kosten

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Esther

Bericht door Esther » di 04 sep 2007, 20:50

@ Charret, fjorden zijn eigenlijk paarden, maar als ze naar stalling moeten zijn het bij mij ook ineens pony's hoor, hihi..

Thuis betaal ik niets aan stalling. We hebben een caravan van mijn oom installing en daarvoor halen we hooi bij hem vandaan. Stro betaald mijn vader, dus dat weet ik eigenlijk niet, gebruik ook niet zoveel aangezien ze zo vaak mogelijk in de wei staan.

Verder koop ik af en toe een doosje summerfit, 10 euro, maar dat is eens in de twee drie maanden.. En een zakje merriebrok per maand, ook iets van 10 euro ofzo..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 05 sep 2007, 06:36

even kijken:
's winters = 185,- paardenstal voor tricolor
160,- ponystal voor uniek
dit is inclusief 1 pak vlas per week en hooi/kuil (maar dat is soms zo'n troep dat we zelf nog kopen... á 25,- per maand per paard)

pavo condition = iets van 8,- per 25 kg
pulpbrok = 9.95 per 25 kg
mais = 8.- per 25 kg

's zomers gaat er iets van 50 of 60 euro af omdat ze dan 24/7 in het land lopen en dus geen vlas/hooi/kuil/mestafvoer gebruiken

hier hebben we 2 buitenbakken/1 binnenbak/5 paddocks (die 's winters redelijk goed blijven!)/24 uur weidegang/wedstrijden op terrein zelf/kantine/springmateriaal voor.........

en dan nog elke 8 weken hoefsmid:
uniek = rondom ijzers = 70.-
trix = voorijzers = iets van 35,- of 40,- heb de rekening nog niet gehad

elke 8 weken ontwormen, kosten hangen af van wleke spuit ik neem natuurlijk

2 x per jaar laat ik ze inenten, hangt er ook vanaf hoeveel er mee doen ivm voorrijkosten

en de paardentandarts komt 1 x per jaar

dat was het wel zo'n beetje :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 05 sep 2007, 07:43

Charret schreef:Ik betaal ook 200 euro voor Alies en dan moet ik zelf mesten. Doe ik dan ook elke dag dik :P
Ik mest wel netjes (gooi niet te veel goed spul weg) maar Rian staat wel dik op het stro :j
Leentje

Bericht door Leentje » wo 05 sep 2007, 09:20

200 euro,all inclusive:krachtvoer, dik laag stro,hooi,weidegang,uitmesten,binnen- en buitenbak.

les:5,- p. half uur.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 05 sep 2007, 09:36

Ik betaal 167,50 per maand. Dit is inclusief hooi/kuil zomers 24/7 weidegang maar mag ook op stal... Je stro komt er los bij dat is wel heel duur geworden maar ik denk dat ik rond de 20 euro stro heb. En dan nog 2 zakken bix en 2 zakken muslie per winter.

Ik denk dat ik rond de 200 euro zit per maand alles bijelkaar opgeteld.
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » wo 05 sep 2007, 10:56

€ 50,00 voor Ukie incl.grote stal, hooi, en stro en onbeperkt weidegang en trailergebruik.
Stro gebruik ik niet dus daar komt 's-winters per week 1 pak vlas bij.
Verzorging doe ik helemaal zelf (onder werktijd O:) )
Eigenaar van Zanne betaald €1,00 per dag.
Lessen per week: privé les 1/2 uur €15,00
privé les samen met Roosje 1/2 tot 1 uur €7,50 tot
€ 12,00
ponyclub les 1 uur €1,80
saskia
Moderator

Bericht door saskia » wo 05 sep 2007, 11:45

200 euro stalgeld, dit is inclusief al het voer enzo, mesten, binnen, buitenzetten.

les is 160 euro per jaar.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Charret

Bericht door Charret » wo 05 sep 2007, 12:25

Esther schreef:@ Charret, fjorden zijn eigenlijk paarden, maar als ze naar stalling moeten zijn het bij mij ook ineens pony's hoor, hihi..
Alies staat in een bijna even grote stal [toevallig staat Jouke in een stal van 5 bij 4] en eet alleen wat brok en hooi minder. Maar dat verschil is geen 50 euro in de maand.
Winnie hier op stal heeft een relatief kleine stal en betaald net zoveel als ik.
Daarom is het wat krom hier.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
druppeltje

Bericht door druppeltje » wo 05 sep 2007, 12:49

Ik betaal 175 € inclusief mesten, voeren, 2 binnenbakken en 1 buitenbak en meedoen met de groepslessen.

Zelf moet ik dan nog wel zorgen dat Roosje op de wei komt en eraf komt. Gelukkig gaat dat nu goed, nu ik een ritme heb gevonden. (Of te wel, 's ochtends voor me werk gaat ze erop, en 's avonds eraf :+ )

Ik betaal 1 keer per week 15 euro voor een privé les 'elders' :+ en privéles samen met Ukie 1/2 tot 1 uur €7,50 tot € 12,00.
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 05 sep 2007, 17:34

Geloof dat ik maar een pensionstal begin :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 05 sep 2007, 17:36

100 euro per maand voor de wei, in de zomer komt daar niets bij, want dan hebben ze genoeg aan het gras.

In de winter komt daar natuurlijk nog kuilgras en brokken bij, ik moet alleen nu nog een boer vinden in de buurt waar ik terecht kan voor kuil, want degene die vorig jaar kwam zal niet naar onze huidige wei gaan komen. Toen betaalde ik 25 euro voor een baal kuilgras, waar ze ongeveer een week of 2-3 mee deden (lees als Exel niet uitbrak en ze zelf al begonnen aan de voorraad 8)7 )
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » wo 05 sep 2007, 18:36

Tanja schreef:Ik betaal per 1 november (is verhoogd! :( ) 100 euro voor alleen weidegang,
daarin begrepen zit hooi,ze wordt 2x per dag gevoerd.
Van de winter kan ze 's nachts in een paddock.
We hebben een kleine rijbak en een longeerbak,toilet en kast.
Het is exclusief krachtvoer en wormenkuur.
Een zak voer kost gemideeld 10 euro ,daar doe ik twee maanden mee,
en een wormenkuur is ook 10 euro per twee maanden.

Ik betaal geloof 120 euro per jaar aan lesgeld,
dan heb ik elke week een uur les ook in de vakantie!
We lessen dan in het bos bij een ruitervereniging ,wel in een buitenbak!
Zo he lau veld, weet wel van prijzen.

Ik betaal zomers 80,- p/m voor weidegang, rijbak, eventueel hooi als je bijgevoerd worden. In de winter € 140,- voor stal, rijbak,kuil en gebruik v/d paddock overdag. Ook worden ze binnen en buiten gezet.
Wodan en ik M1+10
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 05 sep 2007, 18:44

Wij betalen 50euro per maand voor de stal. Uitmesten doen we zelf; ze wordt wel buiten en binnen gezet en gevoerd.
We gebruiken vlas in de stal; kost 6euro per baal en we gebruiken 1baal per 2 weken. Hooi hebben we een hele grote baal; kost 40euro en doen we 3 maanden mee. Dan nog brokken; Pavo Condition Extra voor 8euro per zak waar we een ruime maand mee kunnen doen.
We hebben een buitenbak gratis tot onze beschikking. Bij slecht weer of als die bak nat is kunnen we bij de stal waar Jolita staat terecht in de buitenbak of binnenbakje, maar dat kost ons 3euro per keer.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 05 sep 2007, 18:55

wat een uit een lopende prijzen zeg. Zit ik nog niet eens zo gek hoog, gelukkig
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
ekennel

Bericht door ekennel » do 06 sep 2007, 08:18

Ik betaal € 100.00 per maand boxhuur, daar komt dan het verbruik van vlas en hooi en voer nog bij.

Ik ben gemiddeld € 150,00 per maand per paard kwijt. Nu in de zomermaanden iets minder omdat ze overdag op de wei staan en dan dus minder hooi en vlas verbruiken, straks in de winter weer iets meer.

Er is één binnenbak en 2 buitenbakken. De paarden worden buiten gezet en weer binnen gebracht. Eén keer in de week moeten wij helpen alle paarden binnen te zetten.

Als we meerijden in een groepsles betaal ik voor Jamie (16 jaar) € 5.75 en voor mezelf € 7.25 (boven de 18 jaar). Wij nemen op dit moment geen privélessen.
Mieke

Bericht door Mieke » do 06 sep 2007, 09:36

het verschilt natuurlijk heel erg per regio, hier in het noorden is het over het algemeen veel goedkoper dan in het westen.

Ik betaalde een paar jaar geleden voor Tim iets van 80 euro ofzo? stond hij 24/7 buiten jaar in jaar uit. Voor Penney toen 185 euro, savonds binnen overdag naar buiten. Buitenbak en bos naast de deur, mesten en voeren icl

Daarna een stal waar ik 225 per maand betaalde, was met binnenbak, maar poetsplaats met koud water en geen weidegang, wel super dik op stro trouwens.

En bij bart stond ik gratis O:)
Ctje :)
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 09 sep 2007, 09:38

Jee, inderdaad een groot verschil zeg!
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik nu per maand kwijt ben. Heb ze thuis staan. Ik gebruik ongeveer een half pak hooi en een half pak stro per dag. Plus een beetje krachtvoer en Jackie krijgt nog lucerne. Ik ben in elk geval een stúk minder kwijt dan bij de pensionstal waar ik hiervoor stond. Daar betaalde ik € 204,- per pony! Belachelijk veel. Daarvoor stond ik ergens waar we alles zelf moesten doen, buiten zetten, binnen zetten, voeren, uitmesten. Daar betaalde ik 's zomers € 100,- per pony per maand en 's winters € 150,- per maand. Maar die vrouw stopte met pensionstallign dus ik moest wat anders. Gelukkig vond i direct iets vlakbij waar ze het hele jaar buiten mochten, want bij veel pensionstallen/boeren mag dat niet. Ik betaalde er in het begin iets van € 160,- per pony per maand. Ze werden gevoerd, binnen en buiten gezet en uitgemest. Er was alleen een buitenbak, maar ik zat binnen 2 minuten in het bos, heerlijk. Toen werd er een binnenbak bij gebouwd (het was eigenlijk een dressuurstal, daar stond ik dan met mijn mega-fjord en pony van bijna 30 jaar), en toen schóót het stalgeld omhoog, terwijl ik nooit in die bak reed. Maar ik moest wel betalen voor de accomodatie. Diëgo kreeg nauwelijks voer en Jackie kreeg kuilvoer wat hij niet kon kauwen. Dus ik vond het overdreven veel geld, maar had niks anders. Nu heb ik ze gelukkig bij huis en kan voeren zoals me zelf goed lijkt.
Als ik een pensionpaard op stal zou nemen zou ik denk ik ook wel rond de € 150,- per maand vragen hoor, vind ik niet overdreven veel. Dat zou dan inclusief uitmesten, voeren, binnen en buiten zetten zijn. Je bent ook je tijd ermee kwijt, water, licht, stroom van de omheining, etc. Ik vind € 150,- een redelijke prijs.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Tanja

Bericht door Tanja » zo 09 sep 2007, 12:25

Wodan schreef:
Tanja schreef:Ik betaal per 1 november (is verhoogd! :( ) 100 euro voor alleen weidegang,
daarin begrepen zit hooi,ze wordt 2x per dag gevoerd.
Van de winter kan ze 's nachts in een paddock.
We hebben een kleine rijbak en een longeerbak,toilet en kast.
Het is exclusief krachtvoer en wormenkuur.
Een zak voer kost gemideeld 10 euro ,daar doe ik twee maanden mee,
en een wormenkuur is ook 10 euro per twee maanden.

Ik betaal geloof 120 euro per jaar aan lesgeld,
dan heb ik elke week een uur les ook in de vakantie!
We lessen dan in het bos bij een ruitervereniging ,wel in een buitenbak!
Zo he lau veld, weet wel van prijzen.

Ik betaal zomers 80,- p/m voor weidegang, rijbak, eventueel hooi als je bijgevoerd worden. In de winter € 140,- voor stal, rijbak,kuil en gebruik v/d paddock overdag. Ook worden ze binnen en buiten gezet.

Ja ,ik weet het,maar iets goedkopers is er bijna niet te vinden.
En als het er is dan is het iets goedkopers en zit je verder van de rijmogelijkheden vandaan.
Ik zit wel dichtbij het bos en bij de ruitervereniging en ik heb alles wat ik nodig heb!
Maar bij Koopman betaal je ook al 115 euro voor alleen weidegang,
ik ben ook met Mariska (van Loske) op de Bergerweg geweest,daar betaal je ook 100 euro.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » ma 10 sep 2007, 10:28

Ik betaal voor Belle 190,- per maand. Incl. voer en 1xp.w uitmesten..

Inenten, trailergebruik, ontworming moet je los betalen...
Ik mest zelf ook bijna elke dag uit, als extra...
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 10 sep 2007, 10:50

Ik ben ook niet te vergelijken natuurlijk,

Maar ik betaal voor Toot 30 euro in de maand, en dan heb ik 2 weides en een stal tot beschikking. Daarnaast betaal ik zelf brok en het hooi deel ik met de boer :j.

Maar ik betaal voor Fjordy brok, entingen, hoefsmid.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Plaats reactie