graag jullie mening/idee
- Brittlover
graag jullie mening/idee
Zoals jullie misschien al weten had Britt ook dit jaar een 2de premie.
Vorig jaar had Britt 34 punten met de opmerking dat Britt slordig was in de overgang van haar kont, korte pijpen en haar gangen zijn wat kort.
Dit jaar had ik dezelfde jury met de opmerking over haar kont en haar gangen met 33 punten.
Opzich is ze veel beter gaan lopen alleen wel als ze los is, als ik haar aan het rijden ben gaat het eerste kwartier echt but.
Longeren en balkjes lopen is het zelfde verhaal, ze is gewoon een dieseltje.
Nu zit ik in dubio of ik ermee zal stoppen of niet. Vorig jaar riep ik stellig dat ik zou stoppen. Maar aan de andere kant de aanhouder wint.
waarom stoppen
Dat lopen in de ring zou (denk ik) niet beter worden, ze is dan niet los en voor die tijd longeren of iets dergelijks heeft geen zin omdat ze toch weer eerst heel lang stil moet staan.
Dat kruis word ook niet meer veel beter hooguit gespierder.
telkens achteraan lopen met een 2de premie in de regen (vorig jaar waren wij in Onstwedde) is ook niet echt lachen.
Ik ga toch niet fokken dus een predikaat is niet echt nodig, heb haar voor mezelf.
waarom doorgaan
Aanhouder wint, wie weet denkt een ander jury er anders over.
De abop proef rijden met een goed gevolg heeft invloed op de jury (maar ja als ze dan nog niet laat zien en daarbij wie weet gaat mijn proef wel but)
Ze is dan weer een jaar ouder en meer ontwikkelt, en een jaar verder met achterhand eronder rijden en balkjes lopen.
Ik zou graag jullie mening horen, dan kan ik er misschien wat mee om zo mijn beslissing te nemen.
Ben ik dat verwende kind die persee een 1ste premie wil en anders niet tevreden is (als ik de proef ga doen ga ik voor een aa en ben met een b tevreden), of ben ik realistisch en ga gewoon lekker met mijn paardje verder met alleen de knhs wedstrijden en wie weet wat daaruit komt (dat vind ik immers veel leuker).
Best een lang verhaal geworden, hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Vorig jaar had Britt 34 punten met de opmerking dat Britt slordig was in de overgang van haar kont, korte pijpen en haar gangen zijn wat kort.
Dit jaar had ik dezelfde jury met de opmerking over haar kont en haar gangen met 33 punten.
Opzich is ze veel beter gaan lopen alleen wel als ze los is, als ik haar aan het rijden ben gaat het eerste kwartier echt but.
Longeren en balkjes lopen is het zelfde verhaal, ze is gewoon een dieseltje.
Nu zit ik in dubio of ik ermee zal stoppen of niet. Vorig jaar riep ik stellig dat ik zou stoppen. Maar aan de andere kant de aanhouder wint.
waarom stoppen
Dat lopen in de ring zou (denk ik) niet beter worden, ze is dan niet los en voor die tijd longeren of iets dergelijks heeft geen zin omdat ze toch weer eerst heel lang stil moet staan.
Dat kruis word ook niet meer veel beter hooguit gespierder.
telkens achteraan lopen met een 2de premie in de regen (vorig jaar waren wij in Onstwedde) is ook niet echt lachen.
Ik ga toch niet fokken dus een predikaat is niet echt nodig, heb haar voor mezelf.
waarom doorgaan
Aanhouder wint, wie weet denkt een ander jury er anders over.
De abop proef rijden met een goed gevolg heeft invloed op de jury (maar ja als ze dan nog niet laat zien en daarbij wie weet gaat mijn proef wel but)
Ze is dan weer een jaar ouder en meer ontwikkelt, en een jaar verder met achterhand eronder rijden en balkjes lopen.
Ik zou graag jullie mening horen, dan kan ik er misschien wat mee om zo mijn beslissing te nemen.
Ben ik dat verwende kind die persee een 1ste premie wil en anders niet tevreden is (als ik de proef ga doen ga ik voor een aa en ben met een b tevreden), of ben ik realistisch en ga gewoon lekker met mijn paardje verder met alleen de knhs wedstrijden en wie weet wat daaruit komt (dat vind ik immers veel leuker).
Best een lang verhaal geworden, hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
knhs Z+1
Re: graag jullie mening/idee
Gewoon lekker genieten van je paardje en doe de dingen die je leuk vind. Trouwens, wat is de toegevoegde waarde als ze een 1e premie haalt. Je wilt toch niet met haar fokken. Het levert jou en Britt alleen maar stress op.
Je kunt ook voor jezelf een limiet stellen: nog één keer en dan niet meer. Maar als ik jou was.......zou ik lekker denken "the hell met die premies, ik vind Britt de mooiste en de liefste en de beste en ........" en daar gaat het toch om. Succes met de keuze!!!!
Je kunt ook voor jezelf een limiet stellen: nog één keer en dan niet meer. Maar als ik jou was.......zou ik lekker denken "the hell met die premies, ik vind Britt de mooiste en de liefste en de beste en ........" en daar gaat het toch om. Succes met de keuze!!!!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
- Cindy+Uniek
ach ik roep ook ieder jaar 'nu doe ik het niet meer'
uniek haalt nooit genoeg punten om 1e klas model te worden (dan zou ze gelijk ster zijn)
maar ach
ieder jaar ben ik er weer hahaha
volgend jaar weer met het veulen, dus waarom niet ook ff meedoen met uniek
gewoon doen waar je zin in hebt
uniek haalt nooit genoeg punten om 1e klas model te worden (dan zou ze gelijk ster zijn)
maar ach

ieder jaar ben ik er weer hahaha
volgend jaar weer met het veulen, dus waarom niet ook ff meedoen met uniek

gewoon doen waar je zin in hebt

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Wat je kunt doen is veel stap en drafwerk aan de hand met balkjes, daarmee kun je eventueel wat verbeteren.
Aan de andere kant zul je misschien gewoon moeten accepteren dat je qua keuringen misschien gewoon een minder kwalitatief paard hebt en je verlangen van een eerste premie gewoon moet laten varen.
Uiteindelijk gaat het erom dat jij plezier hebt met je paard, dat moet voorop staan
En met een 2e premie paard kun je heel goed fokken hoor! Onze merrie van 23 heeft altijd 2e premie's behaald, maar daar tegenover staat wel dat al haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen die wij zelf gefokt hebben minimaal 1 keer kampioen geweest zijn, op het veulen van vorig jaar na, maar goed die heeft nog een heel leven voor dr met genoeg kansen:)
Aan de andere kant zul je misschien gewoon moeten accepteren dat je qua keuringen misschien gewoon een minder kwalitatief paard hebt en je verlangen van een eerste premie gewoon moet laten varen.
Uiteindelijk gaat het erom dat jij plezier hebt met je paard, dat moet voorop staan

Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Tja, niet alle paarden zijn sterwaardig.....
Moet je maar denken.....
Ik heb het eeuwige 35 punten paard, 3 x keuring 3 x 35, wel grappig, dat de punten per onderdeel verspringen...
Nu alles een 7 ook wel 8en en 6 en gehad, dus als ik ooit op de keuring
ipv die 7vens 2 8en heb.. en geen 6 sen.. is er hoop
Mijne eeuwig opmerking te weing body, wat mede komt doordat ze nogal afgetraind is....
(wordt intensief gereden)
Plan hier dus ook LL fjordsport en B springen proberen erop te rijden.
Volgend jaar met dikkere pony (is dan net drachtig geweest) naar keuring.
En vingers kruisen.
Overigens ben en blijf ik van mening dat keurmeesters eigenlijk niet mogen weten (wordt al lastig in de kleine fjordenwereld)
welke fjrodsport of boppen er al op een paard zitten. Een keuring is een momentopname, onafhankelijk van overige
prestaties. Al heb je een top paard, als hij op de keuring waardeloos is, moet hij onderaan eindigen en niet vooraan op
prestaties uit het verleden.
Maar dat is mijn bescheiden mening....
Sjol is ook niet elk jaar naar de keuring geweest, 1 x model geworden, toen ooit een keer omdat we het leuk vonden.
En dit jaar op 12 jaar oud pas weer, omdat ze volgend jaar een veulen krijgt en ik nog nooit een keuring had gelopen.
Vond het leuke oefening.
Aan de uiterlijke kenmerken van jouw paard zul je niet veel kunnen doen, hij is gekoot zoals hij gekoot is en zijn kruis
is zoals zijn kruis is.... etc...
Gangwerk, kan je minimaal wat aan doen. Super gaand paard is super gaand, ik heb ook geen bewegings wonder, helaas...
Goede voorbrenger (ben ik zelf niet) zou al schelen... Echter wat ze niet kan, kan ze niet....
Zoals al gezegd, niet alle paarden worden ster...
Moet je maar denken.....
Ik heb het eeuwige 35 punten paard, 3 x keuring 3 x 35, wel grappig, dat de punten per onderdeel verspringen...
Nu alles een 7 ook wel 8en en 6 en gehad, dus als ik ooit op de keuring
ipv die 7vens 2 8en heb.. en geen 6 sen.. is er hoop

Mijne eeuwig opmerking te weing body, wat mede komt doordat ze nogal afgetraind is....
(wordt intensief gereden)
Plan hier dus ook LL fjordsport en B springen proberen erop te rijden.
Volgend jaar met dikkere pony (is dan net drachtig geweest) naar keuring.
En vingers kruisen.
Overigens ben en blijf ik van mening dat keurmeesters eigenlijk niet mogen weten (wordt al lastig in de kleine fjordenwereld)
welke fjrodsport of boppen er al op een paard zitten. Een keuring is een momentopname, onafhankelijk van overige
prestaties. Al heb je een top paard, als hij op de keuring waardeloos is, moet hij onderaan eindigen en niet vooraan op
prestaties uit het verleden.
Maar dat is mijn bescheiden mening....
Sjol is ook niet elk jaar naar de keuring geweest, 1 x model geworden, toen ooit een keer omdat we het leuk vonden.
En dit jaar op 12 jaar oud pas weer, omdat ze volgend jaar een veulen krijgt en ik nog nooit een keuring had gelopen.
Vond het leuke oefening.
Aan de uiterlijke kenmerken van jouw paard zul je niet veel kunnen doen, hij is gekoot zoals hij gekoot is en zijn kruis
is zoals zijn kruis is.... etc...
Gangwerk, kan je minimaal wat aan doen. Super gaand paard is super gaand, ik heb ook geen bewegings wonder, helaas...
Goede voorbrenger (ben ik zelf niet) zou al schelen... Echter wat ze niet kan, kan ze niet....
Zoals al gezegd, niet alle paarden worden ster...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Ik vind Britt een mooi paardje
! Gewoon lekker genieten van Britt en eh, met een tweede premie kun je ook best leven hoor!
Ik had vroeger een hele mooie fjord Reya. Reya kreeg altijd een B-premie maar iedereen die haar zag vond haar geweldig mooi! Ze was ook vrij fijntjes gebouwd.
Op een dag kwam de fokgroep van het noorden aan de deur. Of ze Reya ook mee mochten nemen voor de jubileumshow van het stamboek voor de afdeling Drenthe
Ik lachen "weten jullie wel dat ze elk jaar een B-premie haalt??" Ze waren helemaal beteuterd hahahaha.
Reya heeft trouwens 1 veulen gehad die op de keuring in Rolde altijd vooraan liep en ook 1e klasse modelmerrie. Dus wie weet dat je toch nog eens een veulentje gaat fokken?
Britt is denk ik ook nog niet uitgegroeid toch? Ze is best nog erg jong. Misschien is aangespannen rijden ook een idee voor het ontwikkelen van haar achterhand? Of zeg ik nu iets raars (menners onder ons?).
Ik hoop in ieder geval dat je nog veel plezier van haar hebt!

Ik had vroeger een hele mooie fjord Reya. Reya kreeg altijd een B-premie maar iedereen die haar zag vond haar geweldig mooi! Ze was ook vrij fijntjes gebouwd.
Op een dag kwam de fokgroep van het noorden aan de deur. Of ze Reya ook mee mochten nemen voor de jubileumshow van het stamboek voor de afdeling Drenthe

Ik lachen "weten jullie wel dat ze elk jaar een B-premie haalt??" Ze waren helemaal beteuterd hahahaha.
Reya heeft trouwens 1 veulen gehad die op de keuring in Rolde altijd vooraan liep en ook 1e klasse modelmerrie. Dus wie weet dat je toch nog eens een veulentje gaat fokken?
Britt is denk ik ook nog niet uitgegroeid toch? Ze is best nog erg jong. Misschien is aangespannen rijden ook een idee voor het ontwikkelen van haar achterhand? Of zeg ik nu iets raars (menners onder ons?).
Ik hoop in ieder geval dat je nog veel plezier van haar hebt!
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
-
Ik was al nieuwsgierig waarom britt weer lage punten had, ik vind het erg sneu voor je ineke! Ik heb thuis gezegd dat volgend jaar ons laatste jaar is dat we naar de keuring gaan, om alleen dean nog in het hoofdstamboek te krijgen, en dan stop ik ook. Dean is voor mij de liefste en de mooiste en wat een jury daarvan vind a,b of c premie zal mij een worst wezen! Ik vond het onterecht dat dean ook met een b premie bezegeld werd omdat hij TE weinig bespiering (oftewel vet) had. Hij zag er super uit en dean heeft trouwens ook helemaal geen aanleg om vet te worden. Ik ga dan ook mijn fjord niet vetmesten voor een jury (zijn trouwens elk jaar dezelfde). Ik vind het dan ook niet raar dat de mensen niet meer naar een keuring gaan.
Ineke, geniet lekker van britt. Jij bent er trots op, jij kan je weg ermee vinden. Misschien moet je je inderdaad erbij neerleggen, zoals ik dat doe! succes met je keuze meid!
Ineke, geniet lekker van britt. Jij bent er trots op, jij kan je weg ermee vinden. Misschien moet je je inderdaad erbij neerleggen, zoals ik dat doe! succes met je keuze meid!
Je zou misschien nog een keer naar keuring kunnen gaan waar je de mogelijkheid hebt om Britt van de voren lekker los te maken, poosje longeren ofzo.
Korte pijnen doet je niets aan.. Misschien is door bepaalde training de overgang naar de kont mooier te maken, maar dat zou ik niet kunnen zeggen.
Het is aan jezelf. Je kunt ook niet meer gaan en misschien zeg je over en paar jaar van, nu staat ze er goed voor, we gaan weer eens opgeven..
Jeskim is ook absoluut geen topper. Als er een veulen naast loopt wordt alleen het veulen gekeurd, ga daar inderdaad niet weer achteraan lopen.
Al moet ik zeggen dat het verlijdelijk was om haar dit jaar mee te laten doen, ze is wat dikkig, ahum, en haar gangen zijn erg verbeterd door haar ijzers. Maar een hol voorbeen blijft ze toch houden en ach ja.. waarom..
Maar was wel benieuwd wat ze nu zou halen..
Korte pijnen doet je niets aan.. Misschien is door bepaalde training de overgang naar de kont mooier te maken, maar dat zou ik niet kunnen zeggen.
Het is aan jezelf. Je kunt ook niet meer gaan en misschien zeg je over en paar jaar van, nu staat ze er goed voor, we gaan weer eens opgeven..
Jeskim is ook absoluut geen topper. Als er een veulen naast loopt wordt alleen het veulen gekeurd, ga daar inderdaad niet weer achteraan lopen.
Al moet ik zeggen dat het verlijdelijk was om haar dit jaar mee te laten doen, ze is wat dikkig, ahum, en haar gangen zijn erg verbeterd door haar ijzers. Maar een hol voorbeen blijft ze toch houden en ach ja.. waarom..
Maar was wel benieuwd wat ze nu zou halen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Stel deze vraag aan je en wat zegt dan je eerste gevoel daarbij.
Wat doet de meerwaarde van een 1e premie voor je paard?
verkopen komt niet in je op dus daar hoef je het niet voor te doen, fokken net zo. Is het voor prestatiedrang en het doel naar de keuring toe?
In ieder geval plezier met je paard is echt het allerbelangrijkste. Op welke manier je dat met je paard beleefd.
Wat doet de meerwaarde van een 1e premie voor je paard?
verkopen komt niet in je op dus daar hoef je het niet voor te doen, fokken net zo. Is het voor prestatiedrang en het doel naar de keuring toe?
In ieder geval plezier met je paard is echt het allerbelangrijkste. Op welke manier je dat met je paard beleefd.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
- Brittlover
Het leek me leuk om de abop met haar te rijden, vooral omdat het echt heel erg goed gaat onder het zadel.
maar ja ik schiet daar nu weinig mee op.
Voor de fokker zou het ook leuk zijn als Britt goed scoort en daarbij word Uliska daar ook niet minder om.
Zelf fokken lijkt me wel leuk, alleen staat Britt op een manege. Britt verkopen doe ik nooit en het veulen waarschijnlijk ook niet hihi. 2 paarden op de manege word me toch te gek dus hou ik het bij Britt.
Ik ben blij dit allemaal te lezen, en dat ik niet de enige ben met deze ideeén.
maar ja ik schiet daar nu weinig mee op.
Voor de fokker zou het ook leuk zijn als Britt goed scoort en daarbij word Uliska daar ook niet minder om.
Zelf fokken lijkt me wel leuk, alleen staat Britt op een manege. Britt verkopen doe ik nooit en het veulen waarschijnlijk ook niet hihi. 2 paarden op de manege word me toch te gek dus hou ik het bij Britt.
Ik ben blij dit allemaal te lezen, en dat ik niet de enige ben met deze ideeén.
Brittje is een topper
knhs Z+1
knhs Z+1
wij zitten in hetzelfde schuitje als jij met brit
ik ga me er niet veel meer van aantrekken en ze zowiezo de zadelproef laten afleggen, revanche pakken, als ze een A haalt en je gaat volgend jaar naar de keuring zullen ze het wel opmerken en mss anders denken, dat is dus ons plan
ik ga me er niet veel meer van aantrekken en ze zowiezo de zadelproef laten afleggen, revanche pakken, als ze een A haalt en je gaat volgend jaar naar de keuring zullen ze het wel opmerken en mss anders denken, dat is dus ons plan
Had het netzoals Keandra overwogen, echter de mijne krijgt toch van zijn lang zal die leven geen A op de bop...
Maar we gaan het proberen...
Echter stamboek vind gangen erg belangrijk, en die heeft de mijne ook niet echt...
Karakter van de mijne vinden ze te druk... dus is ook geen winner...
Echter wat voor predikaat ze daar ook wel of niet aan mijn pony geven, voor mij blijft ze werelds!! Aangezien ze op dat karakter en met die niet
goed genoege gangen, Z dressuur is, manegepony is geweest en nu in de endurance rond tuft. Wat wil ik nog meer??
Aan een predikaat heb ik niets! als ik niet klik met het paard van dat predikaat, aan een super pony zonder predikaat heb ik de wereld aan mijn voeten!!!!
Gewoon genieten van je eigen pony, dat is het belangrijkste en als het baasje het de liefst, mooiste en beste pony van de hele wereld vind, dat is toch het belangrijkste? Als jij maar blij bent met je paardje!
Maar we gaan het proberen...
Echter stamboek vind gangen erg belangrijk, en die heeft de mijne ook niet echt...
Karakter van de mijne vinden ze te druk... dus is ook geen winner...
Echter wat voor predikaat ze daar ook wel of niet aan mijn pony geven, voor mij blijft ze werelds!! Aangezien ze op dat karakter en met die niet
goed genoege gangen, Z dressuur is, manegepony is geweest en nu in de endurance rond tuft. Wat wil ik nog meer??
Aan een predikaat heb ik niets! als ik niet klik met het paard van dat predikaat, aan een super pony zonder predikaat heb ik de wereld aan mijn voeten!!!!
Gewoon genieten van je eigen pony, dat is het belangrijkste en als het baasje het de liefst, mooiste en beste pony van de hele wereld vind, dat is toch het belangrijkste? Als jij maar blij bent met je paardje!
Waarom schiet je er niets mee op om een ABOP te rijden? Is toch altijd mooi om een ABOP-resultaat op haar lijstje te hebben en daarnaast als het jou leuk lijkt zou ik zeggen. Ga ervoor!!
En voor prestatie hoef je niet naar de keuring.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Je moet doen wat je zelf leuk vind.
Ik ga zeker niet ieder jaar, Sylvy kreeg altijd 33 punten op haar knikkende knieen. Toen kreeg ze staart en ik hem helemaal uitgeplozen huppa ineens36 (of 37 weet t niet meer). ABOP een A en toen was ze model maar ja voor wie doe ik het vraag ik me wel af?! Ga dus alleen als ik echt zin heb en er een erg leuke keuring is waar ik heen kan
.
Ik ga zeker niet ieder jaar, Sylvy kreeg altijd 33 punten op haar knikkende knieen. Toen kreeg ze staart en ik hem helemaal uitgeplozen huppa ineens36 (of 37 weet t niet meer). ABOP een A en toen was ze model maar ja voor wie doe ik het vraag ik me wel af?! Ga dus alleen als ik echt zin heb en er een erg leuke keuring is waar ik heen kan

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Helemaal mee eens, je mag gewoon een Abop proef rijden, heeft ook meerwaarde.janna schreef:Waarom schiet je er niets mee op om een ABOP te rijden? Is toch altijd mooi om een ABOP-resultaat op haar lijstje te hebben en daarnaast als het jou leuk lijkt zou ik zeggen. Ga ervoor!!
Een A is altijd mooi en als ze er een jaar goed voor staat gewoon eens proberen of je er een modelletje uit kunt krijgen.
Ik hoor trouwens wel vaker dat mensen denken dat je geen proef mag doen als je niet genoeg punten hebt op de keuring, maar een proef mag je altijd doen!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
in mijn ogen, ben geen fokker, heb je een paard voor je plezier en dat je er gek mee bent enzo, je hebt niet een paard voor de punten. Zolang jij plezier in je paard hebt, maakt het niet uit wat voor punten die heeft. Voor mij zijn punten bijzaak.
Anders wacht je een poosje, dat ze wat meer gegroeid is, dan is ze toch alweer een eind veranderd.
Anders wacht je een poosje, dat ze wat meer gegroeid is, dan is ze toch alweer een eind veranderd.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Als ik britt op de foto's zie lopen die je hier laatst geplaatst hebt dan moet het goed lopen er zeker in zitten.
Maar wil je het nog eens proberen, tja, dat is aan jezelf...wil je het.
Probeer je het wel nog een keer. Ga dan goed voor jezelf na: Wát moet ik doen om het uiterste uit mijn paard te halen???
Loop je op de keuring niet lang genoeg met haar in (stap/draf)? Ga je te snel in de draf of juist te langzaam om haar ruimte te laten zien in de ring!? Of moet ze meer aangejaagd worden, of juist minder? Laat ze extra zien op een bepaald geluidje of na een bepaalde handeling? Hoeveel invloed heeft glad/nat terrein op haar bewegingen?
Welke overgang in haar kont was er precies slordig? En hoe is dit wel mooi te krijgen. Kwestie van een bepaalde conditie? Sas bijvoorbeeld is iets te lang voor het mooie, met extra vlees op haar romp en gevulde darmen (goed ontbijt) was dit wél mooier te krijgen. Verder moest ik altijd zorgen dat ik minimaal een week vantevoren niet meer reed, zodat haar rug onbelast bleef...dan stond/staat ze er ook mooier voor.
Maar ik moet zeggen dat ik erg verbaasd stond dat jij achteraan liep zaterdag.
Maar wil je het nog eens proberen, tja, dat is aan jezelf...wil je het.
Probeer je het wel nog een keer. Ga dan goed voor jezelf na: Wát moet ik doen om het uiterste uit mijn paard te halen???
Loop je op de keuring niet lang genoeg met haar in (stap/draf)? Ga je te snel in de draf of juist te langzaam om haar ruimte te laten zien in de ring!? Of moet ze meer aangejaagd worden, of juist minder? Laat ze extra zien op een bepaald geluidje of na een bepaalde handeling? Hoeveel invloed heeft glad/nat terrein op haar bewegingen?
Welke overgang in haar kont was er precies slordig? En hoe is dit wel mooi te krijgen. Kwestie van een bepaalde conditie? Sas bijvoorbeeld is iets te lang voor het mooie, met extra vlees op haar romp en gevulde darmen (goed ontbijt) was dit wél mooier te krijgen. Verder moest ik altijd zorgen dat ik minimaal een week vantevoren niet meer reed, zodat haar rug onbelast bleef...dan stond/staat ze er ook mooier voor.
Maar ik moet zeggen dat ik erg verbaasd stond dat jij achteraan liep zaterdag.
Geluk is de vrucht van intens werk
Dan weet ik wat ik fout heb gedaan..Bella schreef:Welke overgang in haar kont was er precies slordig? En hoe is dit wel mooi te krijgen. Kwestie van een bepaalde conditie? Sas bijvoorbeeld is iets te lang voor het mooie, met extra vlees op haar romp en gevulde darmen (goed ontbijt) was dit wél mooier te krijgen. Verder moest ik altijd zorgen dat ik minimaal een week vantevoren niet meer reed, zodat haar rug onbelast bleef...dan stond/staat ze er ook mooier voor.
.

dan 2 uur opgezeten vanwege die vermaledijde fjordsport diploma's!!!!
Ik vind op de foto's jouw paardje ook leuk om te zien, dus niets om je voor te schamen, als ze haar bij het
stamboek niet leuk genoeg vinden, hun verlies toch???
Gewoon lekker genieten, en als volgend jaar je neus er naar staat wel naar de keuring,
staat je neus er niet naar, gewoon lekker thuis blijven!
Wij gaan heel eigenwijs dit jaar ook weer boppen, we zoeken alleen nog een menbopper, die
Sjollie voor de kar wil doen.
-
helemaal niks aan toe te voegen, mooi gezegd!Sjolvir schreef:Ik vind op de foto's jouw paardje ook leuk om te zien, dus niets om je voor te schamen, als ze haar bij het stamboek niet leuk genoeg vinden, hun verlies toch???
Gewoon lekker genieten, en als volgend jaar je neus er naar staat wel naar de keuring,
staat je neus er niet naar, gewoon lekker thuis blijven!

MMM als je tussen de regels door leest proef je toch een beetje weerstand tegen de jury wat jammer is.
Omdat keuringsresultaten tegen kunnen vallen is de jury niet per direct de boeman en al helemaal geen reden om niet meer naar de keuring te gaan.
Ik ben er alleen maar blij mee dat ze onderscheid kunnen en mogen maken tussen goede en minder goede paarden, een keuring is ook een kleine wedstrijd en daar horen winnaars en verliezers bij.......En als een paard jaren achter elkaar weinig punten krijgen dan is het keuringssysteem tenminste wel constant, en natuurlijk zijn er paarden die zich goed ontwikkelen en alsnog vooruitgang boeken, maar er zijn paarden die ontwikkelen gewoon verder niet, dat noemen we gewoon acceptatie.....
Omdat keuringsresultaten tegen kunnen vallen is de jury niet per direct de boeman en al helemaal geen reden om niet meer naar de keuring te gaan.
Ik ben er alleen maar blij mee dat ze onderscheid kunnen en mogen maken tussen goede en minder goede paarden, een keuring is ook een kleine wedstrijd en daar horen winnaars en verliezers bij.......En als een paard jaren achter elkaar weinig punten krijgen dan is het keuringssysteem tenminste wel constant, en natuurlijk zijn er paarden die zich goed ontwikkelen en alsnog vooruitgang boeken, maar er zijn paarden die ontwikkelen gewoon verder niet, dat noemen we gewoon acceptatie.....
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012