Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
maaike vis
Bericht
door maaike vis » ma 19 feb 2007, 03:29
!#niekie#! schreef:ja columbus staat dag en nacht buiten. en de paarden die op stal staan gaan voor het donker of als het net dnker word op stal en smorgens om 6 uur weer in de wei
Maak daar maar 8 uur of ietsje later van
Ze krijgen eerst rustig de tijd om hun voer en voordroogkuil op te eten.
-
lientje
Bericht
door lientje » ma 19 feb 2007, 07:29
Pablo schreef:Maar het staat me gewoon tegen. Vroeger was ik niet anders en dacht ik er gewoon niet over na. Maar nu ik zie wat het met die lompe boer van mij doet dat buiten staan, hij zit veel lekkerder in zijn vel. En dan komen ze 2 uurtjes op de 24 naar buiten, tja, das gewoon veeeeeel te weinig imo.
Dat is jouw mening, mijn pony staat in de winter na een half uur voor het hek als het butweer is (en nee ze krijg dan niet eten ofzo op stal)
Die haat slecht weer dus die doe je er juist geen plezier mee.
IK heb liever een stal waar alles in orde is, en dan de winter maar niet op de wei (behalve voor flash maar die moet ivm zijn luchtwegen)
ik zorg er zelf wel altijd voor dat ze er elke dag uitkomen.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
maartje87
-
Contacteer:
Bericht
door maartje87 » ma 19 feb 2007, 19:05
Ik merk aan Yakay weinig verschil, zomer of winter altijd braaf met rijden. In der winter wel erg heet buiten.
Ook laat ik hem in de winter regelmatig los in de paddock maar dan staat hij na twee rondjes gerend te hebben de hele tijd stil.
Ik ben wel van mening dat hij buiten het wel erg leuk vind.
Om die reden gaat Yakay als het weer mee werkt over 2 weken voor dag en nacht naar buiten. Dit ook omdat hij nu in zijn stal regelmatig vast ligt en dit het genezingsproces ook niet bevorderd.