Op zoek naar een leuke fjord......
- marjanschut
Op zoek naar een leuke fjord......
........voor een vriend.
Wij zijn samen met een vriend van ons op zoek naar een leuke fjord. Hij wil heel graag een fjord die voor de kar kan. Nu hebben we er een gevonden op marktplaats en willen graag van jullie weten wat jullie hiervan vinden en in welke prijsklasse we zouden moeten denken. De link is http://link.marktplaats.nl/307828446 of weten jullie misschien iets anders voor hem?
Wij zijn samen met een vriend van ons op zoek naar een leuke fjord. Hij wil heel graag een fjord die voor de kar kan. Nu hebben we er een gevonden op marktplaats en willen graag van jullie weten wat jullie hiervan vinden en in welke prijsklasse we zouden moeten denken. De link is http://link.marktplaats.nl/307828446 of weten jullie misschien iets anders voor hem?
Laatst gewijzigd door marjanschut op zo 07 feb 2010, 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Op zoek naar een leuke fjord......
Ik vind het wel een leuke fjord, beschrijving lijkt me ook leuk. Maar aan de staart te zien wel een eczemer.... Da's maar de vraag of ze dat in huis willen halen 

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
http://link.marktplaats.nl/307828446
Zo is de link bereikbaar. Er staat een foutje in waardoor de pagina niet weergeven kon worden.
Ik vind het een leuke, aansprekende merrie. Ik denk dat je met een 1600/1800 euro een heel eind komt, maar dat ligt er ook aan wat er verder bij zou zitten, stokmaat en andere prestaties. De info is niet helemaal compleet, dus dan is het geven van een indicatie al snel lastiger. Dit lijkt gewoon een nette merrie te zijn die ook nog drachtig is, dus daar betaal je waarschijnlijk ook een beetje extra voor.
Zo is de link bereikbaar. Er staat een foutje in waardoor de pagina niet weergeven kon worden.
Ik vind het een leuke, aansprekende merrie. Ik denk dat je met een 1600/1800 euro een heel eind komt, maar dat ligt er ook aan wat er verder bij zou zitten, stokmaat en andere prestaties. De info is niet helemaal compleet, dus dan is het geven van een indicatie al snel lastiger. Dit lijkt gewoon een nette merrie te zijn die ook nog drachtig is, dus daar betaal je waarschijnlijk ook een beetje extra voor.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
- marjanschut
Dit dachten wij ook al op de foto tezien.Jilly schreef: Maar aan de staart te zien wel een eczemer
Idd een excemer, en zou als eerste paard niet meteen met een drachtige merrie beginnen. Ze oogt ook best klein (of de fotograaf is zo groot), idd ze is maar 1,40 (even getsjekt).
Denk dat er genoeg andere paarden te koop zijn die beter bij de wensen aansluiten. Odet is zeker te oud? Die is ook beleerd voor de wagen.
Denk dat er genoeg andere paarden te koop zijn die beter bij de wensen aansluiten. Odet is zeker te oud? Die is ook beleerd voor de wagen.
ik denk dat het een hele leuke merrie is. dat van die staart kan ook zijn van het op stal staan.
het is in ieder geval een heel betrouwbaar adres.
dus ze zullen heel eerlijk zijn over wel of geen zomereczeem.
de merrie komt uit een zeer goede stam en als je het geen probleem vindt dat ze niet al te groot is heb je er een mooie merrie aan.
gewoon contact opnemen en vragen.
het is in ieder geval een heel betrouwbaar adres.
dus ze zullen heel eerlijk zijn over wel of geen zomereczeem.
de merrie komt uit een zeer goede stam en als je het geen probleem vindt dat ze niet al te groot is heb je er een mooie merrie aan.
gewoon contact opnemen en vragen.
Wou net zeggen. Manen zien er puntgaaf uit, dus weet niet of die staart echt eczeem is. Daarnaast staat er ook duidelijk beschreven dat ze drachtig is...(de welbekende drachtige muts met de staart tegen de box is dan ook niet vreemd). Maar neem het mee in je vragen.
Verder goede lijn er achter
Verder goede lijn er achter

Geluk is de vrucht van intens werk
Ik weet natuurlijk niet van wanneer de foto's zijn, maar in de periode dat Hay 's zomers geen manen overhield, had hij tegen februari ook alweer een gewone boog hoor, en netjes ook.
De staart is al sinds aug. 2008 aan het bijgroeien en nog steeds niet helemaal bijgegroeid.
Hij zet nu nog wel eens z'n kont tegen de muur, maar dat zijn de bovenste 5-10cm van de staart, niet de hele staartwortel....
De staart is al sinds aug. 2008 aan het bijgroeien en nog steeds niet helemaal bijgegroeid.
Hij zet nu nog wel eens z'n kont tegen de muur, maar dat zijn de bovenste 5-10cm van de staart, niet de hele staartwortel....
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik heb deze merrie al een aantal keren op de keuring in Hardenberg gezien en dan kwam ze op mij beslist niet over als een eczemer.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- marjanschut
Hoe oud is Odet?Viv schreef: Odet is zeker te oud?
De Ootjes zijn van 1994 en Odet zou dan dit jaar 16 worden.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
Ik zou er ook nog geen stempel eczeem op willen plakken.. Manen en voorpluk zien er zo netjes uit, vaak blijf je het toch wel wat zien..
Verder lijkt het mij een hele leuke merrie.
Verder lijkt het mij een hele leuke merrie.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
mij ziet het er ook wel een nette merrie uit
je hebt er direct 2 voor de prijs van 1, voor sommigen mooi meegenomen
en excemer, tja
Jalenka en Githa schuren in de winter ook wat aan de staart als ze op stal staan en ze kunnen niet buiten, maar is niet dat de staart dan helemaal kapot is
denk om dat te weten dat je naar de merrie moet gaan kijken en zien hoe het in de familie gesteld is
je hebt er direct 2 voor de prijs van 1, voor sommigen mooi meegenomen
en excemer, tja
Jalenka en Githa schuren in de winter ook wat aan de staart als ze op stal staan en ze kunnen niet buiten, maar is niet dat de staart dan helemaal kapot is
denk om dat te weten dat je naar de merrie moet gaan kijken en zien hoe het in de familie gesteld is
- marjanschut
Het is niet zijn eerste paard hoor,maar wel zijn eerste fjord. Hij heeft ook al verschillende veulentjes gefokt met zijn shetjes dus drachtig is geen probleem.Viv schreef:Idd een excemer, en zou als eerste paard niet meteen met een drachtige merrie beginnen
Odet is zeker te oud?
Sorry, hij vindt Odet inderdaad te oud.
Vind het een leuke merrie en als het drachtig zijn geen probleem is.....Bij ons schuren ze ook wel in de winter en vooral nu de wintervacht los laat, maar moet zeggen dat de staart wel ver afgeschuurd lijkt of misschien dat ze m opgeschoren hebben?
En wat is het doel voor de toekomst? willen ze er mee naar de keuring enz want dan is een B certificaat wel jammer mits ze genoeg in huis heeft om dat om te zetten naar een A certificaat zodat je voor prestatie kunt gaan
En wat is het doel voor de toekomst? willen ze er mee naar de keuring enz want dan is een B certificaat wel jammer mits ze genoeg in huis heeft om dat om te zetten naar een A certificaat zodat je voor prestatie kunt gaan
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Tea heeft absoluut geen eczeem, maar schuurt haar staart wel enorm als ze drachtig is, vooral richting het veulenen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- marjanschut
Hij wil gewoon een leuke fjord om mee te kunnen mennen, keuringen enzo ziet hij niet zo zitten.dendola schreef:
Ik vind het een leuke merrie om te zien en exceem daar zou ik een groot vraagteken bij zetten, de manen zien er perfect uit, maar gewoon toch even aankaarten bij de eigenaar.
Hier ook genoeg drachtige mutsen op stal gehad die het heerlijk vinden om even de staart giga te rossen op alles wat maar een beetje stevig is om die fjordenbillen tegen te houden.
Hier ook genoeg drachtige mutsen op stal gehad die het heerlijk vinden om even de staart giga te rossen op alles wat maar een beetje stevig is om die fjordenbillen tegen te houden.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
- marjanschut
Yes, yes hij heeft de fjord gekocht!
Het voelde allemaal heel vertrouwd en ze was super braaf.
Volgende maand gaat hij haar halen.
Bedankt voor al jullie reakties.

Het voelde allemaal heel vertrouwd en ze was super braaf.
Volgende maand gaat hij haar halen.
Bedankt voor al jullie reakties.
proficiat met de aanschaf
laat haar maar veel foto's en verslag zien
veel plezier met haar en met het kleine G-tje

laat haar maar veel foto's en verslag zien
veel plezier met haar en met het kleine G-tje