Wel eens iets gekocht via marktplaats maar nooit gehad?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
nancy imka

Wel eens iets gekocht via marktplaats maar nooit gehad?

Bericht door nancy imka » ma 31 mar 2008, 10:12

Hoi,

Ik heb de week voor pasen bij iemand iets besteld. Dvd's op precies te zijn van mcleods daughters. Hij was constand erg vlot met antwoorden en was ook netjes met zn antwoorden enz...

Nou heb ik toen dus meteen betaald. Toen heb ik hem gemaild dat het over gemaakt was en sinds dien heb ik dus niks meer gehoord. Ik heb nog meerdere mailtjes gestuurd maar hoor niks meer! Vorige week had ik nog zoiets van nou ja misschien is het geld er nog niet maar nu zou dat echt wel allang over gemaakt moeten zijn want ik had iets via bokt verkocht en dat meisje had via de postbank naar mij betaald en ik heb de abn dat heeft ook een tijdje geduurd maar ondertussen heeft zij dr pakketje al ontvangen! En ik heb nog steeds niks!

Hoe moet je dit verder regelen? Kan je je bank vragen het geld terug te boeken kan je dit melden bij marktplaats???

Heel irritand dit want heb wel meteen zoiets van koop er nooit meer iets van terwijl het eigenlijk altijd goed gegaan is...

_-:( |( :(
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
yvette

Bericht door yvette » ma 31 mar 2008, 10:22

Tsja, je koopt ook niets VAN marktplaats, maar van iemand die er een advertentie heeft geplaatst.
Er is geloof ik wel een meldpunt bij Marktplaats, maar daar heb je zo je geld niet mee terug.
Erg vervelend dit, maar iedereen kan een advertentie plaatsen en daar zitten helaas ook oplichters tussen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
fjordido

Re: Wel eens iets gekocht via marktplaats maar nooit gehad?

Bericht door fjordido » ma 31 mar 2008, 10:39

nancy imka schreef:Hoe moet je dit verder regelen? Kan je je bank vragen het geld terug te boeken kan je dit melden bij marktplaats???
de bank kan niets voor je betekenen
terugboeken kan niet (dat kan alleen bij automatische incasso's en dan nog onder bepaalde beperkingen)

je bent gewoon je geld kwijt
tip altijd bellen bovenop het mailen

maar dan nog is het niet waterdicht
ik ben een tijdje terug ook opgelicht via marktplaats met een paardedeken die ik nooit gehad heb, ondanks bellen enz.
je kan aangifte doen via marktplaats en geloof ook via een of andere site maar ik betwijfel het nut daarvan.

aangezien je het naar een postbankrekening hebt overgemaakt moet de tenaamstelling van de rekening in ieder geval wel kloppen (postbank is de enige bank met naam-nummercontrole). misschien dat je via die naam het telnr van de persoon kan achterhalen.
Vera

Bericht door Vera » ma 31 mar 2008, 10:43

heb ik ook eens gehad, marktplaats doet er in elk geval niets aan. Toen heb ik het telefoon nummer opgezocht, want ik had natuurlijk wel de naam en adres gegevens omdat ik anders geen geld overmaak. Het bleek een meisje te zijn van een jaar of 16. Ik heb toen gezegd: of binnen 3 dagen moet het alsnog binnen zijn of binnen 3 dagen mijn geld terug en anders zou ik nog een keer bellen, maar dan gelijk even haar ouders spreken.

En toen had ik inderdaad binnen 3 dagen mijn geld terug. Maar dat ging over iets van 19 euro of zo.

Verder wel eens spullen gehad die niet zo bleken als ik had verwacht, daarom haal ik nu altijd alles op wat ik via marktplaats koop, of ik moet er wel een heel goed gevoel bij hebben dan laat ik het opsturen, of het moet een bedrag onder de 25 euro zijn, dan wil ik het ook nog wel eens gokken.
Meestal is het eigenlijk wel goed gegaan.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 31 mar 2008, 10:44

aangezien je het naar een postbankrekening hebt overgemaakt moet de tenaamstelling van de rekening in ieder geval wel kloppen (postbank is de enige bank met naam-nummercontrole). misschien dat je via die naam het telnr van de persoon kan achterhalen
Nee ik heb het juist naar een abn rekening gestort. Dat van de postbank was een voorbeeld dat ik gaf. Ik had namelijk een hoofdstel verkocht aan een meisje en die had dus de postbank en ik de abn en dat duurde ruim een week met de pasen ertussen!

Ik heb hem net nog een nette brief gestuurd (met een ondertoon) dat ik toch alsnog wel graag mijn dvd's wilt hebben en dat ik anders mn geld graag terug wil. Ik heb zoiezo het nr van de advertentie opgeschreven zodat ik er melding van kan maken!

Baal hier goed van! Dan ga je uit van het goeie in de mens en je krijgt gewoon de deksel op je neus :(

En Yvette, idd je koopt niks van maar via marktplaats maar je begreep toch wat ik bedoel. Ik heb nu echt zoiets ik ga voortaan wel naar een winkel! |(
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 31 mar 2008, 10:46

En toen had ik inderdaad binnen 3 dagen mijn geld terug. Maar dat ging over iets van 19 euro of zo.

Verder wel eens spullen gehad die niet zo bleken als ik had verwacht, daarom haal ik nu altijd alles op wat ik via marktplaats koop, of ik moet er wel een heel goed gevoel bij hebben dan laat ik het opsturen, of het moet een bedrag onder de 25 euro zijn, dan wil ik het ook nog wel eens gokken.
Meestal is het eigenlijk wel goed gegaan.
Dat van mij was idd ook maar 16 euro nogwat maar het is gewoon vervelend. Ik heb nu ook zoiets van ja ik had het nu net zo goed in de winkel kunnen kopen :( . En het is ook niet dat ik perse niet de orginele wil omdat dat goedkoper is maar ik wilde zo graag gaan kijken gezien ik nogal afhankelijk ben van het zitten.... Dan kijk ik graag mn serie's...!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
yvette

Bericht door yvette » ma 31 mar 2008, 11:02

nancy imka schreef:En Yvette, idd je koopt niks van maar via marktplaats maar je begreep toch wat ik bedoel. Ik heb nu echt zoiets ik ga voortaan wel naar een winkel! |(
Nu wel ja ;)
Wat ik bedoelde is dat Marktplaats niet verantwoordelijk is voor degenen die er adverteren. Sommige mensen denken dat namelijk....
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 31 mar 2008, 11:08

yvette schreef:
nancy imka schreef:En Yvette, idd je koopt niks van maar via marktplaats maar je begreep toch wat ik bedoel. Ik heb nu echt zoiets ik ga voortaan wel naar een winkel! |(
Nu wel ja ;)
Wat ik bedoelde is dat Marktplaats niet verantwoordelijk is voor degenen die er adverteren. Sommige mensen denken dat namelijk....
Nee dat wist ik wel, maar vroeg mij af of er iets is wat je hier aan kunt doen....
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 31 mar 2008, 11:11

Ik heb eigenlijk nooit iets via Marktplaats gekocht. Wel VERkocht, maar daar heb ik ook zeer slechte ervaring mee! Heel vaak doen mensen een bod en als je dan zegt dat je accoord gaat met dat bod hoor je er nooit weer wat van weer. Ik vind dat onbeschoft. Zeg dan dat je er geen belang meer bij hebt of doe gewoon geen bod!

Hopen dat het goed afloopt en dat je je geld terug krijgt! Of alsnog de dvd's!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
fjordido

Bericht door fjordido » ma 31 mar 2008, 11:29

marktplaats is prima maar met bovenstaande aspecten moet je inderdaad rekening houden. bij mij ging het helaas op 60eur
maar goed het kost dan zoveel negatieve energie om het terug te krijgen dat ik het er op een gegeven moment maar bij heb laten zitten
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » ma 31 mar 2008, 12:14

Ik heb iets gekocht via bokt maar ook geen reactie meer gehad terwijl ik al wel betaald heb.... Voortaan koop ik alleen maar iets uit de buurt zodat ik het kan halen en je gelijk om kan.
Contessa
Bernice

Bericht door Bernice » ma 31 mar 2008, 13:57

Ik heb dat dus een keer met 500 euro gehad!
Dat was ongeveer 2 jaar geleden en heb nog steeds niks gehad O:)
Mieke

Bericht door Mieke » ma 31 mar 2008, 14:03

Via bokt doen ze er wel wat aan hoor Wia.. dus dat zou ik als ik jou was zeker even melden,

Verder heb ik met MP geen ervaring dat het ooit eens mis is gegaan, maar volgens mij hoort MP er wel wat aan te doen in de vorm van een aangifte, zij hebben immers alle gegevens van de adverteerder.
Ctje :)
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » ma 31 mar 2008, 14:16

500 euro!!!!! Jeetje zeg, das veel geld. Bij mij gaat het om 25 euro. Jammer dat de bank dan niet in kan grijpen he. Alleen met een automatische incasso kun je het laten terughalen. Moeten ze toch iets aan doen, dat je t bijvoorbeeld binnen 2 weken nog terug kan halen of zo. Via internetbankieren moet er toch veel mogelijk zijn.
Contessa
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » ma 31 mar 2008, 14:17

Miekjuh schreef:Via bokt doen ze er wel wat aan hoor Wia.. dus dat zou ik als ik jou was zeker even melden
Bedankt voor de tip. Ik wacht deze week nog af en als ik dan nog niks hoor dan zal ik melding maken.
Contessa
lientje

Bericht door lientje » ma 31 mar 2008, 14:49

Wia80 schreef:500 euro!!!!! Jeetje zeg, das veel geld. Bij mij gaat het om 25 euro. Jammer dat de bank dan niet in kan grijpen he. Alleen met een automatische incasso kun je het laten terughalen. Moeten ze toch iets aan doen, dat je t bijvoorbeeld binnen 2 weken nog terug kan halen of zo. Via internetbankieren moet er toch veel mogelijk zijn.
Is geen oplossing, dan krijg je namelijk dat men na aflevering van spullen ook het geld terug kan boeken. Ik zou pas versturen als die twee weken om zijn met zo'n regel.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 31 mar 2008, 19:52

Nou het is nu bijna 10 uur savonds en ik heb nu nog geen bericht. Als ik morgen geen bericht heb ga ik het melden bij marktplaats in ieder geval.

Ivonne, dat is idd ook erg irritand als je iets wilt verkopen en ze bieden en je gaat accoord en je hoort er nooit meer iets van. Tegen een ander zeg je heb even geduld ben bezig en daar hoor je meteen ook nooit meer iets van _-:(
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
hafjord
Contacteer:

Bericht door hafjord » di 01 apr 2008, 07:01

Ik heb ooit eens een cap gekocht op marktplaats die heb ik toen wel toegestuurd gekregen.
Daarna heb ik weer eens wat gekocht en dat heb ik onder rembours gedaan.
Nu haal ik het altijd zelf op, wel binnen een straal van 50 km.

Geld krijg je eigenlijk nooit terug :(
Op de rug van een paard is de hemel op aard!!
http://kimnouky.finding.nl
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 01 apr 2008, 14:19

ik heb t met iemand van bokt gehad, geld overgemaakt etc, nooit meer iest gehoord, mensen bleken geheim tel nr te hebben, toen heb ik gewoon via adres nr van de buurman opgezocht en die egebld met heel evrhaal over dat ik me wou aanmelden als verzorgster voor hun pony's maar tel nr kwijt was, of hij die kon geven, toen heeft hij zijn tel naar de buren gebracht en had ik gelijk vader lief aan de lijn, hele verhaal uitgelegd en binenn 2 dgn had ik mijn spullen (terwijl ik al bijna 3 wkn wachtte), is misschien niet de manier maar heb t toch voor elkaar gekregen.

ik laat me door niemand niet bedondern en bijt als n pittbull vast om te halen wat mijn recht is
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ydel

Bericht door Ydel » di 01 apr 2008, 15:13

zo ben ik rijk geworden mensen.... 8)7 :+
nee natuurlijk niet... (1 april :P )

heb wel een keer iets anders gehad dan ik gekocht had 8)7
maar gemaild (ging ook om dvd's van MCD toevallig nancy) en toen werd het nagestuurd...
dus had het dubbel zelfs :))
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Plaats reactie