Welke eczeem/vliegendeken gebruiken jullie?
Welke eczeem/vliegendeken gebruiken jullie?
Ik heb nu voor Nikita de eczeem/vliegendeken van S&K. Maat 185. Is al een maat groter als ik gewend ben voor haar te kopen maar oké. Nikita is 1.37.
Ik vind dat de deken niet lekker ligt, ik heb het idee dat hij strak is rond haar borst en het halsstuk staat zover open dat de mugjes/vliegen nog vrij spel hebben om in haar manenkam te prikken. Met als resultaat dat haar manen iedere dag compleet ontploft zijn van het schuren. Gelukkig blijft haar staart tot op heden gespaart en schuurt zij niet tot bloedens toe. Maar toch, die deken doen we niet voor niets aan.
Ze heeft de deken alleen aan als zij buiten staat, van 14.00 uur tot ongeveer 17.30. Op stal gaat de deken direct af. Ook omdat ik het gevoel heb dat ie toch niet zo lekker zit.
Ik wil graag weten, welk merk deken jullie gebruiken, of de maten een beetje kloppen, of ze voor de paardjes wel lekker zitten en of ze natuurlijk wel doen waarvoor ze zijn aangeschaft. En dan doel ik met name of het halsstuk.
Ik ben benieuwd. Ik ga nog even op zoek naar een paar foto's zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.
Ik vind dat de deken niet lekker ligt, ik heb het idee dat hij strak is rond haar borst en het halsstuk staat zover open dat de mugjes/vliegen nog vrij spel hebben om in haar manenkam te prikken. Met als resultaat dat haar manen iedere dag compleet ontploft zijn van het schuren. Gelukkig blijft haar staart tot op heden gespaart en schuurt zij niet tot bloedens toe. Maar toch, die deken doen we niet voor niets aan.
Ze heeft de deken alleen aan als zij buiten staat, van 14.00 uur tot ongeveer 17.30. Op stal gaat de deken direct af. Ook omdat ik het gevoel heb dat ie toch niet zo lekker zit.
Ik wil graag weten, welk merk deken jullie gebruiken, of de maten een beetje kloppen, of ze voor de paardjes wel lekker zitten en of ze natuurlijk wel doen waarvoor ze zijn aangeschaft. En dan doel ik met name of het halsstuk.
Ik ben benieuwd. Ik ga nog even op zoek naar een paar foto's zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.
Ik heb de eczeemdeken van pagony (bestel ik bij de meulenkamp) ik heb maat 195 en dat is ook de maat die ik van normale dekens voor hem gebruik. Rosco heeft zijn deken eigenlijk altijd om, alleen met rijden natuurlijk niet.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- joske_vuran
- Contacteer:
Vuran heeft geen eczeem, maar wel ontzettend veel last van vliegen/dazen. Vorig jaar werd hij er gewoon helemaal gek van. (rondjes rennen tot hij helemaal zweette, stampen, boos zijn) Dus ik heb hem een vliegendeken met hals gekocht van Amigo
Heel fijn ding 

Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
deze heb ik ook. Inderdaad fijn. De mijne is alleen iets te groot dus ik ga op zoek naar een maatje kleiner.joske_vuran schreef:Vuran heeft geen eczeem, maar wel ontzettend veel last van vliegen/dazen. Vorig jaar werd hij er gewoon helemaal gek van. (rondjes rennen tot hij helemaal zweette, stampen, boos zijn) Dus ik heb hem een vliegendeken met hals gekocht van AmigoHeel fijn ding
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Raya heeft de eczeemdeken van www.demeulenkamp.nl deze deken ligt beter als de Pagony bij Raya.
Ook hebben wij daar de hoofdkap van.
Ook hebben wij daar de hoofdkap van.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Tika heeft de eczeemdeken van divoza ,de pagony.
Ben er zeer tevreden over ,heb wel een maatje groter dan haar normale dekenmaat ,
normaal heet ze 175 cm en de eczeemdeken is 185 cm.
Ben er zeer tevreden over ,heb wel een maatje groter dan haar normale dekenmaat ,
normaal heet ze 175 cm en de eczeemdeken is 185 cm.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
- Ilonka
BOETT!!!
Tot nog toe (in bijna 8 jaar gebruik) de beste die ik gezien heb. Meulenkamp heeft minder prettige gespen en op een minder mooie plek, binnen kant been bijvoorbeeld. Pagony vind ik de stof niets van om over de pasvorm van de buikflap maar te zwijgen.
Ilonk heeft Boett maat 5 en Boett hoofdkap maat 6 (brede kaken
)
Tot nog toe (in bijna 8 jaar gebruik) de beste die ik gezien heb. Meulenkamp heeft minder prettige gespen en op een minder mooie plek, binnen kant been bijvoorbeeld. Pagony vind ik de stof niets van om over de pasvorm van de buikflap maar te zwijgen.
Ilonk heeft Boett maat 5 en Boett hoofdkap maat 6 (brede kaken

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- joske_vuran
- Contacteer:
Die van Vuran is ook iets aan de grote kant (maat 190) maar qua hals moet hij niet kleiner zijn, en die hals laat ik er toch meestal aan.DeeDee schreef:deze heb ik ook. Inderdaad fijn. De mijne is alleen iets te groot dus ik ga op zoek naar een maatje kleiner.joske_vuran schreef:Vuran heeft geen eczeem, maar wel ontzettend veel last van vliegen/dazen. Vorig jaar werd hij er gewoon helemaal gek van. (rondjes rennen tot hij helemaal zweette, stampen, boos zijn) Dus ik heb hem een vliegendeken met hals gekocht van AmigoHeel fijn ding

Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
welke maat heb je dan?DeeDee schreef:deze heb ik ook. Inderdaad fijn. De mijne is alleen iets te groot dus ik ga op zoek naar een maatje kleiner.joske_vuran schreef:Vuran heeft geen eczeem, maar wel ontzettend veel last van vliegen/dazen. Vorig jaar werd hij er gewoon helemaal gek van. (rondjes rennen tot hij helemaal zweette, stampen, boos zijn) Dus ik heb hem een vliegendeken met hals gekocht van AmigoHeel fijn ding
ik heb miss wel interesse mocht ie buddy passen

Ik heb een boett deken.
Ik gebruik hem nu 3 jaar en er is 1 sluiting af maar met een knoop is dat geen probleem. Ik moet wel regelmatig de gaten dichtnaaien, maar je krijgt er extra lapjes stof bij
Ik gebruik hem nu 3 jaar en er is 1 sluiting af maar met een knoop is dat geen probleem. Ik moet wel regelmatig de gaten dichtnaaien, maar je krijgt er extra lapjes stof bij

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

ik ben ook Boett fanIlonka schreef:BOETT!!!
Ilonk heeft Boett maat 5 en Boett hoofdkap maat 6 (brede kaken)
blijft tot nu toe in mijn ervaring de beste kwa pasvorm en duurzaamheid
Ik was ook Boett-fan, tot ik vorig jaar de sweet-itch-hoody van Rambo heb gekocht.
Echt de beste eczeemdeken naar mijn mening
Zit goed, schuurt niet, fijn materiaal en veel scheurvaster dan de boett (bij Saar is er na een jaar nog steeds niks kapot, en dat is uniek)
*klopt af*
Echt de beste eczeemdeken naar mijn mening

Zit goed, schuurt niet, fijn materiaal en veel scheurvaster dan de boett (bij Saar is er na een jaar nog steeds niks kapot, en dat is uniek)
*klopt af*
...You can't know me in the way I do...
Officieel benoemd tot OpperKneus van FW 

- Ilonka
Ik vind de Sweet Itch Hoody ook een prachtige deken. Een Merens bij ons op stal heeft hem. Ilonk heeft echter een buikflap nodig en ook dat hij bij de hals niet helemaal dicht is maakt het voor Ilonk niet geschikt. Als ze er minder last van zou hebben zou ik deze deken wel willen proberen. Maar voor mij is het toch de Boett.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.