Welke eczeem/vliegendeken gebruiken jullie?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
ekennel

Welke eczeem/vliegendeken gebruiken jullie?

Bericht door ekennel » ma 21 mei 2007, 08:41

Ik heb nu voor Nikita de eczeem/vliegendeken van S&K. Maat 185. Is al een maat groter als ik gewend ben voor haar te kopen maar oké. Nikita is 1.37.

Ik vind dat de deken niet lekker ligt, ik heb het idee dat hij strak is rond haar borst en het halsstuk staat zover open dat de mugjes/vliegen nog vrij spel hebben om in haar manenkam te prikken. Met als resultaat dat haar manen iedere dag compleet ontploft zijn van het schuren. Gelukkig blijft haar staart tot op heden gespaart en schuurt zij niet tot bloedens toe. Maar toch, die deken doen we niet voor niets aan.

Ze heeft de deken alleen aan als zij buiten staat, van 14.00 uur tot ongeveer 17.30. Op stal gaat de deken direct af. Ook omdat ik het gevoel heb dat ie toch niet zo lekker zit.

Ik wil graag weten, welk merk deken jullie gebruiken, of de maten een beetje kloppen, of ze voor de paardjes wel lekker zitten en of ze natuurlijk wel doen waarvoor ze zijn aangeschaft. En dan doel ik met name of het halsstuk.

Ik ben benieuwd. Ik ga nog even op zoek naar een paar foto's zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 21 mei 2007, 08:51

Ik heb de eczeemdeken van pagony (bestel ik bij de meulenkamp) ik heb maat 195 en dat is ook de maat die ik van normale dekens voor hem gebruik. Rosco heeft zijn deken eigenlijk altijd om, alleen met rijden natuurlijk niet.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » ma 21 mei 2007, 10:06

Vuran heeft geen eczeem, maar wel ontzettend veel last van vliegen/dazen. Vorig jaar werd hij er gewoon helemaal gek van. (rondjes rennen tot hij helemaal zweette, stampen, boos zijn) Dus ik heb hem een vliegendeken met hals gekocht van Amigo :) Heel fijn ding :)
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Charret

Bericht door Charret » ma 21 mei 2007, 11:02

Die van Amigo hebben wij ook voor Jouke. Heel fijn, alleen ik moet zeggen dat Jouke hem binnen een dag bij de borst kapot had. Erg jammer.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 21 mei 2007, 13:09

joske_vuran schreef:Vuran heeft geen eczeem, maar wel ontzettend veel last van vliegen/dazen. Vorig jaar werd hij er gewoon helemaal gek van. (rondjes rennen tot hij helemaal zweette, stampen, boos zijn) Dus ik heb hem een vliegendeken met hals gekocht van Amigo :) Heel fijn ding :)
deze heb ik ook. Inderdaad fijn. De mijne is alleen iets te groot dus ik ga op zoek naar een maatje kleiner.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 21 mei 2007, 14:08

Raya heeft de eczeemdeken van www.demeulenkamp.nl deze deken ligt beter als de Pagony bij Raya.
Ook hebben wij daar de hoofdkap van.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 21 mei 2007, 14:21

Vera heeft een boett deken op, heb zolang in bruikleen van Sandrien
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Tanja

Bericht door Tanja » ma 21 mei 2007, 14:33

Tika heeft de eczeemdeken van divoza ,de pagony.
Ben er zeer tevreden over ,heb wel een maatje groter dan haar normale dekenmaat ,
normaal heet ze 175 cm en de eczeemdeken is 185 cm.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
ekennel

Bericht door ekennel » ma 21 mei 2007, 16:43

Alvast bedankt voor al jullie reacties. Ik ga die website van Meulenkamp even goed bekijken.
Erika

Bericht door Erika » di 22 mei 2007, 08:25

Voor een fries gebruik ik pagony en sinds gister met hoofdkap (toch wel nodig bij haar). Ik heb maat 185, tis een kleine fries. Zit goed en ze heeft geen last, op haar hoofd dus wel vandaar sinds gister de hoofdkap. Deken bevalt tot nu toe wel goed!
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 22 mei 2007, 19:55

BOETT!!!
Tot nog toe (in bijna 8 jaar gebruik) de beste die ik gezien heb. Meulenkamp heeft minder prettige gespen en op een minder mooie plek, binnen kant been bijvoorbeeld. Pagony vind ik de stof niets van om over de pasvorm van de buikflap maar te zwijgen.
Ilonk heeft Boett maat 5 en Boett hoofdkap maat 6 (brede kaken :o )
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » wo 23 mei 2007, 07:21

DeeDee schreef:
joske_vuran schreef:Vuran heeft geen eczeem, maar wel ontzettend veel last van vliegen/dazen. Vorig jaar werd hij er gewoon helemaal gek van. (rondjes rennen tot hij helemaal zweette, stampen, boos zijn) Dus ik heb hem een vliegendeken met hals gekocht van Amigo :) Heel fijn ding :)
deze heb ik ook. Inderdaad fijn. De mijne is alleen iets te groot dus ik ga op zoek naar een maatje kleiner.
Die van Vuran is ook iets aan de grote kant (maat 190) maar qua hals moet hij niet kleiner zijn, en die hals laat ik er toch meestal aan.
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Ingele

Bericht door Ingele » wo 23 mei 2007, 08:14

DeeDee schreef:
welke maat heb je dan?
ik heb miss wel interesse mocht ie buddy passen :)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 23 mei 2007, 10:29

185 cm. Ik doe deze pas weg als ik een andere heb gevonden. Ik laat het je wel weten.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ingele

Bericht door Ingele » wo 23 mei 2007, 11:10

DeeDee schreef:185 cm. Ik doe deze pas weg als ik een andere heb gevonden. Ik laat het je wel weten.
Is goed :D
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 24 mei 2007, 13:05

Mijn stalgenootje heeft voor haar eczeem Welsh een HH vliegenhuis ;)
saskia
Moderator

Bericht door saskia » do 24 mei 2007, 17:00

Ik heb een boett deken.

Ik gebruik hem nu 3 jaar en er is 1 sluiting af maar met een knoop is dat geen probleem. Ik moet wel regelmatig de gaten dichtnaaien, maar je krijgt er extra lapjes stof bij :D
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Sophia

Bericht door Sophia » vr 25 mei 2007, 19:34

Ilonka schreef:BOETT!!!
Tot nog toe (in bijna 8 jaar gebruik) de beste die ik gezien heb. Meulenkamp heeft minder prettige gespen en op een minder mooie plek, binnen kant been bijvoorbeeld. Pagony vind ik de stof niets van om over de pasvorm van de buikflap maar te zwijgen.
Ilonk heeft Boett maat 5 en Boett hoofdkap maat 6 (brede kaken :o )
ik ben ook Boett fan
blijft tot nu toe in mijn ervaring de beste kwa pasvorm en duurzaamheid
Saar

Bericht door Saar » za 26 mei 2007, 10:59

Ik was ook Boett-fan, tot ik vorig jaar de sweet-itch-hoody van Rambo heb gekocht.

Echt de beste eczeemdeken naar mijn mening :))

Zit goed, schuurt niet, fijn materiaal en veel scheurvaster dan de boett (bij Saar is er na een jaar nog steeds niks kapot, en dat is uniek)

*klopt af*
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 30 mei 2007, 18:29

Ik vind de Sweet Itch Hoody ook een prachtige deken. Een Merens bij ons op stal heeft hem. Ilonk heeft echter een buikflap nodig en ook dat hij bij de hals niet helemaal dicht is maakt het voor Ilonk niet geschikt. Als ze er minder last van zou hebben zou ik deze deken wel willen proberen. Maar voor mij is het toch de Boett.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Plaats reactie