Ervaringen met leren bit?
- Margot van Rins
- Moderator
Ervaringen met leren bit?
Wie heeft er ervaring met leren bit rijden?
RINSKE
9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

- Ilonka
Ik heb de nrps waar ik op reed met een leren bit gereden. Persoonlijk vind ik dat het er natuurlijker en prettiger uitziet dan dat het in werkelijkheid is. Het bit zit vast op de tong en de lagen en het paard kan zich er dus nooit aan onttrekken. Daarnaast is het bitje niet rond maar vierkant en als je de teugels dus opneemt krijgt het paard de 'rand' van het bit in zijn tong.
Joey, zo heette hij, liep er prima mee. Nadeel vond ik ook dat je het paard niet makkelijk kan leiden aan dit bit, omdat je deze eventueel uit zijn mond kan trekken, en het verder nergens vast zit. (Je hebt geen hoofdstel meer nodig.)
Joey, zo heette hij, liep er prima mee. Nadeel vond ik ook dat je het paard niet makkelijk kan leiden aan dit bit, omdat je deze eventueel uit zijn mond kan trekken, en het verder nergens vast zit. (Je hebt geen hoofdstel meer nodig.)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik heb ook een fjordje op een leren bitje gereden. Lag lekker in de mond en hij gaf er gewoon keurig op na. Je moet alleen wel opletten dat het bit niet scheurt of uitdroogd, dan gaat het zeer doen.
Bij Tim begin ik er niet aan, die vreet het gewoon op, als je paard dat doet heeft het ook weinig zin
Bij Tim begin ik er niet aan, die vreet het gewoon op, als je paard dat doet heeft het ook weinig zin