Fjarabier
ja en dat is de reden dat ik het hier geplaats heb, omdat het mens eigen is om alleen maar te zien wat men wil zien.Viv schreef:Helaas zjn er ook genoeg voorbeelden van niet gelukte kruisingen. Fokken blijft gokken en al helemaal met een kruising.
Er is idd veel fout gegaan dit jaar met vuelens dat is mij niet ontgaan, maar moet je dan stoppen met dekken?? dat weet ik niet, het is idd geen fokmerrie, en ik moet het niet doen maar ik vind eht leuk. Om alle risco uit te sluiten zou ik idd kunnen besluiten aan volbloed arbier erbij te kopen. Maar ik vraag me dan af of dat iets is omdat er dit jaar relatief veel fout ging, ik bedoel als hier niets was gebeurd (als afspiegeling van alle drachtige paarden dan) van een tragisch geval (ik vind het echt heel erg voor iedereen die dit is overkomen, begrijp me niet verkeerd) dan was dit niet zo duidelijk naar boven gekomen.
Begrijp me niet verkeerd want ook ik heb hier al tijden over nagedacht en al met aardg wat mensen over gehad, maar ik vind het prettig om zo veel mogelijk meningen te horen. Misschien heeft iemand iets heeft meegemaakt dat ik niet haden kunnen indenken.
okee dus inco is onder fjorden mannen een papa waarvan de kinders in de endurance lopen. Weet iemand toevallig nog een gechikte meneer. Neit dat ik nu het idee laat vallen maar ik kan wel een voors en tegen lijstje maken.
Aangezien bij ons de paarden pas over 2 weken het land op gaan en ik dan nog minimaal een maand moet wachten, heb ik alle tijd. En als ik het niet 100% zeker weet wacht ik lekker nog een jaartje ;-) ben de moeilijkste niet.
allemaal bedankt voor jullie reacties!
Overigens vind ik Palermo hier op het forum een lekker ding, had hem al wel vaker voor bij zien komen maar ik wist niet dat hij een fjarabier was.
zomerexceem is overigens de eeuwige discussie, ookal heb je 2 fjorden ouders die exceemvrij zijn heb je ook geen garantie dat de nakomeling exceem vrij is dus tja, maar ik denk dat dat stof voor een andere discussie of ik dnek eigenlijk dat we daar nooit uit komen.
Ik wil geen grijze, dat was gewoon een gokje, het maakt mij echt niet welke kleur. donker isabel vind ik ook mooi.
Ik wil geen grijze, dat was gewoon een gokje, het maakt mij echt niet welke kleur. donker isabel vind ik ook mooi.
volgens mij zijn veel fjorden wel geschikt voor endurance.
Mijn vriendin heeft altjid mijn arabieren endurande gereden, maar door hun karakter kwamen ze vaak niet goed door de controles heen (hartslag te hoog vanwege stres) met de fjorden was ze misschien iets minder snel, maar ze kwamen altijd met een prima hartslag door de finish.
Als jou een kruizing leuk lijkt moet je het doen, maar ik heb geen voor keur voor kruizingen (ook al hebben wij een goed uitgepakte fjordxappaloosa op stal staan)
De meeste kruizingen met fjorden worden wildkleurig, met soms een blesje of witte voeten. Maar met appaloosa's heb ik veel gezien die stippen in meer of mindere maten hebben, dus ongetwijfeld zullen de stippen ook een dominante factor hebben.
Fries x fjord word ook dondere fjord (alles wat ik gezien heb)
ik zou er in elk geval niet van uitgaan dat je een grijsje krijgt.
Mijn vriendin heeft altjid mijn arabieren endurande gereden, maar door hun karakter kwamen ze vaak niet goed door de controles heen (hartslag te hoog vanwege stres) met de fjorden was ze misschien iets minder snel, maar ze kwamen altijd met een prima hartslag door de finish.
Als jou een kruizing leuk lijkt moet je het doen, maar ik heb geen voor keur voor kruizingen (ook al hebben wij een goed uitgepakte fjordxappaloosa op stal staan)
De meeste kruizingen met fjorden worden wildkleurig, met soms een blesje of witte voeten. Maar met appaloosa's heb ik veel gezien die stippen in meer of mindere maten hebben, dus ongetwijfeld zullen de stippen ook een dominante factor hebben.
Fries x fjord word ook dondere fjord (alles wat ik gezien heb)
ik zou er in elk geval niet van uitgaan dat je een grijsje krijgt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Er lopen veelal wat oudere fjorden in de endurance maar iig 1 inco (en Cadiz wordt nummer 2 maar die is dan van vasco v. Inco) maar qua gangen en karakter is Inco dan wel het meest geschikt als je dan toch een turbofjord wilt hebbenNoback schreef:[okee dus inco is onder fjorden mannen een papa waarvan de kinders in de endurance lopen. Weet iemand toevallig nog een gechikte meneer. Neit dat ik nu het idee laat vallen maar ik kan wel een voors en tegen lijstje maken.

Ja, die is van Janine en een prima gelukte combiclaudia schreef:Is dat niet die van Jannine Dudock.Jeempie schreef:Volgens mij heeft Vivian Noteboom er eentje. Weet niet of ze ook op forum zit?
Die had er een die gedekt was met een hengst waar zij stage liep.
(op een renbaan, meen ik)

Bij de buren van mijn pa staat ook een mooie kruising arabierxfjord in de
wei. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken.
De merrie heet Veda (of Feetje) en haar papa is Holmar, volgens zit die in dezelfde lijn als Inco. De zoekopties van de stie van het stamboek liggen eruti dus ik kan het niet veriferen, maar er staat me zoiets bij en als dat zo is lijkt het me niet verstandig om inco als papa in de balans mee te nemen.
(en dr paspoort ligt op stal in verband met de inentingen vandaag, eigenlijk wel erg dat ik niet alles uit mijn hoofd weet eigenlijk ...
)
(en dr paspoort ligt op stal in verband met de inentingen vandaag, eigenlijk wel erg dat ik niet alles uit mijn hoofd weet eigenlijk ...

Inco is niet verwant met Holmar hoor.
Misschien ben je in de war met Hoimar (MV van Inco)?
Hier de link naar Holmar:
http://www.fjordstudbook.com/h-holmar.htm
Misschien ben je in de war met Hoimar (MV van Inco)?
Hier de link naar Holmar:
http://www.fjordstudbook.com/h-holmar.htm
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Hoi,
ik heb een tijdje de endurance gevolgd en er ook eens twee meegereden (is wel al een jaar of 8 geleden??). Ik was toen zelf al weg van Fjorden maar ik had Wodan toen nog niet... Heb toen wel altijd gekeken naar Fjorden en het viel me toen op dat er iedere keer veel Fjorden x Arabieren meeliepen... Dus denk dat het voor de Endurance een goede combinatie is...
ik heb een tijdje de endurance gevolgd en er ook eens twee meegereden (is wel al een jaar of 8 geleden??). Ik was toen zelf al weg van Fjorden maar ik had Wodan toen nog niet... Heb toen wel altijd gekeken naar Fjorden en het viel me toen op dat er iedere keer veel Fjorden x Arabieren meeliepen... Dus denk dat het voor de Endurance een goede combinatie is...
en wat als het fokprodukt,ook niet de benodigde in huis te hebben,voor jouw doel?
kun je toch beter een paardje kopen,waarvan je nu alles al kan beoordelen,zeker als je,net ls jouw,zo'n specifiek doel voor ogen hebt.
kun je toch beter een paardje kopen,waarvan je nu alles al kan beoordelen,zeker als je,net ls jouw,zo'n specifiek doel voor ogen hebt.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ja sorry, je hebt gelijk, ik vergis me.claudia schreef:Is dat niet die van Jannine Dudock.Jeempie schreef:Volgens mij heeft Vivian Noteboom er eentje. Weet niet of ze ook op forum zit?
Die had er een die gedekt was met een hengst waar zij stage liep.
(op een renbaan, meen ik)
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

- karleylover
Ik heb ook een Inco.. Ik rijd geen endurances maar wat viv zegt klopt wel. Ik heb een turbofjord met ruime gangen en een werkwillig karakterViv schreef:Er lopen veelal wat oudere fjorden in de endurance maar iig 1 inco (en Cadiz wordt nummer 2 maar die is dan van vasco v. Inco) maar qua gangen en karakter is Inco dan wel het meest geschikt als je dan toch een turbofjord wilt hebbenNoback schreef:[okee dus inco is onder fjorden mannen een papa waarvan de kinders in de endurance lopen. Weet iemand toevallig nog een gechikte meneer. Neit dat ik nu het idee laat vallen maar ik kan wel een voors en tegen lijstje maken.

..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
Fokken is en blijft natuurlijk een gok. Ik denk dat je het best kunt proberen, maar dat je je zeker ook goed moet realiseren dat het ook kan mislukken, zoals al eerder gezecht. En wat doe je dan? Stel dat het beestje er niet uit ziet, en totaal niet voor de endurance blijkt weggelegt..
Wada en Sir Phantom van Verhuisdieren!! B+10 (met pensioen?)
http://littlebitfeeders.com/ The natural way of feeding your horse
http://littlebitfeeders.com/ The natural way of feeding your horse