Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » di 02 dec 2008, 18:44
Dreeke schreef:Onze bak wordt elke dag vrij van poep en los slingerend hooi gemaakt. Het is echt een stink zooi, als Dakoot en Dhalene een sprintje trekken komt er een putlucht omhoog dat wil je niet weten. Maar als ik het zo eens lees is het voor velen een probleem die nattigheid

Nou het lijkt wel of je onze buurmeid bent dan als die twee van ons naar het hekje wandelen is het al een verschrikkelijke lucht wat er hang. Ook heeft er nog niemand vreemds in mn auto gezeten morgen voor het eerst mn moeder nou weet zeker dat ze misselijk word. Het lijkt wel of je in een stal staat als je in mn auto zit. Wat een lucht en dat alleen van het vocht wat er aan mn spalken hangt...
Bij ons kan je het ook niet eens meer paddock noemen meer een grote waterbak. En ik voel mij dan ook heel schuldig voor mn meisje dat ik haar daar neergezet heb

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Evaliensvenna
-
Contacteer:
Bericht
door Evaliensvenna » di 02 dec 2008, 18:53
De paarden hier staan overdag op het land, groeit bijna geen gras meer maar ze staan wel droog, als het land te nat is blijven ze binnen zodat het niet kapotgetrapt word.
-
Jet&Erna
Bericht
door Jet&Erna » di 02 dec 2008, 19:39
Welkom in Nederland met zijn natte seizoenen! ook hier in Drenthe is mijn paddock aan de natte kant maar dat kan ook niet anders na vier droge jaren van dienst komt er een tijd dat die opnieuw gegraven wordt. Dat wordt binnenkort gedaan dan is het verleden tijd

Als pensionklant is het erg vervelend dat de eigenaar geen moeite doet om de bak droog te houden dit terwijl jullie er wel voor betalen. Is er dan geen sprake van vermindering in pensiongeld?
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » di 02 dec 2008, 20:03
We hebben vanmiddag een gesprekje gehad met de stalbaas, maar die wil er liever geen centen in steken (tja een echte boer he!) Maar we geven niet op, we blijven doorzeuren, anders maar stalhuur verlagen inderdaad.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » di 02 dec 2008, 21:10
Ze staan hier nog hele dagen in de wei, dik gras, zie pp. Het is hier best droog, alleen het stuk waar ze van de stal de wei in lopen, dat is een modderbende. Verder nog heel goed te zien. Maar wij wonen ook net op een zandkop, om ons heen is veengrond, daar is het een ander verhaal.Lastig probleem Andrea
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Ootje
Bericht
door Ootje » di 02 dec 2008, 21:41
Onze paddock is nu ook erg nat. Als het een paar dagen droog is, droogt het gelukkig vrij snel.
Bij ons mogen ze wel los in de binnenbak, dus ze kunnen heerlijk droog rollen.
-
lientje
Bericht
door lientje » wo 03 dec 2008, 05:43
De mijne is wel nat, maar niet vies. Ze lopen bij mij in een uitloop van steen (loopstal met erf) en dan gaan ze pas na ongeveer 12 meter lopen de natte bak in. Dus ze kunnen bij mij zelf kiezen

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
lauraatje
Bericht
door lauraatje » wo 03 dec 2008, 08:47
Balen zeg... ook dat er niks aan gedaan wordt.
Ik heb het geluk dat mijn weitjes redelijk hoog liggen en dus niet nat zijn. Een beetje soppig hooguit, maar erger wordt het nooit.
-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » wo 03 dec 2008, 09:24
Ik heb zandgrond. Heb een enorme wei maar in de winter heb ik maar een klein stuk daarvan afgezet zodat de rest van het gras bij kan groeien. Het stuk waar ze lopen was vorige week wel heeeeeel erg nat na die sneeuwbuien, maar doordat het zandgrond is droogt het best goed. Tja een zooi wordt het toch, maar ze hebben een lekkere schuilstal die we van de zomer aan hebben gepakt en nu dus niet meer vol loopt met water. Dat deed hij vorig jaar nog wel en dan voelde ik me af en toe wel schuldig dat ze in de zooi stonden, maar nu niet meer. Ik weet dat ze droog kunnen staan en als ze dat niet doen is dat hun eigen probleem!
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
Thessa Keizer
Bericht
door Thessa Keizer » wo 03 dec 2008, 09:28
Gelukkig is de paddock waar die van mij overdag instaan (ongeveer 20x30) eigenlijk geheel droog, deze is goed gedraineerd, daar ben ik erg blij om, ze kunnen hier nu ook niet op het land, dat is simpelweg veelste nat. De rijbak wisselt een beetje, gelukkig houd de pensioneigenaar deze goed bij, trekt hem regelmatig en de hoefslag blijft eigenlijk droog, in het midden ligt bij veel regen dan wel een flinke plas maar de bak blijft goed te doen.
Vervelend hoor als het zo nat is, ik zie het hier ook bij de stalletjes met uitloopjes, de uitloopjes zijn ook flink nat, gelukkig hebben de meeste uitloop stalletjes ook een stenen stuk waar ze dan droog kunnen staan.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
claudia
Bericht
door claudia » wo 03 dec 2008, 20:59
Tjee, ik mag wel heel blij zijn met mijn bak.
Die is gewoon droog, alco en coen staan regelmatig buiten in de bak.
De wei is helemaal droog maar daar staan ze nu niet op(ze komen er zo weer uit)
Wel heel vervelend als het zo nat is, vooral als het dan ook nog eens stinkt.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Marloes
Bericht
door Marloes » wo 03 dec 2008, 21:26
Hier is het ook overal in de omgeving modder in de weiden. Op Ullwinns wei is geen gras meer te zien, allemaal modder. Maar niet dat ze overal wegzakken gelukkig, ze kunnen wel redelijk droog staan. En ze hebben een ruime en droge stal staan, scheelt ook.

-
Hedwig
Bericht
door Hedwig » wo 03 dec 2008, 21:29
Bij ons achter staan ze heerlijk droog, maar de paddock is ook nieuw en gedraineerd.
Maar de andere paarden die een km verder op staan, staan helaas tot hun knieën in de blub. Of we er iets aan gaan doen hangt er van af hoelang we het nog kunnen huren.
Yinka ( Blinken x Arin)

-
Tanja
Bericht
door Tanja » wo 03 dec 2008, 21:29
Bij ons zijn een aantal paddocks helemaal omgeploegd,
er komt mooi droog zand naar boven,het is nu nog wat mul maar ze hebben droge voeten als ze erin staan.
Is het niet mogelijk om in een droge periode tegels erop te doen?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
-
saskia
- Moderator
Bericht
door saskia » vr 05 dec 2008, 10:38
de buitenbak is echt bagger, het paddock is redelijk begaanbaar. Dat paddock is wel vrij groot 50*100m geloof ik. Daar staan de pensionpaarden in. Sjors en sjimmie staan met 2 eigen paarden in een paddockje met de wei open. Deze 4 klieren niet met elkaar en vertrappen het dus bijna niet.
Maar ik ben wel erg blij dat we niet in dezelfde bak hoeven te rijden

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

SJORSJE

-
k4tink4
-
Contacteer:
Bericht
door k4tink4 » vr 05 dec 2008, 11:56
Heb ik ff mazzel dat de staleigenaar heeft gewerkt als bak-aanlegger

Op mijn oude plekje was het ook 1 grote modderpoel, maar waar ik nu sta is alles droog

Al zijn de weilanden wel nat! maar ik ben allang blij dat ze naar buiten kan!
Dreeke, Ik zou dan maar inderdaad vragen of hij de stalhuur wil verlagen, ter compensatie! Lijkt me wel het eerlijkst! Jij krijgt niet waar je voor betaald nu..
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » za 06 dec 2008, 15:03
Het land is hier een drama, een natte boel. Maar ook de bak kan de nattigheid van de laatste weken niet weg krijgen. Net voor de ABOP hebben alle paarden in de bak gestaan. Dat is best even een klap voor je bodem en nu lukt t dus nog niet om m weer helemaal droog te krijgen. (Als ie eenmaal weer goed droog is, dan kan hij het water ook wel weer snel afvoeren, maar lukt nu nog niet echt.)
Paddock hier is drama....is afgelopen jaar teveel stront en kuil in gekomen, waardoor de toplaag versmeerd is.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Anna
Bericht
door Anna » ma 08 dec 2008, 18:46
Bij ons is het ook een bende. In het land zak je tot je scheenbenen weg in de modder en blijft vervolgens vast te zitten en in de bak staan paarden maar is ook nog niet goed. Ze hebben vorige week nieuwe drainage ingelegd maar die zijn zo diep ingegraven dat ze ook weer klei mee naar boven hebben meegenomen en dan krijgt je zand met natte klei daarvan 3 geulen en daar tussen stevig zand. Hier is dus voorlopig niet in te rijden.
Dus wordt het buiten rijden

Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren

-
Lindatjuhhh
-
Contacteer:
Bericht
door Lindatjuhhh » wo 10 dec 2008, 12:42
Bij ons zijn de paddocks zoals elke winter een grote blubberbende. Saphyra heeft er helemaal geen lol aan om tot haar knieen in de blubber te staan en gaat alleen maar aan het hek staan hinniken, dus helaas staat die nu alweer de 2e winter op stal aangezien ze daar wat minder gestressed door is. Wat dat betreft mis ik de mooie weilanden van mijn vorige stal wel. Bij ons worden de grote weilanden in de winter namelijk gesloten ivm kapottrappen maar in de zomer is het er wel weer een paradijs.
-
Jilly
Bericht
door Jilly » wo 10 dec 2008, 12:51
Foto's staan op PP, dat is dus onze bak... Terrible!
Voorheen was er altijd een droger stuk in het midden, maar dat is ondertussen ook verleden tijd vrees ik.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.