passen. Bij Piaff hebben we toen een zadel besteld (na telefonisch contact), als het niet paste mochten we het terugsturen. Helemaal perfect geregeld dus :)
stalone2

Bericht door stalone2 » di 21 sep 2010, 14:37

Weet je wat ik daarvan de ellende vindt? Dat je elke keer een zadel moet ophalen, afspraak om te passen, dan past het niet, de hele handel weer terug, pasgeld kwijt. Als je elke keer heen en weer moet voor een zadel- van internet bijvoorbeeld- blijf je heen en weer rijden. Ik wordt daar zo moedeloos van, niks past en het kost uren en een hoop teleurstelling. Ik kan niet eens een zadel vinden dat een BEETJE past. Daarom wil ik liever iemand laten komen met een hele kledder zadels, dan ben ik er in 1 keer vanaf. Het geld dat ik kwijt ben aan heen en weer rijden om zadels op te halen en weer terug te brengen, kan ik dan beter bij een iets duurder zadel leggen. Ik rijd niet intensief, het hoeft dus geen topzadel te zijn, maar het moet hem wel passen.

Zelfs een wintec cair ligt nergens naar en die zouden toch makkelijk moeten passen.
Maar ik zal er toch eens over nadenken. Als je een nieuw zadel bij een internetzaak koopt, kan je natuurlijk wel terugsturen. Bij een tweedehands zadel kan dat niet.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 21 sep 2010, 15:43

Nee, daar heb je helemaal gelijk in. Begrijp je ook heel goed, want dat zadelgedoe is geen pretje.
Ik heb gehoord dat Hypo ook past, maar weet niet of ze een goede zadelpasser hebben.
We hebben ook ervaring met Drunens ruiterhuis en Brabants ruiterhuis, zijn we met de paarden heengereden, of hun naar ons.
Maar laterna bleken de zadels toch niet goed te passen. Het is moeilijk om een goede te vinden.

We zijn over Linda voor het eerst supertevreden. Ben heel benieuwd naar je ervaring met hypo :)
stalone2

Bericht door stalone2 » di 21 sep 2010, 15:55

Het is jammer dat ik geen trailervervoer heb, anders was ik meteen van het hele gezeik afgeweest......
Maar ja, hypo maar eens proberen. Het hoeft van mij geen overgekwalificeerde zadelpasser te zijn, maar wel graag iemand die er kijk op heeft.

Wel altijd leuk, zo'n uitje naar een ruitersportzaak. Weert is nog wel te doen. Maarja , je weet, als je in zo'n zaak bent, wil er nog wel eens wat aan je vingers blijven kleven.....t'is net Ikea!

Drunen is toch wel een eind, laat ik maar dicht bij huis beginnen........
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 21 sep 2010, 17:01

Nico van Loon in St Geertruid. Voornamelijk Wintec. Klein zaakje, gedreven eigenaar.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
stalone2

Bericht door stalone2 » di 21 sep 2010, 17:57

Eerst maar eens even kijken waar dat ligt. Is dat niet net over de grens in Belgie? Wintec is voor mij prima. Ik denk ook na over een Rossner, via Divoza. Die komen da ook passen, maar als het vermaakt moet worden, moet ik het weer gaan ophalen....
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 21 sep 2010, 18:54

St Geertruid ligt in Nederland, dicht bij Maastricht.
All that we see
All that we seem
stalone2

Bericht door stalone2 » di 21 sep 2010, 19:36

Komt hij ook aan huis? En moet je eerst daar gaan kijken?
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 21 sep 2010, 20:27

Je hebt PB.
All that we see
All that we seem
Zipper

Bericht door Zipper » di 21 sep 2010, 20:58

Ik heb sinds een week of 2 een nieuw zadel, via hypo weert en ik moet zeggen dat ze een hele nette service en advies hebben verleend, Ik heb nog een zadel liggen 2e hands een rocky vzh, een heerlijk zadel maar helaas over.
Een zadel dat past is gewoon heerlijk maar een heel gedoe je er een hebt gevonden......
stalone2

Bericht door stalone2 » wo 22 sep 2010, 16:09

Bedankt voor de waardevolle PB. Hypo weert heeft op dit moment geen 2de hands vzh zadels. Ik had gemaild. Maar ik ga morgen toch maar kijken voor een nieuwe. Anders bel ik het mannetje in St Geertruid.
Balou

Bericht door Balou » wo 22 sep 2010, 16:14

En ik maar denken....St. Geertruid bij Maastricht in de buurt? Nog nooit van gehoord!
Ja hoor, noemen ze het hier Sint Gietere...tjaa....dan lukt dat niet nee.
Maar wel fijn om te weten dat hier dichtbij ook zo'n man zit! Om te onthouden!
Ravke

Bericht door Ravke » wo 22 sep 2010, 18:42

Een vriendin van mij komt ook altijd bij die man in St Geertruid, ze zijn er heel tevreden over. Ik ben er zelf nog nooit geweest...
stalone2

Bericht door stalone2 » do 23 sep 2010, 13:24

Ik ben bij Hypo Weert geweest. Helaas hadden ze veel minder zadels dan ik hoopte. Eigenlijk heb ik maar keuze uit 1 in de prijsklasse die ik op het oog heb (plm. 700 euro).
Hij wil hem wel komen passen en hij was heel aardig. Over passen aan huis deed hij niet moeilijk en hij berekent alleen kosten als het zadel wel past, maar het uiteindelijk niet bij hem koopt.

Op de een of andere manier twijfel ik toch wel een beetje. Keus uit 1 is vrij weinig.

Toch ook maar eens contact opnemen met divoza, die kunnen met meer zadels komen voor die prijs.

Wintec ligt op mijn paardje echt nergens naar, wipt echt omhoog en die man zegt dat ze van achter niet opgevuld kunnen worden, alleen de boommaat kun je veranderen.

Nog even doorbijten dus..... :\
Plaats reactie