Bericht
door Jowien » do 06 feb 2014, 13:30
Jassen moet je echt passen is mijn ervaring, de modellen verschillen toch wel en de een zit net wel lekker en de andere niet. Maar (voor mij) in ieder geval wind- en waterdicht, met capuchon, en niet te lang, en lekker warm om mn nek (niet te wijd). Duur gaat meestal wel langer mee, maar met goedkoop kun je dus eerder weer een nieuwe uitzoeken.
Broeken: heb je vast een favoriet merk van. Ik heb een waterdichte, een soort softshell-achtig spul. Zit heerlijk, is wat warmer en inderdaad wordt je dan niet nat als het regent. (Wel loopt het dan alsnog je schoenen of chaps in soms.)
Schoenen: ik heb Ariat, zitten heerlijk ook voor wandelen (ik loop ook lange stukken, vooral op de terugweg met uitstappen s winters). Wat vooral uitmaakt voor warme voeten bij lange ritten, is dat je schoen/ voet 'uit de wind' is. Toen ik in de winter (2012, koud!) voor endurance klasse 3 trainde, had ik vaak koude voeten. Tot ik aan mijn stijgbeugel een soort zakje van bubbeltjesplastic en tape had gemaakt, waar het voorste deel van mijn voet/ schoen in ging zeg maar, toen was dat helemaal over. Was even prutsen, maar heerlijk warme voeten, gewoon omdat dat plastic de wind tegen houdt. Ik heb nu stijgbeugels met korfje, daarbij is het nog makkelijker er een windbrekertje op te flansen.
Er zijn ook allerlei hand- en voetwarmertjes in de winkels. Heb ik nog nooit geprobeerd, maar op zich kosten ze niet veel, is misschien wel het proberen waard (en laat dan hier ook even weten of het werkt!).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.