Wat vragen voor oppassen.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
lientje

Re: Wat vragen voor oppassen.

Bericht door lientje » wo 12 mei 2010, 10:34

ik zou er wel wat voor betalen, maar dan denk ik meer richting de 25/30 euro per dag.

als wij op vakantie gaan en dan hond kan niet mee, gaat ze naar mijn buurvrouw. Ik betaal haar het pensiontarief.
Niet dat zij dit wil, maar ik kan altijd een beroep op haar doen en ik zou in geval van haar vakantie ivm mijn werk het niet makkelijk terug kunnen doen, dus wat betalen geeft mij een beter gevoel.
Ingeval van mijn hond (ze zit dan zelf bij de buurvrouw) betaal ik er dus 10 euro per dag voor.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
stalone2

Bericht door stalone2 » wo 12 mei 2010, 10:46

Moet je nagaan, voor 1 hond al een tientje per dag!

Ik denkdat 25 a 30 euro per dag echt niet vreemd is. Allebei de partijen weten dan ook dat de taak serieus genomen wordt. :list:

Planten en vissen water geven en een kattenpakje uitscheppen doe ik ook graag voor een ander met gesloten beurs, omdat je er zelf niks voor hoeft aan te passen.

Ik zou me echt een centenknijper voelen als ik de oppas niet zou betalen, voor mijn gevoel zou dat profiteren zijn. :r Als ze echt niet betaald wil worden, zorg ik na afloop toch wel voor een behoorlijke dinerbon of een lekker weekendje weg! 8)
VERMIST CYNTHIA VAN DER HEIDE
claudia

Bericht door claudia » wo 12 mei 2010, 12:18

~mirjam~ schreef:Ik zou ook geneigd zijn om te zeggen, ik vraag er niets voor.
Maar dan ligt het er wel aan voor wie, wat voor relatie ik met die mensen heb.
We doen het echt niet voor iedereen.
En de mensen zijn meestal zo blij dat je het wil doen, dat je na de vakantie toch meestal goed beloond word.
Tenminste dat is mijn ervaring.

En ik ken ook heel wat mensen die ik op deze manier voor de verzorging van de paarden/varkens zou durven vragen.

Maar nogmaals het ligt er heel veel aan in wat voor relatie je met die mensen staat.
Hier ga ik helemaal in mee.
Voorgaande jaren kwam Kelly altijd in huis, zij had vakantie en vond het heerlijk om te doen.

Ik ga het niet vragen aan iemand met een fulltime job en met zelf een hoop beesten omdat ik goed genoeg weet wat voor een werk het is.

Nu is het ook makkelijker omdat annelies mijn paarden ook kan doen.(met hengsten is het nog een slagje moeilijker)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 12 mei 2010, 14:29

Druk druk druk.

Even algemeen op iedereen:

Kijk vrienden of kennissen die komen oppassen terwijl het voor hun vakantie is alla.
Maar ik moet mijn hele schema er op aanpassen (is wel te doen daar niet van) want mijn werk gaat wel gewoon door, dus niks geen vakantie.
De mensen ken ik niet. Ja weet wie het zijn. Hun dochter is een vriendin van mijn nichtje.
Ik woon verder nog thuis, dus wel lekker 2 weekjes samen wonen, altijd leuk meegenomen :D
En idd reken de pension kosten voor 2 weken ook eens uit!

Ik zit eraan te denken om 7,50 per uur te vragen in de tijd dat ik echt iets doe. Dus uitgaande van ± 4 uur per dag.
Kom ik uit op €420,- voor 2 weken. Dus laten we een begin voorstel doen van €400,-
Hebben ze zelf iets anders in gedachten dat ik reëel vind is dat ook prima.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
stalone2

Bericht door stalone2 » wo 12 mei 2010, 17:10

Denk inderdaad dat dat een hele goeie is, zeker als je ze uitlegt hoe je aan dat bedrag komt. Die mensen weten zelf ook hoe veel werk het is om alle dieren goed te verzorgen. Zelf zou ik het voorstel meteen aannemen, als ik die mensen was. Je telt de uren die je werkt en voor de rest heb je een vakantie- adres zonder je ouders, mooie combinatie toch?

Ik zeg ook niet dat je eraan moet VERDIENEN, maar een passende vergoeding is wel gebruikelijk. (Een passende vergoeding hoeft geen hoge vergoeding te zijn.) Succes!
VERMIST CYNTHIA VAN DER HEIDE
Plaats reactie