Help......pony's ontsnappen steeds.
- marjanschut
Help......pony's ontsnappen steeds.
Zoals de titel al zegt, onze pony's ontsnappen.
Esper (onze fjordenveulen van 11 maanden) en Victor (shetlander van 5 jaar) staan samen in de bak.
Victor heeft echter zo'n dikke wintervacht dat hij het stroom wat op het schrikdraad staat bijna niet voelt.
Hij maakt dus of het draad stuk of gaat tussen de draden en planken door.
Vanmiddag heeft hij het weer gepresteerd en het nu dus ook Esper even geleerd. (die blijft anders altijd nog keurig staan maar ging vandaag dus mee)
Wij wonen buiten het dorp en ze zijn dus bijna het dorp in gegaan maar gelukkig stond Neidy daar in het land en kwamen ze steeds terug gewandeld. Haha Neidy was erg interessant! Elke keer als wij dichterbij kwamen gingen ze weer richting het dorp dus toen maar gauw het hek naar Neidy opengedaan en ja hoor toen ze terug kwamen gingen ze het land bij Neidy in.( Bij Neidy in het land laten heeft ook geen zin want dat hebben we ook al geprobeerd en dan gaat hij ook door het draad heen)
Hehe gelukkig weer goed afgelopen, even netjes de automobilisten bedankt die keurig hebben gewacht en nu de boel maar weer scherp in de gaten houden.
Wie van jullie heeft tips om dit te voorkomen. Zelf heb ik de neiging om een stukje ijzerdraad aan zijn halster te maken zodat hij flink schrikt als hij tegen het schrikdraad aan komt. Toch vindt ik dit ook weer erg zielig. Wie weet er dus nog meer een oplossing.
Esper (onze fjordenveulen van 11 maanden) en Victor (shetlander van 5 jaar) staan samen in de bak.
Victor heeft echter zo'n dikke wintervacht dat hij het stroom wat op het schrikdraad staat bijna niet voelt.
Hij maakt dus of het draad stuk of gaat tussen de draden en planken door.
Vanmiddag heeft hij het weer gepresteerd en het nu dus ook Esper even geleerd. (die blijft anders altijd nog keurig staan maar ging vandaag dus mee)
Wij wonen buiten het dorp en ze zijn dus bijna het dorp in gegaan maar gelukkig stond Neidy daar in het land en kwamen ze steeds terug gewandeld. Haha Neidy was erg interessant! Elke keer als wij dichterbij kwamen gingen ze weer richting het dorp dus toen maar gauw het hek naar Neidy opengedaan en ja hoor toen ze terug kwamen gingen ze het land bij Neidy in.( Bij Neidy in het land laten heeft ook geen zin want dat hebben we ook al geprobeerd en dan gaat hij ook door het draad heen)
Hehe gelukkig weer goed afgelopen, even netjes de automobilisten bedankt die keurig hebben gewacht en nu de boel maar weer scherp in de gaten houden.
Wie van jullie heeft tips om dit te voorkomen. Zelf heb ik de neiging om een stukje ijzerdraad aan zijn halster te maken zodat hij flink schrikt als hij tegen het schrikdraad aan komt. Toch vindt ik dit ook weer erg zielig. Wie weet er dus nog meer een oplossing.
Re: Help......pony's ontsnappen steeds.
Beuken ze door de planken heen of gaan ze er tussen door, dus of stevigere planken of meer planken. Vervelen ze zich niet?
- marjanschut
We hebben tussen de planken weer schrikdraad gemaakt, maar vandaag heeft hij een plank geramd en is door het draad gegaan.
Hij doet dit dus ook in het land als ze met z'n drieeen staan. Ze hebben een jollybal om mee te spelen, krijgen een autoband met eten erin en onbeperkt hooi en dagelijks krijgen ze genoeg aandacht volgens mij.
Hij doet dit dus ook in het land als ze met z'n drieeen staan. Ze hebben een jollybal om mee te spelen, krijgen een autoband met eten erin en onbeperkt hooi en dagelijks krijgen ze genoeg aandacht volgens mij.
Ik zou toch voor het 'Teletubbie'-ijzerdraadje aan het halster gaan. Het is misschien wel zielig, maar hopelijk leert hij het daarmee wel. Je wilt toch ook niet dat Esper dit gedrag over gaat nemen... Succes ermee, het lijkt me een vervelende (en soms ook gevaarlijke) situatie!
-
- Contacteer:
Mijn fjord Olysa viel ook nooit te houden. Vooral niet richting de fruitbomen van de buurman (komt denk ik door die stomme slogan "snoep gezond eet een appel" daar is de ellende natuurlijk door begonnen). Ik heb, nadat ze vele keren door van alles heen gegaan was, niet geplastificeerd gaas aan draadisolatoren bevestigd, zodat het gaas de grond niet raakt. Dit gaas geleid gweldig goed. Toen is ze nooit meer bij de fruitbomen geweest. Het nadeel was, de buren ook niet meer. Ik gebruikte dit stukje grond indertijd van hun. Het fruit lag te rotten en daar kwamen weer wespen op af. Het ene probleem is opgelost en het andere ontstond. Inmiddels ben ik verhuisd en staat ze op bijna 1 hectare en doet ze dit dus wat minder snel. Het gras is ook voor paarden altijd groener aan de overkant.
Succes!
Groet,
Mirelle
Succes!
Groet,
Mirelle
Mirelle van Vliet-Zirkzee van de fjordenpaarden
Akon & Olysa http://zirkzee.punt.nl
Akon & Olysa http://zirkzee.punt.nl
Ik heb rond de hele wei schapengaas aan de buitenkant van de heining geslagen om te voorkomen dat Aron ontsnapt,met aan de binnenkant schriklint.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- Machteld&Falco
Idem, daar wil ik het eerste paard nog doorheen zien komencolunder schreef:Ik heb rond de hele wei schapengaas aan de buitenkant van de heining geslagen om te voorkomen dat Aron ontsnapt,met aan de binnenkant schriklint.

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Precies de reden dat ik op onze eigen wei een gaashekwerk heb laten plaatsen. Ulvy vindt het ook altijd reuze leuk om te kijken wat er buiten haar wei gebeurd. En aangezien ze bij de buren shethengstjes hebben 

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift