Boomloos zadel/western/VZH???

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Suus

Boomloos zadel/western/VZH???

Bericht door Suus » za 24 jan 2015, 19:16

Wie heeft er ervaring met boomloos rijden? Ik rijd alleen recreatief, ook langere ritten.
Ik rijd momenteel met een Wintec VZH zadel. Die is aardig aan het scheuren op de zweetbladen. Die kan je voor 60 euro laten reapreren, maar nou kwam ik op marktplaats een leuk boomloos zadel tegen van pet's valley voor 139 euri.
Hoe anders rijdt dat? En is dat idd zo passend en zacht en comfortabel als het verhaal beweert?

Morris wordt 23 dit jaar dus een duur nieuw zadel wordt het sowieso niet.
Een goedkoop leren zadel van ruitersportwinkel.eu lijkt me ook wel wat. Dat is veilig, heeft ie altijd gehad, heb ik toebehoren voor.

Western lijkt me ook fijn zitten, maar dat schijnt toch erg wennen te zijn. Het zit toch anders en lichtrijden lijkt me ook niet lekker. Of is dat nog een goede optie? Dan wordt het wel een kunststof anders vind ik het veel te zwaar! En past dat wel in mijn zadelkast bedenk ik nu.

Kortom, wie heeft er tips of goede ideeën?? :list:
Morris, mijn superfjord!
Pablo
Contacteer:

Re: Boomloos zadel/western/VZH???

Bericht door Pablo » za 24 jan 2015, 20:36

Ik heb Pablo een tijd lang boomloos gereden. Het best beviel me mijn freeform zadel. Erg fijn omdat het meer zadel is als bijv een barefoot.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 25 jan 2015, 08:54

Voor 139 een boomloos zadel kan niks zijn. Als je nagaat dat de betere merken rond de 6/7/800-1000 euro komen. (Barefoot freeform starrtrek)Vergeet niet dat je er ook een speciale pad a 100,- bij nodig bent. En ws een bredere pommel.
in dit geval zou ik denk ik opzoek gaan voor een 2e jands wintec. Heb je wel voor een 200,- en je weet dat het hlgoed ligt.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 25 jan 2015, 09:02

Ik heb een Barefoot zadel. Met een goede pad, eindelijk iets wat goed ligt.

Maar gewoon nieuw gekocht, de set was 7/800 euro geloof ik. Ik heb nog een wintec 2000, 17,5'' te koop :). Kost minder als een nieuw boomloos zadel. De goedkopere komen ook echt niet op mijn paard.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » zo 25 jan 2015, 09:13

Ik heb een tweedehands barefoot gehad, was prima maar vond het voor lange ritten
niet fijn rijden.

Western zou ik zo gauw niet doen, voor weinig geld koop je dan echt alleen troep.

Een tweedehands wintec of vzh van leder zou dan mijn voorkeur hebben.
Er is zat te koop voor een leuke prijs. Ik heb het met Moby ook die ze rug wordt hol en,
het is lastig iets passends te vinden. Ik rij minder dan jullie dus heb een barebackpad genomen.
Maar wij doen alleen rustige buiten, hobbel ritjes zo af en toe.
Esther

Bericht door Esther » zo 25 jan 2015, 09:59

Ik heb naast mijn boomzadel ook een barefoot, een oudere zonder VPS.
Vind hem erg lekker zitten, maar als Tea drachtig is en dus buikig schuift hij naar voren.

Je woont niet echt in de buurt bij mij toch, anders mocht je hem wel eens proberen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
sunhild

Bericht door sunhild » zo 25 jan 2015, 16:57

Wil niet anders meer dan boomloos of semi-boomloos.

Ben dan ook in het bezit van een barefoot Cheyenne en een hidalgo Milwaukee.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 25 jan 2015, 17:28

Ik heb ook de Barefoot Cheyenne. Vind hem niet mooi, maar rijdt heerlijk. Ik meen dat hij nieuw toen 450 was ofzo, maar wat Tamara zegt, je bent voor de pad ook al 100 euro kwijt. Het rijdt wel anders, je hebt geen steun bij je knieën met dit zadel, omdat ik veel zonder zadel reed vind ik dat niet vreemd. Ik vind het een heerlijk zadel
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Jilly

Bericht door Jilly » zo 25 jan 2015, 19:27

Ik heb jaren met de Barefoot Cheyenne gereden. Is even wennen, maar m.n. voor buitenritten vond ik het heerlijk!
Heb er tientallen fjorden probleemloos mee gereden. Voor Hay was het echter niks, hij kreeg er witte plekken van op de beugelophanging (ondanks goede pad er onder)
Het heeft hier nog jaren in de garage gehangen, maar toen het voor Gidar ook niet bleek te passen (die was te rond) toch maar verkocht.

Western heb ik een paar keer gebruikt van een stalgenoot. Vond ik best prettig, ook lichtrijden was geen probleem. Maar voor een goed westernzadel ben je ook al flink wat geld kwijt.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Suus

Bericht door Suus » zo 01 feb 2015, 19:06

Bedankt voor de reacties. Een boomloos zadel gaat het niet worden, is niet zo handig aangezien ik voor een VZH alles in huis heb, dekjes/singels en ik weet dat dat goed en lekker zit. Dus ga eens bij die winkel in Cuijk kijken, er staan leuke zadels op voor weinig.

Een goedkoop zadel is voor mij niet per definitie slecht. Dat zie ik ook bij kleding e.d. Mijn Terstal t-shirts van 10 jaar oud zijn nog perfect in model en duurdere kleding kun je na een jaar weg doen.

Ik heb er ook al een leuk western hoofdstel bij gezien, ga ik die ook maar meteen vervangen. :D
Morris, mijn superfjord!
Lisa

Bericht door Lisa » za 28 feb 2015, 19:37

Ik heb een barefoot cherokee gehad.
Met vps. Zat echt heel erg lekker, maar de ligging niet altijd goed....
2 paarden kag hij niet, 1 paard heerlijk mee gereden.

Ik heb nu ook een wintec. Met die nieuwe cair lekker meegroei zadel.
De toekomst wordt zoals het er nog steeds uitziet een westernzadel.

Succes met het beslissen
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 28 feb 2015, 19:44

Ik heb een VZH zadel te koop voor een prikkie, een Thorowgood Maxam. Zit prima maar ligt niet meer mooi op Viola.

Met Beer heb ik ook boomloos gereden alleen die kreeg net als Hay, witte plekken, ook de hafpads die ik eronder had kreeg Beer witte plekken van, allemaal net niks voor hem dus. Ik vond het zelf wel lekker rijden!

Doe maar PB als je iets over het zadel wilt weten, staat op verkoopplein hier. :)
Suus

Bericht door Suus » zo 01 mar 2015, 18:45

Ik heb inmiddels een VZH gekocht, mooi en fijn zadel. Heb er nu 3 keer mee gereden, maar ni is Morris kreupel.... |(
Morris, mijn superfjord!
Plaats reactie