Tot nu toe was dat op 1 plek,vanwaar ze het zand dan lekker in mijn grindpad groef

Op die plek heb ik een stuk schutting gelegd en nu kan ze daar niet meer graven.(maar moest wel al het grind zeven

Nou ben ik vandaag begonnen met mijn tuin een beetje op orde te maken, ik heb 5 hortensia's gehaald en die in het zandstrookje langs de schutting gezet.
Nou was het al de bedoeling om langs de hortensia's worteldoek te leggen en daar dan grind op,dat lag al op een andere plek in de tuin waar ik het weg wou hebben dus dat zou ik verplaatsen.
Maar ondertussen dat ik daar mee bezig ben is Kyra al in het stuk bij de hortensia's gaan graven.
Ik heb haar weggestuurd en het worteldoek rond de planten gelegd en onder wijl dat ik met het grind bezig ga heeft zij het worteldoek alweer overhoop gehaald.
Dus hond maar binnen vast gelegd en het worteldoek weer goed gelegd en het grind er over.
Ik hoop dat ze er nu van af blijft want ik wordt er echt moedeloos van.
Vanmiddag begon ze ook aan de andere kant van de tuin te graven en Charlie gaat het nu ook doen.
Ik wil toch zo langzamerhand mijn tuin ook verder op gaan knappen en er komt dan ook een stuk gras in.
Maar ik ben bang dat ik daar straks veel tijd in ga stoppen(en geld) en dat zij het dan binnen no time weer vernield heeft.
Ik weet af en toe echt niet meer wat ik met dat dier aanmoet,ook als ik maar even naar de wc ga of boven iets pakken dan doet ze gelijk weer iets wat niet mag.
Heeft iemand van jullie voor mij tips hoe ik haar het graven af kan leren??ik voel er weinig voor om mijn hele tuin te laten bestraten.