welk zadel raden jullie aan?
Re: welk zadel raden jullie aan?
Je zou ook kunnen kijken voor een wow zadel, daar kun je kleinere kussens onder zetten...
Met zo een rug is het idd lastiger om daar een goed zadel voor te vinden,,woe kun je wel helemaal aanpassen.. Tweedehands zijn ze redelijk te vinden!
Met zo een rug is het idd lastiger om daar een goed zadel voor te vinden,,woe kun je wel helemaal aanpassen.. Tweedehands zijn ze redelijk te vinden!
Niet voor 500 euro ingele..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Jetteketet
Boomloze versies is geen optie,niet voor de rug van mn fjord en niet voor mijn eigen rug.
Zat net de foto's van Tunar te bekijken(die heb ik van iemand gekregen,weet even niet meer van wie) maar Jet heeft het niet van een vreemde die holle rug!

Jetje loopt bij ons recreatief dat wil zeggen ritjes met mn dochter van 10 en soms een bosrit met mij.Wij rijden geen wedstrijden,al zou ik het nog zo leuk vinden hoor.
Jet is nog SUPER fit en héél STERK!!!Zelfs te sterk (en eigenwijs) om mn dochter er alleen mee te laten rijden.
Wij zijn zuinig op Jet maar rust is ook roest dus beweging moet zijn ook onder het zadel.
Zat net de foto's van Tunar te bekijken(die heb ik van iemand gekregen,weet even niet meer van wie) maar Jet heeft het niet van een vreemde die holle rug!

Jetje loopt bij ons recreatief dat wil zeggen ritjes met mn dochter van 10 en soms een bosrit met mij.Wij rijden geen wedstrijden,al zou ik het nog zo leuk vinden hoor.
Jet is nog SUPER fit en héél STERK!!!Zelfs te sterk (en eigenwijs) om mn dochter er alleen mee te laten rijden.
Wij zijn zuinig op Jet maar rust is ook roest dus beweging moet zijn ook onder het zadel.
Ja dat klopt, had het budget even gemist...Tamara schreef:Niet voor 500 euro ingele..
Ik kan verder ook geen tips geven, zo een rug is erg lastig..maar persoonlijk zou ik wellicht langer sparen voor een zadel wat wel goed is... Maargoed dat is persoonlijk natuurlijk!
- kristelhans
Ik heb mij Massimo voor 500 euro gekocht. Massimo Trail zadels hebben extra korte maar ook extra brede kussens, wellicht zij die pasbaar te maken?
- Jetteketet
Ik ben zelf nu ook aan het overwegen om door te sparen voor hét zadel,maarja welk zadel zal dat zijn he?
Massimo vind ik ook hele mooie zadels ik zal me daar ook eens in gaan verdiepen.
Vandaag heeft ze weer braaf haar oefeningen gedaan aan longe en aan de hand rechtricht oefeningen.
Dan ziet haar rug trouwens heel anders uit zoals ik al zei.
Bij deze een foto,ik wil nml niet dat er gedacht word dat we hier met een oud doorgezakt beestje aan het zeulen zijn want dat is écht niet zo!!!
Deze foto is van een uurtje geleden ongeveer.
Ik hoop dat haar verschnibbelde kapsel ook snel gaat groeien haha maar de jeuk is drastisch aan het afnemen

Massimo vind ik ook hele mooie zadels ik zal me daar ook eens in gaan verdiepen.
Vandaag heeft ze weer braaf haar oefeningen gedaan aan longe en aan de hand rechtricht oefeningen.
Dan ziet haar rug trouwens heel anders uit zoals ik al zei.
Bij deze een foto,ik wil nml niet dat er gedacht word dat we hier met een oud doorgezakt beestje aan het zeulen zijn want dat is écht niet zo!!!
Deze foto is van een uurtje geleden ongeveer.
Ik hoop dat haar verschnibbelde kapsel ook snel gaat groeien haha maar de jeuk is drastisch aan het afnemen

Denk niet dat iemand denkt dat je met een oud beestje aan het zeulen bent hoor. Fjorden zijn zo taai!!
Ik zie op deze foto ook niet meteen een mega doorgezakte rug.
Ik zie op deze foto ook niet meteen een mega doorgezakte rug.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nou idd, eigenlijk vind ik haar rug op de laatste foto wel weer meevallen 

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- Jetteketet
He gelukkig, ik dacht al dat ik straks als boeman hier neergezet word met een zielig diertje.
En dat terwijl wij zo gek met onze Jet zijn.
Die eerste foto op stal was echt zo'n foto van GAAAAAAAAAAAAAAPPPPP
hahaha ik had niet genoeg ruimte om fatsoenlijk een foto te maken en Jet staat vrijwel altijd duf op de foto (net als ik
haha), dwz ogen dicht,oren horizontaal(echte ezelblik),dr rug helemaal los en lekker dikke buik opblazen.
Niet erg flatieus dus hahaha
Maar ze kan het wel hoor,alleen moet je haar dan even wakker schudden dan komt er best een leuk sportief dier tevoorschijn
hahaha.

En dat terwijl wij zo gek met onze Jet zijn.

Die eerste foto op stal was echt zo'n foto van GAAAAAAAAAAAAAAPPPPP

Niet erg flatieus dus hahaha
Maar ze kan het wel hoor,alleen moet je haar dan even wakker schudden dan komt er best een leuk sportief dier tevoorschijn

- Jetteketet
Even een schopje en update
Over 2 weken komt de zadelmaakster zadels passen/meten en hopelijk kunnen we dan deze keer wél slagen voor een goed zadel!
Iemand bekend met deze?
http://www.sa-zadelmakerij.nl/Contact.html
Over 2 weken komt de zadelmaakster zadels passen/meten en hopelijk kunnen we dan deze keer wél slagen voor een goed zadel!
Iemand bekend met deze?
-
Ja, ik!!! Petra is pas bij mij ook geweest. Ik vond het een erg prettig persoon! Ze heeft me duidelijk uitgelegd waar op te letten enz. Ze kwam rond half 11 hier, is ruim 2 uur met Fello bezig geweest, met kijken, voelen/opmeten/zadels erop passen/ik even proef rijden/ander zadel enz. Ook bij Evita is ze een hele poos bezig geweest, maar daar kon ik niet op gaan zitten, omdat ze zo ver nog niet is.Jetteketet schreef:Even een schopje en update
Iemand bekend met deze?
Tijdens het proefrijden gaf ze me nog een paar aanwijzingen waarmee ik verder kan en ik wil ook eens les bij haar gaan halen.
Ze heeft me een goede service gegeven. Ik ben er zeer tevreden mee.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Jetteketet
Wat fijn om te horen joh!
Dat schept echt moed gezien het feit ik zo vaak teleur gesteld ben geweest met zadelmakers/passers.
De 16e komt ze naar ons toe,ik verheug me echt erop!!!

Dat schept echt moed gezien het feit ik zo vaak teleur gesteld ben geweest met zadelmakers/passers.

-
Doe ze maar de groetjes van mij...Jetteketet schreef:Wat fijn om te horen joh!
Ja, hier ook!Jetteketet schreef:Even een schopje en update
Iemand bekend met deze?

- Jetteketet
Ik hoop ook dat ik net zo tevreden zal zijn als jullie!
Ik moet zeggen dat de manier van terug mailen mij al heel erg aanstaat
,ze is snel (dezelfde dag nog) met terug antwoorden en heel gewoon in de mail,geen kouwe kak maar juist heel meegaand.
Ik kon me zo vinden in het het verhaal over haar haflinger die singelnijd en zadeldwang heeft/had,dat was toen ook zo'n enorme zoektocht geweest naar een goed passend zadel,en het is haar gelukt!Dus dat inlevingsvermogen heeft ze duidelijk naar een paard,dát zoek ik in een zadelmaker!
Kreeg vandaag nog een mail terug van een ruiterzaak en die adviseerde me een Wintec Isabelle Werth.......................DUHH dat past dus echt niet,heb het al probeerd is te lang en te smal met witte boom!Wat een advies denk ik dan.Was heus goed bedoelt maar dat is niet de "kundigheid" waar ik op zit te wachten.
En als je steeds zulke "adviezen" krijgt aangesmeerd is het logisch dat men er geen hol mee opschiet.Nu begrijpen jullie misschien mijn frustratie op dat gebied?
Ook die zadelmaakster waarvan ik jullie de antwoorden liet lezen heeft tot op heden geen enkele reaktie meer gegeven want tja ik rij nu eenmaal geen dure KWPNer he!(sorry maar zo is het wel hiero!!)
Maar genoeg gesnotter
,ik hoop zoooo dat Petra ons kan helpen,dat ze maar lekker eerlijk en rechtstreeks is daar hebben we uiteindelijk het meeste aan.
Ben blij dat ik deze beslissing heb genomen,en al helemaal als ik lees hoe blij andere mensen ermee zijn geweest.
Schept weer goede moed!!!

Ik moet zeggen dat de manier van terug mailen mij al heel erg aanstaat

Ik kon me zo vinden in het het verhaal over haar haflinger die singelnijd en zadeldwang heeft/had,dat was toen ook zo'n enorme zoektocht geweest naar een goed passend zadel,en het is haar gelukt!Dus dat inlevingsvermogen heeft ze duidelijk naar een paard,dát zoek ik in een zadelmaker!

Kreeg vandaag nog een mail terug van een ruiterzaak en die adviseerde me een Wintec Isabelle Werth.......................DUHH dat past dus echt niet,heb het al probeerd is te lang en te smal met witte boom!Wat een advies denk ik dan.Was heus goed bedoelt maar dat is niet de "kundigheid" waar ik op zit te wachten.

En als je steeds zulke "adviezen" krijgt aangesmeerd is het logisch dat men er geen hol mee opschiet.Nu begrijpen jullie misschien mijn frustratie op dat gebied?
Ook die zadelmaakster waarvan ik jullie de antwoorden liet lezen heeft tot op heden geen enkele reaktie meer gegeven want tja ik rij nu eenmaal geen dure KWPNer he!(sorry maar zo is het wel hiero!!)
Maar genoeg gesnotter

Ben blij dat ik deze beslissing heb genomen,en al helemaal als ik lees hoe blij andere mensen ermee zijn geweest.
Schept weer goede moed!!!

- Jetteketet
Hoi allemaal
Nou,Petra is geweest!Een hele middag is ze met ons bezig geweest en heeeel veel uitleg gehad en diverse zadels gepast.
We zijn idd uitgekomen op een Thorowgood T4 cob dressuur 17inch.Deze word nieuw besteld en dan nog eens extra goed opgevuld om passend te maken,scheelt niet veel maar ietsje mocht aangepast worden.
Ik ben echt super tevreden,wat een lief mens is die Petra.Heel geduldig en kundig!!!Eindelijk iemand gevonden die mij een keertje écht goed dingen kon uitleggen én laten zien en voelen.
Over een paar weekjes kunnen we lekker weer gaan rijden met ons nieuwe zadeltje.
Dit was eindelijk eens een geslaagde aktie.

Nou,Petra is geweest!Een hele middag is ze met ons bezig geweest en heeeel veel uitleg gehad en diverse zadels gepast.

We zijn idd uitgekomen op een Thorowgood T4 cob dressuur 17inch.Deze word nieuw besteld en dan nog eens extra goed opgevuld om passend te maken,scheelt niet veel maar ietsje mocht aangepast worden.
Ik ben echt super tevreden,wat een lief mens is die Petra.Heel geduldig en kundig!!!Eindelijk iemand gevonden die mij een keertje écht goed dingen kon uitleggen én laten zien en voelen.

Over een paar weekjes kunnen we lekker weer gaan rijden met ons nieuwe zadeltje.

Dit was eindelijk eens een geslaagde aktie.

-
Fijn he? Wij hebben precies hetzelfde zadel voor die van ons!
- Jetteketet
Ja die zitten zalig!
Ze had ook de T8 meegenomen en die zat niet zó lekker voor mij als de T4.
Ben zo blij dat ik Petra heb laten komen,was voor haar toch bijna 2 uur auto rijden!!!En ze komt nog 2x terug.Dus petje af dat ze zo ver wil rijden.
Ik wil ook graag een weekendje daar heen met mn pony om zitlessen/houding te oefenen,lijkt me ook zo leerzaam.Samen met mn dochter dan steken we er allebij wat van op hihi.
Allemaal leuke vooruitzichten,heb toch een jaar niks met mn horsie kunnen doen maar de rust heeft haar beduidend goed gedaan.
Ze had ook de T8 meegenomen en die zat niet zó lekker voor mij als de T4.
Ben zo blij dat ik Petra heb laten komen,was voor haar toch bijna 2 uur auto rijden!!!En ze komt nog 2x terug.Dus petje af dat ze zo ver wil rijden.
Ik wil ook graag een weekendje daar heen met mn pony om zitlessen/houding te oefenen,lijkt me ook zo leerzaam.Samen met mn dochter dan steken we er allebij wat van op hihi.
Allemaal leuke vooruitzichten,heb toch een jaar niks met mn horsie kunnen doen maar de rust heeft haar beduidend goed gedaan.
Zij is afgelopen dinsdag ook bij mij geweest. Beviel ook heel goed! Ik kwam uit op de T8.
Ze vertelde nog dat ze bij jou was geweest en dat het gelukt was.
Ze vertelde nog dat ze bij jou was geweest en dat het gelukt was.

- Jetteketet
Wat fijn voor je dat je ook geslaagd bent!
Fijne zadels die Thorowgoods he?Welke heb jij de dressuur of de vzh?
Leuk mens is Petra,en zo geduldig met alles.Heerlijk,eindelijk iemand gevonden die zich de tijd neemt om vooral veel uit te leggen en toont gewoon erg veel interesse in je paard.Dat was nou precies wat ik zocht.
We willen ook graag een keer bij hun op vakantie met de paardjes,dan kan ik meteen wat zit en houdingslesjes volgen hihi
Vandaag komt een masseur voor mn fjord,eens zien wat dit gaat worden heb ik nog nooit aan mn pony gehad dus ben reuze benieuwd.Het zal zowiezo wel gewoon lekker zijn voor mn fjord.

Fijne zadels die Thorowgoods he?Welke heb jij de dressuur of de vzh?
Leuk mens is Petra,en zo geduldig met alles.Heerlijk,eindelijk iemand gevonden die zich de tijd neemt om vooral veel uit te leggen en toont gewoon erg veel interesse in je paard.Dat was nou precies wat ik zocht.
We willen ook graag een keer bij hun op vakantie met de paardjes,dan kan ik meteen wat zit en houdingslesjes volgen hihi
Vandaag komt een masseur voor mn fjord,eens zien wat dit gaat worden heb ik nog nooit aan mn pony gehad dus ben reuze benieuwd.Het zal zowiezo wel gewoon lekker zijn voor mn fjord.