Hoe leer ik mijn hond het graven af???

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
colunder

Hoe leer ik mijn hond het graven af???

Bericht door colunder » di 04 mei 2010, 20:59

Mijn hond (ja dezelfde van het bankstel) heeft sinds kort de vervelende gewoonte om te graven in mijn tuin.
Tot nu toe was dat op 1 plek,vanwaar ze het zand dan lekker in mijn grindpad groef _-:( .
Op die plek heb ik een stuk schutting gelegd en nu kan ze daar niet meer graven.(maar moest wel al het grind zeven -:(- ).
Nou ben ik vandaag begonnen met mijn tuin een beetje op orde te maken, ik heb 5 hortensia's gehaald en die in het zandstrookje langs de schutting gezet.
Nou was het al de bedoeling om langs de hortensia's worteldoek te leggen en daar dan grind op,dat lag al op een andere plek in de tuin waar ik het weg wou hebben dus dat zou ik verplaatsen.
Maar ondertussen dat ik daar mee bezig ben is Kyra al in het stuk bij de hortensia's gaan graven.
Ik heb haar weggestuurd en het worteldoek rond de planten gelegd en onder wijl dat ik met het grind bezig ga heeft zij het worteldoek alweer overhoop gehaald.
Dus hond maar binnen vast gelegd en het worteldoek weer goed gelegd en het grind er over.
Ik hoop dat ze er nu van af blijft want ik wordt er echt moedeloos van.
Vanmiddag begon ze ook aan de andere kant van de tuin te graven en Charlie gaat het nu ook doen.
Ik wil toch zo langzamerhand mijn tuin ook verder op gaan knappen en er komt dan ook een stuk gras in.
Maar ik ben bang dat ik daar straks veel tijd in ga stoppen(en geld) en dat zij het dan binnen no time weer vernield heeft.
Ik weet af en toe echt niet meer wat ik met dat dier aanmoet,ook als ik maar even naar de wc ga of boven iets pakken dan doet ze gelijk weer iets wat niet mag.

Heeft iemand van jullie voor mij tips hoe ik haar het graven af kan leren??ik voel er weinig voor om mijn hele tuin te laten bestraten.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
dc

Re: Hoe leer ik mijn hond het graven af???

Bericht door dc » wo 05 mei 2010, 05:52

nou ben ik ook begonnen met mijn tuin op te knappen . nieuw terras aangelegd, mooie bordes met buxes en grote hortensias.

en je raad het al, ook mijn hond heeft besloten om heerlijk overal in te gaan liggen en te graven. resultaat is dan ook dat alle buxes plat zijn gaan liggen en de nieuwe planten ongeveer zijn uit gegraven.

ik denk er nu over om overal zo'n stroomdraadje te spannen, waar hij niet mag komen.
schijnbaar kun je speciaal voor honden zoiets kopen bij een dierenwwinkel.

morgen ga ik is infomeren hoe dat werk.
lientje

Bericht door lientje » wo 05 mei 2010, 06:34

Mijn hond heeft het een keer gedaan, is toen aan zijn halsband een stukkie verder geslingerd en heeft het nooit meer gedaan. MAar nu luistert de mijne met dat soort dingen aardig goed dus ik weet niet. houdt ie van water>>? want als een boze toon en weghalen niet helpt zou ik hem proberen nat te spuiten als hij dat niet fijn vindt, wie weet helpt dat.

Wel balen zeg!!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
colunder

Bericht door colunder » wo 05 mei 2010, 16:54

Carolien, water vind ze fantastisch,dus daar straf ik haar niet mee.
Ik moet zeggen dat ze het stuk met de hortensia's waar nu dus grind omheen ligt vandaag nog met rust heeft gelaten,dus hopelijk is het grind eromheen doen al de oplossing(scheelt ook met het onkruid en het staat netjes)
Ik heb inderdaad ook aan een stroomdraadje gedacht,maar dat vind ik dan niet leuk voor de poezen en een schrikdraadje om mijn toekomstige gazon lijkt me ook niet echt gezellig.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 06 mei 2010, 21:58

en toch werkt schrikdrad het allerbest. Onze kippen zijn weer veilig zolang de techniek ons niet in e steek laat. Deze wordt ook geregeld gecontroleerd. Het kippenhok bijt ineens terug, maar dat is mega eng
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 07 mei 2010, 08:24

De labrador van mijn ouders mocht ook graag graven en mijn ouders hebben ook een stroomdraadje gekocht. Zeker omdat ze ook een vijver hebben en een lab dol is op water..... Ze hebben een groen draadje, valt niet eens heel erg op en het werkt als een tierelier. Toen de lab er tegenaankwam wilde ze spontaan 2 dagen niet naar buiten :+ . Nu uiteraard wel weer maar het draadje heeft ze respect voor en mijn ouders kunnen genieten van hun tuinplanten en vijver zonder kuilem. Ik zou toch voor het draadje gaan denk ik.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 07 mei 2010, 17:28

kippengaas op 5 cm onder het zand ingraven. Anders stroomdraad spannen
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
AmonDhay

Bericht door AmonDhay » za 08 mei 2010, 16:59

Wat je ook kunt doen.. is een slipketting gooien als ie het doet (moet je wel een btje kunnen mikken)

anders slipketting om doen.. lange lijn er aan.. gewoon rond laten lopen.. zorg er voor dat je btje in de buurt bent van de lijn.. zodra ze begint met graven een ruk aan die riem geven.. zorg er wel voor dat slip ketting vlak achter zijn oren zit en niet naar beneden zakt & natuurlijk in de p-vorm om d'r nek anders kan ketting vast blijven zitten.
Gebruik commando "NEE" of iets dergelijks erbij.
je moet btje voor schrik effect zorgen (wat stroom draadje ook doet)
Kijk ook een btje hoe erg je hond er van onder de indruk is.. mocht ze er niet veel van aantrekken weet je dat je de volgende keer nog iets harder moet afstraffen.
anders doet ze het even hard weer..

Je kunt natuurlijk ook klik systeem gebruiken enzo..
Maar daar hou ik persoonlijk niet zo van.. dan doet je hond straks alleen maar dingen in ruil voor vreten..
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
marion lerou

Bericht door marion lerou » zo 30 mei 2010, 15:41

Als het om een beagle gaat, kan ik je 1 ding aanraden. Neem een stuk van de tuin voor de hond. Ik weet niet hoe groot je tuin is, maar 4x4 zou al mooi zijn. Vaak vinden honden hier zo veel bevrediging in dat het heel moeilijk is om af te leren. Het hangt vaak ook van een paar dingen af, hoe oud is de hond? Verveelt ze zich? Of doet ze het juist vanwege de aandacht? Je kunt haar of hem een spelletje voedsel verstoppen aan bieden op een andere plek. Het is natuurlijk een beetje eigenschap van dit soort honden misschien vindt je ergens wel een konijntje om mee te spelen!!!
Maar het blijft lastig. Ikzelf ben een grote beaglefan maar je moet wel lekker met ze kunnen leven, ze zijn meestal ontzettend ondeugend. Ze hebben immers de hele dag de tijd om jouw te vermaken Hahahaha. Veel succes Marion
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » zo 30 mei 2010, 19:57

Geef je hond een plekje om te graven. Voor honden is dit natuurlijk gedrag, ze houden er gewoon van. Geef ze een hoop zand waarin je vanalles verstopt. Ga elke dag een kwartiertje tot een halfuur met je hond aan de slag en plak er een commando op. Door het lekkers dat ze vindt zal ze gestimuleerd worden om alleen daar te graven en blijft de rest van je tuin normaal gesproken gespaard.

@AmonDhay: met slipkettingen gooien is het bij mijn jack goed fout gegaan.. Die is nu als de dood voor alles wat een beetje rinkelt!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 01 jun 2010, 16:42

AmonDhay schreef:Wat je ook kunt doen.. is een slipketting gooien als ie het doet (moet je wel een btje kunnen mikken)

anders slipketting om doen.. lange lijn er aan.. gewoon rond laten lopen.. zorg er voor dat je btje in de buurt bent van de lijn.. zodra ze begint met graven een ruk aan die riem geven.. zorg er wel voor dat slip ketting vlak achter zijn oren zit en niet naar beneden zakt & natuurlijk in de p-vorm om d'r nek anders kan ketting vast blijven zitten.
Gebruik commando "NEE" of iets dergelijks erbij.
je moet btje voor schrik effect zorgen (wat stroom draadje ook doet)
Kijk ook een btje hoe erg je hond er van onder de indruk is.. mocht ze er niet veel van aantrekken weet je dat je de volgende keer nog iets harder moet afstraffen.
anders doet ze het even hard weer..

Je kunt natuurlijk ook klik systeem gebruiken enzo..
Maar daar hou ik persoonlijk niet zo van.. dan doet je hond straks alleen maar dingen in ruil voor vreten..

Haha Duitsers in huis toch. Slipketting gooien gaat nog lukken maar slipketting achter de oortjes met een lange lijn eraan niet. Dan moet je constant spanning op de lijn houden.
Juist het leuke van de clicker is dat het NIET altijd om eten gaat. Om het aan te leren gaat er wel wat in. Maar kennen ze het idee hoeven ze zeker niet altijd eten als beloning na de klik.

Of stroom of een emmer water over zijn kop, zal ik doen. Zorgen voor HET schrikmoment.
Uiteraard wel eerste de keuze geven of hij stopt op jou commando of dat ie lekker door gaat en de schrik van zijn leven krijgt :D
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Silas

Bericht door Silas » di 01 jun 2010, 17:55

ik houd er niet van als mensen denken dat ik een dom blondje ben.. :o?
Plaats reactie