parelli: boek of dvd?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Ivonne

parelli: boek of dvd?

Bericht door Ivonne » zo 20 okt 2013, 18:52

Ik vind Parelli toch wel erg interessant. Ik moet een verlanglijstje maken voor sinterklaas. Nu zag ik het boek Naturel horsemanship van P.Parelli bij bol.com. Wie kent dit boek? Kun je hier wat uit leren of raden jullie een dvd aan? En zoja, welke dvd?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Lisa

Re: parelli: boek of dvd?

Bericht door Lisa » zo 20 okt 2013, 19:02

Ik het boek ook. Ik vind het zeer leerzaam en geen spijt van gehad. Daarnaast heb ik level 1 maar die is wel duur.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Bailey

Bericht door Bailey » zo 20 okt 2013, 21:26

Ooh, verlanglijstjes, lastig!

Boek is denk ik heel leuk, maar niet noodzakelijk als je je in Parelli wil verdiepen geloof ik.
Ik heb zelf het boek niet, maar wel oneindig veel DVD's gezien en online lid.
Als je echt lekker zelf actief aan de slag wilt is een L1/2 pakket of online lidmaatschap denk ik gewoon veel praktischer en handiger.
Online lid ben je voor een kleine 10 euro per maand, dan kun je L1 en superveel andere video's bekijken. Daar kom je dan echt een heel eind mee.

Maar goed, dat is wat minder praktisch op een sintlijstje. Je zou ook kunnen denken aan een stick, string, leadrope of touwhalster, of bal, misschien?
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 21 okt 2013, 08:07

Ik zal mijn zus eens vragen maar die heeft vooral veel DVDs dacht ik. Boe is interessant, maar iets visueel voor je zien werkt voor mij persoonlijk beter.

Ik heb een leadrope maar volgens Wendy moest ik nog een andere. En ik moet nog een stick hebben. Leuk joh, sinds ik vorige week zondag bij mijn zus was en het weer gezien heb hoe leuk het werkt ben ik ook weer enthousiast.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Antheman

Bericht door Antheman » ma 21 okt 2013, 18:57

Het boek is wel aardig. Maar veel te vaag om ermee aan de slag te gaan.
Dan kun je beter een L pakket proberen te bemachtigen.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 26 okt 2013, 09:09

Geen parelli voor mij: Linda P. zelve... Voor wie graag een kopschuw paard wil...
http://www.youtube.com/watch?v=xIjDkqkNXFw Paard is blind aan één oog en begrijpt hier gewoon geen snars van...

Het probleem dat ik met parelli heb is dat je je paard opzet om te mislukken en dan corrigeert als het fout gaat. Het kan anders! Je kan je training in kleine, haalbare stappen opdelen en dan belonen voor elk succes. Veel leuker voor jullie allebei! Als je dan toch op een "natuurlijke" manier wil werken, waarom verdiep je je dan niet in positieve bekrachtiging, clickertraining etc?
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Plaats reactie