paardenpoep op straat
- Nientjepientje
paardenpoep op straat
Ik loop regelmatig met Gijs eventjes door het dorp heen, en ja..Gijs moet wel eens even poepen. Vaak als hij op het fietspad of de stoep of andere onhandige plek poept dan schuif ik het eventjes aan de kant of als het mogelijk is dan ruim ik het even op. Als hij z'n behoefte op de autoweg doet dan laat ik het eerlijk gezegt wel liggen. Vaak omdat ik dan geen kant op kan met verkeer om je heen en met een paard aan de hand.
Bij ons in het dorp lopen aardig wat paarden en laten het ook vaak liggen. En eerlijk gezegt heb ik er verder nog niet zo over nagedacht wat de regels erover zijn.
Vandaag poepte Gijs ook midden op de dijk bij ons in het dorp, waar geen voetgangers lopen, weinig fietser dus voornamelijjk auto's rijden. Dus ik liet het liggen, ik kon het ook nergens heen schuiven. En ja, kreeg een vrouw achter me aan dat ze het onbeschoft van me vond, ik legde haar uit dat ik snel weer terug kwam en het op kon ruimen, daar had ze toen vrede mee.
Toen ik terug liep was het al bijna weggereden door de auto's, en hoefde ik het al niet meer op te ruimen.
Aan ene kant hoor ik bijvoorbeeld van mensen dat ze het laten liggen, want gaat beetje moeilijk als je erop zit en paarden horen bij verkeer. Aan andere kant hoor ik dat je het wel moet opruimen waar dan ook, want je laat ook geen hondenpoep liggen.
Ik begrijp heel goed dat mensen er last van hebben, dus probeer Gijs zo veel mogelijk om niet op onhandige plekken te poepen of op te ruimen. Aan andere kant, tsjaa is een dorp met veel paarden en soms is het echt onmogelijk bij ons om het meteen op te ruimen. Ik heb nog de handigheid dat ik met Gijs wandel. Maar als je rijdend of met de kar bent, kan het wel eens lastiger gaan.
En laatst liet de politie bij ons de poep van hun paarden ook liggen...
Ik kan moeilijk vinden wat de regels hierover zijn, en hoe lossen jullie dit op?
Bij ons in het dorp lopen aardig wat paarden en laten het ook vaak liggen. En eerlijk gezegt heb ik er verder nog niet zo over nagedacht wat de regels erover zijn.
Vandaag poepte Gijs ook midden op de dijk bij ons in het dorp, waar geen voetgangers lopen, weinig fietser dus voornamelijjk auto's rijden. Dus ik liet het liggen, ik kon het ook nergens heen schuiven. En ja, kreeg een vrouw achter me aan dat ze het onbeschoft van me vond, ik legde haar uit dat ik snel weer terug kwam en het op kon ruimen, daar had ze toen vrede mee.
Toen ik terug liep was het al bijna weggereden door de auto's, en hoefde ik het al niet meer op te ruimen.
Aan ene kant hoor ik bijvoorbeeld van mensen dat ze het laten liggen, want gaat beetje moeilijk als je erop zit en paarden horen bij verkeer. Aan andere kant hoor ik dat je het wel moet opruimen waar dan ook, want je laat ook geen hondenpoep liggen.
Ik begrijp heel goed dat mensen er last van hebben, dus probeer Gijs zo veel mogelijk om niet op onhandige plekken te poepen of op te ruimen. Aan andere kant, tsjaa is een dorp met veel paarden en soms is het echt onmogelijk bij ons om het meteen op te ruimen. Ik heb nog de handigheid dat ik met Gijs wandel. Maar als je rijdend of met de kar bent, kan het wel eens lastiger gaan.
En laatst liet de politie bij ons de poep van hun paarden ook liggen...
Ik kan moeilijk vinden wat de regels hierover zijn, en hoe lossen jullie dit op?
Re: paardenpoep op straat
Er zijn gemeentes waar je het moet opruimen anders krijg je een boete als dat zo is zou ik het opruimen anders anders laten liggen anders ben je straks de enige die het doet.
Paardenpoep is vaak na een goede regenbui al weg.
Paardenpoep is vaak na een goede regenbui al weg.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Olaf poept bijna nooit onder het zadel, dus dat is mijn geluk!
Als ik het toch merk ga ik snel de berm in. In de berm laat ik het liggen, daar ligt toch ook vaak genoeg hondenpoep en andere rotzooi.
Soms heb je gewoon geen mogelijkheid om het op te ruimen, jammer dan.
Als ik het toch merk ga ik snel de berm in. In de berm laat ik het liggen, daar ligt toch ook vaak genoeg hondenpoep en andere rotzooi.
Soms heb je gewoon geen mogelijkheid om het op te ruimen, jammer dan.
Unique poept minuimaal 3 keer als ze voor de kar staan, ik ruim het nooit op. Het is zo weg en plat gereden. Ik heb wel eens gehad dat er snel iemand met een schep aan kwam en het bij zijn rozen legde "het geld ligt op straat"riep hij ons na . In deze omgeving volgens mij ook niet verplicht ...
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Haha wat leuk.
Eigenlijk is heel simpel, met een paard mag je niet op een voetpad/fietspad komen.
Maar ik stuur paard snel de berm in zodra ik merk dat die moet poepen.
Eigenlijk is heel simpel, met een paard mag je niet op een voetpad/fietspad komen.
Maar ik stuur paard snel de berm in zodra ik merk dat die moet poepen.
- nancy imka
Haha wat een leuke reactie!Aurora schreef:Unique poept minuimaal 3 keer als ze voor de kar staan, ik ruim het nooit op. Het is zo weg en plat gereden. Ik heb wel eens gehad dat er snel iemand met een schep aan kwam en het bij zijn rozen legde "het geld ligt op straat"riep hij ons na . In deze omgeving volgens mij ook niet verplicht ...
Imka poept ook op de meest onlogische momenten. En altijd als er iemand staat te kijken. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het vervelend is als er overal paardenstrond ligt. Maar ik kan ook niet afstappen om het op te ruimen. Eenmaal eraf kom ik er met mn reuma nooit meer op. Ik laat het dan ook gewoon liggen. Een keer heb ik ruzie gehad Imka was wat nerveus komen er allemaal van die kinderen achter me aan rennen... Dus had al gevraagt of ze daarmee wilde stoppen maar gingen gewoon door ja toen kwam de stresspoep beetje dun ook

Emy poept gelukkig niet buiten. Tot vorige week toen had ze ook nogal stress en jawel precies in het dorp maar goed niet voor huizen ofzo...
Als ik kan schop ik het wel de kant in, en als ik het aanvoel komen zet ik ze stil in de berm maar ja het is geen robot waar ik tegen zeggen kan stop met poepen en hou het op! En hoe moet ik het meenemen onderweg dan

Persoonlijk vind ik dat andere mensen geen last hoeven te hebben van jou dier.
Dat geldt voor mijn hond die op straat poept[ wat onze honden niet doen, want die lopen alleen op ons eigen terein] dus opruimen.
En dat geldt ook voor mijn paard, ik loop altijd met paard in de berm dus als hij daar poept heeft niemand er last van, poept ie per ongeluk toch op het fietspad dan schop ik het de berm in.
Dat geldt voor mijn hond die op straat poept[ wat onze honden niet doen, want die lopen alleen op ons eigen terein] dus opruimen.
En dat geldt ook voor mijn paard, ik loop altijd met paard in de berm dus als hij daar poept heeft niemand er last van, poept ie per ongeluk toch op het fietspad dan schop ik het de berm in.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
ik ruim het in het dorp op, heb een tasje achter op mijn zadel
Dirk weet het al, blijft ook keurig staan.
Ik heb dezelfde ervaring als jou, andere paardeneigenaren laten het vaak liggen.
Inmiddels weten veel mensen dat ik het opruim en zeggen ook vriendelijk gedag.
Buiten het dorp, dus buiten de bebouwde kom laat ik het liggen, het is zo weggereden en vind het ook gevaarlijker om het op te ruimen.
In sommige gemeentes is het verplicht het op te ruimen maar welke is onduidelijk.

Ik heb dezelfde ervaring als jou, andere paardeneigenaren laten het vaak liggen.
Inmiddels weten veel mensen dat ik het opruim en zeggen ook vriendelijk gedag.
Buiten het dorp, dus buiten de bebouwde kom laat ik het liggen, het is zo weggereden en vind het ook gevaarlijker om het op te ruimen.
In sommige gemeentes is het verplicht het op te ruimen maar welke is onduidelijk.
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
-
Het ligt er inderdaad aan waar er gepoept wordt.. Soms ontkom je er niet aan om ergens een
fietspad te pakken omdat de rijweg levensgevaarlijk is!! (Rotterdam, Barendrecht e.o.) Op de
stoep beland het bij mij echt niet, want daar rij ik niet.. Vorige keer waren we met de huifkar
een groep mensen aan het rondrijden, die stapten toen uit bij een kerkje om die te gaan bekijken
en wat denk je? Een hoop stront precies op de oprit naar de kerk!! Maar onder de huifkar hangt
altijd een schep zodat we het in de berm kunnen scheppen..
Volgens mij was het ergens in onze regio al verplicht om met een poepzak te rijden, maar dat vind
ik echt wel ver gaan.. Volgens mij hebben die paarden die in Dordrecht de rondritten doen, wel zo'n
zak omhangen, maar die rijden natuurlijk heel veel door de binnenstad, dat vind ik weer anders..
En inderdaad, de rozen doen het er prima op en na een regenbui zie je er niks meer van...
P.s. Mijn hond poept ook absoluut niet op de stoep, die rent altijd het gras op uit zichzelf...
fietspad te pakken omdat de rijweg levensgevaarlijk is!! (Rotterdam, Barendrecht e.o.) Op de
stoep beland het bij mij echt niet, want daar rij ik niet.. Vorige keer waren we met de huifkar
een groep mensen aan het rondrijden, die stapten toen uit bij een kerkje om die te gaan bekijken
en wat denk je? Een hoop stront precies op de oprit naar de kerk!! Maar onder de huifkar hangt
altijd een schep zodat we het in de berm kunnen scheppen..
Volgens mij was het ergens in onze regio al verplicht om met een poepzak te rijden, maar dat vind
ik echt wel ver gaan.. Volgens mij hebben die paarden die in Dordrecht de rondritten doen, wel zo'n
zak omhangen, maar die rijden natuurlijk heel veel door de binnenstad, dat vind ik weer anders..
En inderdaad, de rozen doen het er prima op en na een regenbui zie je er niks meer van...
P.s. Mijn hond poept ook absoluut niet op de stoep, die rent altijd het gras op uit zichzelf...

- Nientjepientje
Oke dank jullie wel:-)
Dit was de eerste keer dat iemand echt heel boos achter me aankwam, en ik stond wel even met mond vol tanden van eehh...tsja, weet eigenlijk niet wat de regels hierover zijn. En het was ook zo'n onhandige plek, maar wel gewoon op autoweg. Dus ja ik kan het dan moeilijk opruimen of wegschuiven.
Ik loop wel eens over de stoep omdat ik dan even langs me huis ga met Gijs. Maar als hij dan poept zorg ik wel dat het dan opgeruimd wordt.
Ik ga even kijken wat bij mij de regels zijn, dan weet ik teminste of ik het goed doe of niet en kan ik niet meer met mond vol tanden staan. :p
Dit was de eerste keer dat iemand echt heel boos achter me aankwam, en ik stond wel even met mond vol tanden van eehh...tsja, weet eigenlijk niet wat de regels hierover zijn. En het was ook zo'n onhandige plek, maar wel gewoon op autoweg. Dus ja ik kan het dan moeilijk opruimen of wegschuiven.
Ik loop wel eens over de stoep omdat ik dan even langs me huis ga met Gijs. Maar als hij dan poept zorg ik wel dat het dan opgeruimd wordt.
Ik ga even kijken wat bij mij de regels zijn, dan weet ik teminste of ik het goed doe of niet en kan ik niet meer met mond vol tanden staan. :p
Ik rij rond met vuilniszakken met trekband.
Afstappen, even kleien en meenemen naar plantsoen of vuilisbak in de buurt.
Weet dat verenigings genootje laatst bijna flinke bekeuring had in het dorp, haar paard had precies bij de HEMA gemest.
Het is wel eens lastig om op te ruimen als het druk is.
Maar je krijgt ook leuke reacties.
Bv iemand die spontaan aanbiedt je paard vast te houden (2 wkn terug, had zwartje precies de zebra uitgekozen... zucht..).
Of als je net bezig bent met opruimen dat ze met een schep aan komen lopen.
Het stuk tussen de vereniging en stal is voorzien van her en der een schep en emmertje en een sneeuwschuiver voor het doel, mest opruimen.
In de spits ben je op dat stuk trouwens kansloos, te gevaarlijk. (mijn paarden mesten daar gelukkig doorgaans niet, wachten tot ze in de bak zijn)
En in het centrum hield iemand de kliko voor me open om zak erin te mikken.
In de polder zelf laat ik het wel liggen.
Afstappen, even kleien en meenemen naar plantsoen of vuilisbak in de buurt.
Weet dat verenigings genootje laatst bijna flinke bekeuring had in het dorp, haar paard had precies bij de HEMA gemest.
Het is wel eens lastig om op te ruimen als het druk is.
Maar je krijgt ook leuke reacties.
Bv iemand die spontaan aanbiedt je paard vast te houden (2 wkn terug, had zwartje precies de zebra uitgekozen... zucht..).
Of als je net bezig bent met opruimen dat ze met een schep aan komen lopen.
Het stuk tussen de vereniging en stal is voorzien van her en der een schep en emmertje en een sneeuwschuiver voor het doel, mest opruimen.
In de spits ben je op dat stuk trouwens kansloos, te gevaarlijk. (mijn paarden mesten daar gelukkig doorgaans niet, wachten tot ze in de bak zijn)
En in het centrum hield iemand de kliko voor me open om zak erin te mikken.
In de polder zelf laat ik het wel liggen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Wij laten het eigenlijk altijd liggen, en mensen zeggen er nooit wat van dus... Maar 1x heb ik wel een man met een bezem acht me aan gehad
, hij vond dat ik het op moest ruimen 

05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Klopt met school in Dord hebben ze met de ritten zo'n zak om! Ik vond het altijd wel vervelend, al doen die weinig onder het zadel, voor de wagen wel eens als ze lang moeten wachten. Nu in onze bosrijke omgeving geeft het niks.Marianne1980 schreef: Volgens mij was het ergens in onze regio al verplicht om met een poepzak te rijden, maar dat vind
Ik stapte wel af en schoof het dan met mijn laars in de berm als ik aan het rijden was. Bij de kinderboerderij hadden we daar ook wel eens discussie's om. Wij werden er altijd op aangesproken terwijl wij zo goed als niet buiten deden rijden.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ik probeer zoveel mogelijk in de berm te rijden en meestal het eerste kwartier poept Tasja het vaakst. Als we voor de wagen rijden heb ik een mestzak tussen Tasja en de wagen dan valt er niets op de grond
.
Ik rij zowiezo bijna nooit op de stoep en als ze poepte op straat laat ik het ook meestal liggen.

Ik rij zowiezo bijna nooit op de stoep en als ze poepte op straat laat ik het ook meestal liggen.